ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کلنگ احداث کارخانه یک میلیارد دلاری فارادی فیوچر در نوادا بر زمین خورد

فارادی فیوچر شرکتی است که در زمینه تولید ماشین های الکتریکی فعالیت دارد و روز گذشته جشنی را با حضور برایان ساندوال شهردار نوادا و جان لی شهردار شمال لاس وگاس برای تاسیس کارخانه تولیدی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

فارادی فیوچر شرکتی است که در زمینه تولید ماشین های الکتریکی فعالیت دارد و روز گذشته جشنی را با حضور برایان ساندوال شهردار نوادا و جان لی شهردار شمال لاس وگاس برای تاسیس کارخانه تولیدی یک میلیارد دلاری خود در خارج از لس آنجلس برگزار کرد.

البته لازم است یادآور شویم، این شرکت از زمان تاسیسش تا به امروز، تکنولوژی قابل توجه و پیشرفته ای را ارائه نکرده است و بارها و بارها در پاسخ به سوالات مطرح شده پیرامون همین ناکامی اعلام داشته که «به زودی» چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

استراتژی کسب و کار فارادی فیوچر اندکی مبهم است: این شرکت صدها نفر را به استخدام خود درآورده و آنها را در دفتر اصلی اش واقع در جنوب کالیفرنیا به خدمت گرفته که از جمله مطرح ترینشان هم می توان به ریچارد کیم طراح BMW و نیک سمسون مهندس تسلا اشاره نمود. جالب است بدانید بودجه فارادی فیوچر نیز توسط شرکت خوشه ای LeEco تامین می شود (که همکاری نزدیکی هم با استون مارتین دارد).

این خودروساز مرموز صرفا اعلام داشته که میخواهد ماشین های خودران با شاسی منعطف بسازد که امکان استفاده از آنها روی دستگاه های مختلف وجود دارد. شرکت مورد بحث همچنین اعلام نموده که احتمالا تحت قالب نوعی الگوی اشتراکی فعالیت خواهد کرد؛ بدان معنا که کاربرانش می توانند بسته به نیازهای خود، انواع مختلفی از خودروهای الکتریکی آن را فراخوانی نمایند.

در نهایت بد نیست اشاره ای داشته باشیم به رویداد عجیب و غریب فارادی فیوچر در جریان CES امسال که در جریان آن یک ابرماشین مفهومی آینده نگرانه از سوی این شرکت به معرض دید عموم گذاشته شد که به نظر نمی رسد مبنای علمی و واقعی داشته باشد.

همچنین ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که خودروساز مورد بحث از آن جهت تصمیم به احداث کارخانه در نوادا گرفته که می تواند از مشوق های مالیاتی این منطقه بهره مند شود و در این زمینه شاید دنباله رو تسلا و گیگافکتوری بوده است.

Dag Reckhorn معاون بخش تولید جهانی این شرکت اظهار داشته که «پروژه ای با این ابعاد خیلی سریع پیش می رود» و قرار شده که کل آن به جای چهار سال در دو سال تمام شود. این کارخانه در زمینی به مساحت بالغ بر دو میلیون و هفتصد متر مربع احداث می شود و آنطور که شرکت سازنده اعلام داشته پس از اتمام می تواند 4300 فرصت شغلی ایجاد نماید.

روشن است که بعد از اتمام این پروژه، اصلی ترین ماموریت و وظیفه فارادی فیوچر این است که اطلاعات جامعی را در خصوص طرح های تولیدی اش در اختیارمان قرار دهد. در صورتی که این شرکت کارخانه فعالی را در اختیار نداشته باشد، تولید نخستین ماشین آن دست کم به دو سال زمان نیاز خواهد داشت البته با فرض اینکه همه چیز درست پیش برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • منتقد
    منتقد | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    خودروی الکتریکی هیچ آینده ای نداره.
    البته نه وقتی که فناوری به اسم باتری منسوخ و جایگزینی براش پیدا بشه

  • آریا
    آریا | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    نوادا ایالته نه شهر. احتمالن فرماندار نوادا منظورتونه

  • BVB
    BVB | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    شهردار نوادا؟ :-/

مطالب پیشنهادی