ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه تحقیقاتی تازه مایکروسافت: قاب محافظ FlexCase برای تلفن های هوشمند

عده زیادی از کاربران مخالف استفاده از قاب های محافظ هستند چرا که طراحی دستگاه را مخفی کرده و زحمت سازنده را تا حدی بر باد می دهد. اما شاید بتوان برای قاب «FlexCase» که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

عده زیادی از کاربران مخالف استفاده از قاب های محافظ هستند چرا که طراحی دستگاه را مخفی کرده و زحمت سازنده را تا حدی بر باد می دهد. اما شاید بتوان برای قاب «FlexCase» که از سوی مایکروسافت و برخی پژوهشگران در حال توسعه است، استثنا قائل شد.

زمانی که آن را باز می کنید، با یک نمایشگر تاچ دوم رو به رو خواهید شد که به شما اجازه می دهد به شکلی ویژه با موبایل خود تعامل بیشتری پیدا کنید.

فرض کنید نقشه ای را در موبایل خود گشوده اید، در چنین حالتی، برای اینکه روی نقشه زوم کنید، باید با دو انگشت منطقه مورد نظر را انتخاب کرده و انگشت های تان را از هم دور نمایید تا عمل زوم انجام شود. به جای اینکار، کاربر به سادگی می تواند لبه بالای درپوش محافظ قاب را خم کند تا عملیات زوم شدن در یک نقطه، در نمایشگر اصلی صورت پذیرد.


>

درون این قاب، مدارهایی قرار گرفته اند که قادر به شناسایی لمس، فشار و سوایپ (کشیدن انگشت) هستند. کاربر می تواند از تمام این ژست های حرکتی در سایر اپلیکیشن ها استفاده کرده و آنها را به عنوان یک میان بر تعیین کند.

در این بین، زمانی که این قاب محافظ کیس-مانند را باز می کنید، با یک نمایشگر دوم از نوع e-ink مواجه خواهید شد که مصرف باتری بسیار اندکی دارد. می توان گفت با استفاده از این نمایشگر ثانویه، مطالعه کتاب های الکترونیکی بسیار ساده تر خواهد شد چرا که متون در فضای بیشتری به نمایش کشیده می شوند.

حتی می توانید مواردی که در کلیپ بورد دستگاه شده کپی شده اند را در نمایشگر دوم ببینید تا در میان اپلیکیشن های دیگر، به سادگی و با سرعت بالاتری قادر به استفاده از آنها باشید؛ شاید هم بخواهید نقشه مسیری که در حال عبور از آن هستید را روی نمایشگر دوم داشته باشید.

در حال حاضر FlexCase صرفا یک پروژه تحقیقاتی است که در ماه مه، در کنفرانس «تعامل انسان و رایانه» به شکل کامل نمایش داده خواهد شد. اما می توان انتظار داشت که در آینده نه چندان دور، این تکنولوژی به موبایل های کنونی راه پیدا کرده و قابلیت های تقریبا محدود اسمارت فون ها را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی