ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون از کیندل Oasis، سبک ترین و نازک ترین کتابخوان الکترونیکی خود تا به امروز پرده برداشت

اگر تا به امروز یکی از کتابخوان های کیندل «Paperwhite» یا «Voyage» را در دست گرفته باشید به یقین هرگز با خود نگفته اید که ای کاش می شد این دیوایس ها سبک تر و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

اگر تا به امروز یکی از کتابخوان های کیندل «Paperwhite» یا «Voyage» را در دست گرفته باشید به یقین هرگز با خود نگفته اید که ای کاش می شد این دیوایس ها سبک تر و باریک تر باشند. واقعیت این است که استفاده از هر دو دستگاه یاد شده به شدت راحت بوده و وقتی مدت طولانی آنها را در دستان تان نگه می دارید شما را خسته نمی کنند، ضمن اینکه هر دوی شان قادرند در بدنه ی کوچک خود هزاران کتاب را جای دهند.

اما بر حسب شواهد، ظاهراً‌ مهندسین آمازون مانند شما فکر نمی کنند و بر این باور بوده اند که می توانند کتابخوان های الکتریکی برند مبتوع شان را بازهم ارتقا دهند. لذا در همین راستا آنها امروز از باریک ترین و سبک ترین کیندل، با عنوان کیندل Oasis رونمایی به عمل آورده اند.

در بحث ضخامت، بخشی از این دستگاه تازه معرفی شده باریک تر از مدل Voyage محسوب می شود، اما تکه ای دیگر قدری ضخامتش مانند گذشته باقی مانده. آمازون بدین گونه قصد داشته در طراحی تجدید نظر کرده و ضمناً دستگیره ای را پدید آورد تا کاربر قادر باشد کتابخوان را راحت تر در دست نگه دارد. به این ترتیب باریک ترین بخش دستگاه مورد بحث ۳.۴ میلیمتر ضخامت دارد و این عدد برای کلفت ترین قسمت در قیاس با مدل پیشین (یا همان Voyage) افزایش داشته و از ۷.۶ به ۸.۵ میلیمتر رسیده.

در بخش برجسته یا ضخیم تر Oasis نیز آمازون تصمیم گرفته به آنهایی که دوست ندارند روی صفحه تپ کنند گزینه ای دیگر را ارائه دهد، به همین منظور دو دکمه در این قسمت تعبیه کرده که با استفاده از این دکمه ها می توان صفحات کتاب الکترونیکی را ورق زد.

اگر به خاطر داشته باشید کمپانی مورد اشاره در دیگر محصولش، Voyage، یک سنسور حساس به فشار را به کار بسته بود که به کاربر اجازه می داد با فشار آوردن روی فریم دیوایس از صفحه ای به صفحه ای دیگر برود، ولی اکنون آمازون این راهکار را کنار گذشته و دکمه های فیزیکی که پیش تر ذکر کردیم را جایگزین نموده. برخی منابع می گویند علت این امر می تواند ناشی از بازخورد نامطلوبی باشد که از شیوه ی پیشین و از جانب کاربران دریافت شده است.

همانند تمامی کیندل های دیگر، Oasis نیز نمایشگری ۶ اینچی دارد که البته اینبار در قابی مربعی شکل تر از همیشه جای گرفته. طول دستگاه از ۱۶۲ میلیمتر در Voyage به ۱۴۳ میلیمتر کاهش یافته و عرض آن نیز دیگر ۱۱۵ میلیمتر نیست و حالا عدد ۱۲۲ را به خود تخصیص داده. رزولوشن صفحه نمایش کماکان روی ۳۰۰ppi قرار دارد، ولی LED های تامین کننده ی روشنایی اش از ۶ به ۱۰ عدد ارتقا پیدا کرده اند.

amazon-oasis-2

یکی از دگرگونی های چشم گیری که به یقین توجه هر کاربری را جلب خواهد کرد -و شاید هم قدری عجیب به نظر برسد- این است که Oasis با یک کاور چرمی و دارای ویژگی شارژ عرضه خواهد شد. این کاور در حالیکه که کارهای معمول، مانند قرار دادن دیوایس در حالت «Sleep» هنگام بسته شدن را انجام می دهد، طبق گفته سازنده اش قادر است آن را شارژ نماید و انرژی مورد نیاز برای چند ماه استفاده ی مداوم از دستگاه را تامین کند.

نکته عجیب در اینجاست که آمازون کوشش بسیاری کرده تا بخشی دستگیره مانند را در طراحی Oasis لحاظ کند و به این شکل ارگونومی اش بهبود یابد، ولی قرار گرفتن کاور پیش تر یاد شده روی آن سبب می گردد تا این دستگیره از بین برود و دیگر فرم معمول اش را نداشته باشد. با این وجود جلد چرمی کیندل تازه وارد، روشی مناسب برای شارژ کردنش محسوب شده و در هنگام حمل آن در درون کیف نیز از گجت محافظت به عمل می آورد.

با یکبار در دست گرفتن Oasis متوجه خواهید شد که این کیندل بازهم از وزن اش کاسته شده و با نگاه به آمار و ارقام در می یابیم که این موضوع صحت دارد. Oasis بدون قاب محافظ ۱۳۱ گرم وزن دارد که این میزان از کاهشی چشم گیر در مقایسه با Voyage یکصد و هشتاد و Paperwhite دویست و پنجاه گرمی خبر می دهد.

در پایان هم می بایست خاطر نشان کنیم، کتابخوان جدید آمازون از ۲۷ آوریل و با قیمتی ۲۸۹.۹۹ دلاری به دست کاربران خواهد رسید و البته عمده تفاوتی که در قیاس با Voyage و در ازای تقریباً ۱۰۰ دلار هزینه بیشتر نصیب شما خواهد گشت LED های زیادتر و دستگیره برای راحت در دست گرفتن دستگاه هستند.

oasis01-1-w600

oasis02-1-w600

oasis03-1-w600

oasis04-1-w600

oasis05-1-w600

oasis06-1-w600

oasis07-1-w600

oasis08-1-w600

oasis09-1-w600

oasis10-1-w600

oasis12-1-w600

oasis13-1-w600

oasis14-1-w600

oasis15-1-w600

oasis16-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    سلام دوستان ایا کتابخوانی هست که قلم هم داشته باشه و بشه خیلی راحت و روان باهاش یادداشت برداری کرد؟ممنون

  • BVB
    BVB | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    صفحه نمایشش از چه نوعه؟ e-inkـه؟ باتریش افزایش یا کاهش داشته؟ چند میلی آمپر شده؟

    • رضا مقدری
      رضا مقدری | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

      اگر دقت داشته باشید در انتهای مطلب گفته شده دستگاه نسبت به Voyage تغییر به خصوصی نکرده، تنها فرق عمده مربوط میشه به اضافه شدن LED های بیشتر و دگرگونی های طراحی. بنابراین تکنولوژی صفحه نمایش فرقی نکرده و در بحث باتری هم خود آمازون می گه کیندل های قبلی چندین هفته باتری نگه می دارن ولی این مدل چندین ماه.

مطالب پیشنهادی