ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

مهم ترین سخنان استیو جابز برای اتخاذ تصمیم های تعیین کننده

استیو جابز کارآفرینی با بیشترین تعداد نقل قول ها در عصر ما به شمار می رفت، اما برجسته ترین صحبت های او، سخنرانی اش در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۰۵ بود ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

استیو جابز کارآفرینی با بیشترین تعداد نقل قول ها در عصر ما به شمار می رفت، اما برجسته ترین صحبت های او، سخنرانی اش در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۰۵ بود که سر و صدای زیادی به پا کرد. جابز مهم ترین توصیه هایش برای کارآفرینان را در این سخنرانی معروف خود ایراد کرد: «نمی توان نقطه ها را با نگاه به آینده به یکدیگر متصل کرد؛ تنها در صورتی می توان این نقطه ها را به هم وصل کرد که به گذشته نگاه کنید. بنابراین باید به این موضوع ایمان داشته باشید که این نقطه ها، زمانی در آینده به یکدیگر وصل خواهند شد. باید به چیزی ایمان داشته باشید؛ احساس درونی تان، سرنوشت، زندگی، کارما، هرچه. این رویکرد هیچ گاه من را نا امید نکرده و در واقع زندگی من را از این رو به آن رو کرده است».

درست است که کارآفرینان، شرکت های خود را با ایده هایی ناقص، استدلال هایی ثابت نشده، و طرح ریزی های خطرپذیر بنا می کنند، اما درس بزرگ تری که جابز در این سخنان از آن یاد می کند ارزش زیادی دارد: صبر و ایمان. صبر از این منظر که ممکن است بلافاصله پاسخ خود را دریافت نکنید، و ایمان به اینکه اگر به اندازه ی کافی توجه به خرج دهید پاسخ لازم را دریافت خواهید کرد.

اما برای به کار گیری این استراتژی می توان این چند نکته را مد نظر داشت:

بدانید که برخی چیزها را نمی دانید

پر کردن حوزه های ناشناخته با اطلاعات نادرست بی نهایت آسان است. در حقیقت، علم ثابت کرده است که مغز به صورت اتوماتیک برای کمک به پر کردن خلأ های موجود در دانش شما، ارتباطاتی برقرار می کند و باورهایی به وجود می آورد. این را بپذیرید و به خود یادآور شوید که برخی چیزها را در آینده خواهید فهمید. در غیر این صورت نه تنها بر اساس اطلاعات بد تصمیم گیری می کنید، بلکه وقتی در نهایت با اطلاعات خوب مواجه می شوید آنها را تشخیص نمی دهید.

حواستان باشد چه زمان باید دست نگه دارید

ما امروز مشغله مندی را مثل مدال افتخار به سینه ی خود می زنیم، اما حرکت در زمان نادرست می تواند برای یک کسب و کار مرگبار باشد. همانگونه که متخصص استارتاپ ها، آدام گرانت در سخنرانی تد گفت: «برتری اولین نفری که دست به اقدامی می زند افسانه است». اگر بتوانیم تا رسیدن فرصت مناسب دست نگه داریم، می توانیم قدرتمند تر ظاهر شویم.

حواستان باشد چه زمانی باید به گذشته نگاه کنید

نگاه کردن به گذشته را با گیر کردن در آن اشتباه نگیرید. درس گرفتن به طور کامل از برد ها، چالش ها، و ماجراها بدون وقت گذاشتن برای ارزیابی تصمیم هایی که گرفته اید امکانپذیر نیست. استیو جابز برای فکر کردن به زندگی شخصی خود با دشواری های زیادی مواجه شد، اما به طور قطع با نگاه به گذشته نقاط متعددی را به یکدیگر متصل کرد و این، مسیر شغلی درخشانی برای او رقم زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    این عکس باهالی شده ها. lol . فکر کردم گجت جدیده

مطالب پیشنهادی