ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در حال تبدیل کردن «اندروید N» به پلتفرمی ویژه برای واقعیت مجازی است

در روزهای گذشته دومین نسخه از پیش نمایش اندروید N برای توسعه دهندگان منتشر شد و قابلیت های تازه ای در آن قرار گرفت. اما جدا از ویژگی های نرم افزاری جدید، به نظر می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

در روزهای گذشته دومین نسخه از پیش نمایش اندروید N برای توسعه دهندگان منتشر شد و قابلیت های تازه ای در آن قرار گرفت. اما جدا از ویژگی های نرم افزاری جدید، به نظر می رسد که گوگل در حال تبدیل کردن اندروید N به یک پلتفرم مخصوص برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی است و فعلا، گوگل قدم های ابتدایی را در این راه برداشته است.

در تنظیمات اندروید N بخشی اضافه شده است به نام «VR Listene» یا «VR Helper» که به نظر می رسد به دسترسی نوتیفیکیشن ها در زمان بر سر داشتن یک هدست واقعیت مجازی با استفاده از یک موبایل، مرتبط باشد. در بخش «VR helper services» نیز اپلیکیشن هایی لیست خواهند شد که از API اختصاصی گوگل برای واقعیت مجازی بهره گرفته و با این قسمت هماهنگی یافته اند.

2016-04-15-15.50.53-640x1138

در حال حاضر تنها هدست واقعیت مجازی که از سوی گوگل ارائه می شود، «کاردبورد» نام دارد که یک تلاش اولیه برای فراگیر کردن تکنولوژی مورد بحث بود، اما نشانه های فراوانی دیده می شوند که گوگل اکنون در پی گسترش تیم توسعه هدست واقعیت مجازی خود در مانتین ویو است و تصمیم دارد در آینده یک هدست واقعیت مجازی کاملا بهینه شده را ارائه دهد.

همچنین، در کدهای اندروید N نشانه ای با این نام دیده شده است:‌ «config_sustainedPerformanceModeSupported» در بین آن، می توان عبارت «Sustained performance» را مشاهده کرد؛ چیزی که برای سیستم-بر-چیپ های موبایل های امروزی، کاملا مضر است. چیپ های موبایلی در واقع برای پردازش های دو بعدی و اجرای اپلیکیشن ها توسعه یافته اند. در نتیجه برای اجرای سریع امور ساده نظیر گشودن یک اپ یا لود کردن یک صفحه وب، عالی هستند و سپس به سرعت به حالت Sleep بر می گردند.

اما اگر یک پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی موبایل را برای مدت طولانی مورد استفاده قرار دهید، چیپ ها به سرعت داغ می شوند و توانایی بالای آنها، جهت جلوگیری از ایجاد گرمای بیشتر، کاهش پیدا می کند. حالت عملکرد پایدار یا همان Sustained performance Mode، نشانه ای است که خبر از تلاش گوگل برای پردازش های سه بعدی در فضای واقعیت مجازی دارد و می خواهد چیپست های موبایلی را به این شکل بهینه کند تا در مدت زمان طولانی و هنگام کار کردن با یک هدست، تلفن همراه بیش از حد داغ نشده و از طرفی، عملکرد آن کاهش پیدا نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • شادمان
    شادمان | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    با شوق بسیار منتظر اومدن نسخه کاملش هستم?

  • علی جمال‌زاده
    علی جمال‌زاده | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    عالی بود ممنون

مطالب پیشنهادی