ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جایگزین تبلت Fire HD 8 آمازون در پایگاه داده GFXBench رویت شد

شواهد نشان می دهند که آمازون در حال آماده کردن نسخه ی جانشینی برای تبلت Fire HD 8 خود است. ناگفته نماند که دستگاه یاد شده در سپتامبر سال گذشته ی میلادی معرفی شد و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

شواهد نشان می دهند که آمازون در حال آماده کردن نسخه ی جانشینی برای تبلت Fire HD 8 خود است. ناگفته نماند که دستگاه یاد شده در سپتامبر سال گذشته ی میلادی معرفی شد و همانطور که از نامش بر می آید به نمایشگری ۸ اینچی از نوع LCD و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل مجهز بود.

از دیگر مشخصه های این تبلت نیز می بایست از چیپست چهار هسته ای و ۱.۵ گیگاهرتزی MT8135 مدیاتک، پردازنده ی گرافیکی PowerVR G6200، یک گیگابایت حافظه ی رم، ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی (با قابلیت ارتقا از طریق کارت های حافظه حداکثر ۱۲۸ گیگابایتی)، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی با قابلیت تهیه ویدئوهای ۱۰۸۰P، دوربین جلویی برای گرفتن سلفی و گفتگوی ویدئویی و فایر OS مبتنی بر اندروید ۵.۰ یاد کرد.

ناگفته نماند که اکنون نسخه ی جانشین دستگاه مورد بحث در پایگاه داده ابزار بنچ مارک گیری GFXBench رویت شده است و اطلاعات ثبت شده در این دیتا بیس اشاره به این موضوع دارند که شرکت سازنده بازهم می خواهد از صفحه نمایشی ۸ اینچی با رزولوشن مشابه ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل بهره بگیرد.

آمازون نمونه ی تازه را به چیپست ۶۴ بیتی و ۱.۳ گیگاهرتزی MT8163 مدیاتک و پردازشگر گرافیکی Mali-T720 تجهیز کرده و ۵۰ درصد نیز به ظرفیت رم محصول افزوده تا کاربران ۱.۵ گیگابایت رم در اختیار داشته باشند.

از سوی دیگر حالا حافظه ی داخلی به ۸ گیگابایت کاهش یافته که فقط ۴.۵ گیگابایت آن قابل استفاده خواهد بود و کیفیت دوربین ۵ مگاپیکسلی اصلی نیز به ۲ مگاپیکسل تنزل کرده. در کنار همه ی این موارد روی دیوایس نسخه ای از فایر OS سوار گشته که بر مبنای اندروید ۵.۱ توسعه یافته.

بر حسب قیمت، به احتمال زیاد Fire HD 8 نگارش ۲۰۱۶ در دنیای تبلت ها به یکی از گزینه های مقرون به صرفه و خوب سال جاری بدل خواهد شد؛ هر چند که در این محصول و سایر هم خانواده هایش فروشگاه اپلیکیشن آمازون جایگزین پلی استور شده و لذا شما به همه ی اپ های محبوب اندرویدی دسترسی نخواهید داشت.

شرکت تولید کننده ی این تبلت تا به این لحظه توضیح رسمی را در مورد این دستگاه منتشر نکرده و برای فاش شدن جزئیات بیشتر و رسمی شدن آن ظاهراً باید قدری دیگر نیز منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    احتمالا این تبلت باید قیمتش زیر صد دلار باشه و حتی مثل کتاب خوان های قبلا خودش، طرح رایگان یا قیمت خیلی خیلی کم هم داشته باشه

مطالب پیشنهادی