ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از دولت ایالات متحده به دلیل جستجوی مکرر و غیرقانونی محتویات ابری مشتریان شکایت کرد

به نظر می رسد دوباره یکی از کمپانی های بزرگ تکنولوژی با دولت ایالات متحده درگیر شده است. مایکروسافت به تازگی پرونده ای علیه وزارت دادگستری این کشور تنظیم کرده و مدعی شده که آن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

به نظر می رسد دوباره یکی از کمپانی های بزرگ تکنولوژی با دولت ایالات متحده درگیر شده است. مایکروسافت به تازگی پرونده ای علیه وزارت دادگستری این کشور تنظیم کرده و مدعی شده که آن ها به صورت «غیرقانونی»، کمپانی را مجبور کرده اند که هنگام جستجو و بررسی اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری مشتریان، آنان را در جریان قرار ندهند.

در این شکایت نامه که دیروز در دادگاه واشنگتن تنظیم شد آمده: «مایکروسافت این پرونده را تشکیل داده چون مشتریان حق دارند هنگامی که دولت مجوزهای لازم برای خواندن ایمیل های آن ها را دریافت نموده، از این موضوع با خبر باشند و مایکروسافت حق دارد که آن ها را در جریان بگذارد. هرچه مشتریان مایکروسافت بیشتر اطلاعات حساس و شخصی خود را در فضای ابری ذخیره می کنند، دولت هم این دست از اعمال مخفیانه خود را افزایش می دهد.»

در سال 2013، کمپانی مایکروسافت بعد از ماجرای افشاگری ادوارد اسنودن در رابطه با نظارت گسترده روی اطلاعات کاربران، به سختی در برابر دولت ایالات متحده مقاومت کرد. هرچند که در آن زمان، خود مایکروسافت هم به دلیل بررسی ایمیل های کاربران با اعتراض بسیاری مواجه شده بود.

مایکروسافت در شکایت اخیر خود می گوید که بند 2750(b) قوانین امنیت ارتباطات الکترونیکی، قدرت زیادی در اختیار دولت قرار می دهد که به موجب آن می توانند کمپانی ها را هنگام جستجو برای جرائم مختلف مجبور به سکوت کنند. مایکروسافت معتقد است که طی 18 ماه گذشته، دادگاه فدرال نزدیک به 2600 حکم رازداری صادر کرده و این کمپانی را از صحبت درباره مجوزها و پروسه های قانونی جستجو در اطلاعات مشتریان منع نموده است.

شاید نکته نگران کننده این باشد که حدود دو سوم این احکام قانونی، «هیچ تاریخ انقضای مشخصی ندارند». در بدترین حالت، این احکام به صورت همیشگی خواهند بود و در بهترین حالت، مایکروسافت هیچ ایده ای ندارد که چه زمانی می تواند مشتریان را در جریان بگذارد. در مجموع، اهالی ردموند در بازه زمانی سپتامبر 2014 تا ماه گذشته، با 5624 مورد درخواست برای «اطلاعات یا داده» مشتریان مواجه شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • farzad37j
    farzad37j | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    شرمنده اگه زحمت نشه امنیت ترین برنامه های ذخیره سازی ابری رو بزارین

  • امیر
    امیر | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    الان میشه گفت مگا، سرویس امن تری به نسبت وان درایوئه؟

  • بابک
    بابک | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    با این وضعیت هیچ شرکتی اطلاعاتشو تو سیستم های ابری آمریکا نمیزاره که
    اگه قرار باشه اونا نگاه کنن ترجیح میدم جمهوری اسلامی اطلاعاتمو نگاه کنه
    اگه درست یادم باشه مایکروسافت امنیت اطلاعات مشتریان رو به مشتری هاش قول داده بود
    مشکل بزرگتر اینجاست که غول های تکنولوژی آمریکا با امکانات زیادی که میدن جایی برای رقابت شرکت های دیگه نمیزارن

    با این وضع چه کار باید کرد؟

مطالب پیشنهادی