ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل همچنان تولید آیفون را کاهش می دهد

روز گذشته گزارشی منتشر شد با این مضمون که فروش آیفون همچنان روندی نزولی داشته و همین مساله شرکت ساکن کوپرتینو را بر آن داشته که در جریان سه ماهه جاری نیز تولید اسمارت فون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

روز گذشته گزارشی منتشر شد با این مضمون که فروش آیفون همچنان روندی نزولی داشته و همین مساله شرکت ساکن کوپرتینو را بر آن داشته که در جریان سه ماهه جاری نیز تولید اسمارت فون های خود را پایین بیاورد.

این شرکت در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس (یعنی سه ماهه اخیر) حدودا 30 درصد از بازه زمانی مشابه در سال قبل، کمتر آیفون تولید کرد و پیشتر به تامین کنندگان قطعه خبر داده بود که کاهش تولید آیفون را در سه ماهه جاری هم ادامه می دهد.

گفته می شود شرکت مورد بحث به خاطر فروش آرام آیفون 6 اس و مدل 6 اس پلاس دست به چنین اقدامی زده و حتی قصد ندارد با بالا بردن تولید آیفون SE چهار اینچی کاهش تولید پرچمدارانش را جبران نماید.

طبق پیش بینی های اخیر، انتظار می رود که کل بازار اسمارت فون امسال آرام ترین رشد خود را تجربه نماید و در نتیجه در سال 2016، رشد فروش سال به سال اسمارت فون احتمالا برای نخستین بار کمتر از 10 درصد خواهد بود.

علاوه بر این، تحلیلگران باور دارند که اواخر این ماه اپل در گزارش مالی سه ماهه نخست خود از کاهش فروش سال به سال آیفون برای نخستین بار در طول تاریخ تولید این محصول خبر خواهد داد. طبق اعلام نظر کارشناسان امر، شرکت مورد بحث از ماه ژانویه تا مارس 54.6 میلیون آیفون به فروش رسانده که در مقایسه با 61.2 میلیون دستگاه به فروش رفته در بازه زمانی مشابه سال قبل کاهش محسوسی را نشان می دهد.

در پایان باید اضافه نماییم که ارزش سهام اپل نیز افتی 2.25 دلاری (معادل 2 درصد) را تجربه کرده و هم اکنون با قیمت 109.85 دلار معامله می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی