ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه 50 مرورگر کروم برای ویندوز، مک و لینوکس منتشر شد

گوگل ساعاتی پیش نسخه 50 مرورگر کروم را با قابلیت هایی جدید برای توسعه دهندگان برای پلتفرم های ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرد. برای به روزرسانی مرورگر می توانید از به روز رسان درون برنامه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

گوگل ساعاتی پیش نسخه 50 مرورگر کروم را با قابلیت هایی جدید برای توسعه دهندگان برای پلتفرم های ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرد. برای به روزرسانی مرورگر می توانید از به روز رسان درون برنامه ای کروم استفاده کنید، یا اینکه نسخه جدید را مستقیما از آدرس اینترنتی http://google.com/chrome بگیرید.

کروم فراتر از یک مرورگر معمولیست: در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر از آن استفاده می کنند، و مهم ترین پلتفرم برای توسعه دهندگان وب محسوب می شود. توسعه دهندگان می توانند با دنبال کردن این به روزرسانی ها و تغییرات مستمر، از کلیه امکانات این مرورگر نهایت استفاده را ببرند.

پیش از اشاره به قابلیت های اضافه شده، بد نیست به موارد حذف شده در نسخه 50 اشاره ای داشته باشیم. همانطور که در نوامبر سال گذشته میلادی اعلام شد، کروم از این نسخه به پشتیبانی اش از ویندوز XP، ویندوز ویستا، OS X 10.6 Snow Leopard، OS X 10.7 Lion و OS X 10.8 Mountain Lion خاتمه خواهد داد.

اما به قابلیت های اضافه شده بپردازیم. نسخه 50 کروم برای وبسایت ها، امکان ارسال اعلان های آنی (Push Notifications) به کاربر را فراهم کرده. در صورتی که کاربر دریافت این اعلان ها را متوقف کند، صاحب وبسایت از این موضوع مطلع خواهد شد. همچنین گردانندگان صفحات اینترنتی می توانند به دلخواه خود اعلان ها را صرفا به صورت متنی، با ویبره یا با یک صدای هشدار به مخاطبین خود ارسال نمایند.

نمونه ای از این اعلان ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

اوایل امسال گوگل از تبادل روزانه بیش از 350 اعلان آنی در پلتفرم کروم خبر داد، اما تا امروز آپدیتی برای این خصوصیت منتشر نکرده بود. اما قابلیت کارآمدی که در نسخه 50 برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده، امکان پیش بارگذاری محتواست.

اگر یک صفحه اینترنتی برای بارگذاری کامل، نیازمند کدهای منبع بوده و کروم از این مسئله مطلع نباشد، توسعه دهنده می تواند با اضافه کردن کد “link rel=’preload'” به کدهای منبع،‌ امکان پیش بارگذاری صفحه را برای بازدیدکنندگان فراهم کند. این موضوع می تواند مدت زمان لازم برای بارگذاری کامل صفحات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برای اطلاع از دیگر قابلیت های اضافه شده برای توسعه دهندگان می توانید به لینک منبع خبر از پایین صفحه مراجعه نمایید. گفتنی است که کروم 50 برای اندروید و iOS هم در راه است، اگرچه گوگل هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای آن مشخص نکرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احمد
    احمد | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    Updating :))

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    Updating Google Chrome...


    کروم فوق العادست ...

مطالب پیشنهادی