ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با قابلیت کمتر شناخته شده گوگل آشنا شوید؛ اعلام ارزش غذایی مواد خوراکی

در این مطلب قصد داریم شما را با امکانی بسیار جالب در گوگل آشنا کنیم که احتمالا از آن بی اطلاع بوده اید: می توانید از این موتور جستجو برای داشتن یک تغذیه سالم کمک بگیرید. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

در این مطلب قصد داریم شما را با امکانی بسیار جالب در گوگل آشنا کنیم که احتمالا از آن بی اطلاع بوده اید: می توانید از این موتور جستجو برای داشتن یک تغذیه سالم کمک بگیرید.

کافیست از آن سوال کنید که در یک غذای خاص چه میزان نمک، چربی یا کالری وجود دارد تا گوگل به صورت خودکار اطلاعات درخواستی را برای شما محاسبه نماید.

درخواست ها باید به زبان انگلیسی باشند و می توانید تقریبا در مورد هر ماده غذایی از آن سوال نمایید و مثلا بپرسید که چه میزان پروتئین در 89 گرم مرغ وجود دارد و گوگل نیز بی معطلی جواب می دهد 24 گرم. حتی می توانید برایش مشخص نمایید که گوشت سینه مرغ مدنظرتان است یا دیگر قسمت های پرچرب آن را پرسیده اید. حتی می توانید نام غذای یک رستوران شناخته شده را به موتور جستجو بدهید تا کالری و دیگر جزئیاتش را برای شما نمایش دهد.

screen shot 2016-04-15 at 16.58.35

این امکان به خصوص برای افرادی سودمند واقع می شود که وزن خود را دائما زیر نظر دارند و تلاش می کنند حتی در حین حرکت نیز اطلاعات لازم را درمورد وعده غذایی شان داشته باشند.

screen shot 2016-04-15 at 17.01.10

در هر حال، امکان تعیین خصوصیات غذاها برای بسیاری سودمند واقع می شود اما لازم است بدانید که گوگل احتمالا اهداف بلندپروازانه ای فراتر از این را در سر دارد. در سال 2015 میلادی این شرکت نوعی اپلیکیشن بهره مند از هوش مصنوعی را معرفی کرد که lm2Calories نام داشت.

این اپ در واقع به شما می گوید که هر وعده غذایی تان چه میزان کالری دارد و برای این منظور صرفا کافیست که عکس غذا را به آن بدهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    غذاهای ایرانی رو هم تشخیص میده

  • Ali_Hoseyni
    Ali_Hoseyni | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    باحال

مطالب پیشنهادی