ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تفنگستان؛ معرفی برترین بازی های شوتر در پلتفرم موبایل [قسمت دوم]

مهم نیست فکر کنیم تلفن های همراه چه محدودیت هایی برای ارائه یک تجربه واقعی از بازی های ویدیویی را دارند. چون همیشه سازندگانی هستند که با شکستن مرزهای مشخص نشده صنعت گیمینگ بازیکنان را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

مهم نیست فکر کنیم تلفن های همراه چه محدودیت هایی برای ارائه یک تجربه واقعی از بازی های ویدیویی را دارند. چون همیشه سازندگانی هستند که با شکستن مرزهای مشخص نشده صنعت گیمینگ بازیکنان را غرق در نبوغ خود می کنند.

پیشینه بازی های شوتر به سال های سال قبل باز می گردد؛ دورانی که پدرانمان سن کودکان نسل امروزی را داشتند. اطلاعات موثقی از زمان دقیق تولد سبک شوتر در دسترس نیست اما به عقیده ژورنالیست معروف ویدیو گیم، Brian Ashcraft اولین بازی این سبک Spacewar بود که در سال 1961 عرضه شد.

در این عنوان Shoot ’em up که جزو اولین بازی های صنعت گیمینگ محسوب می شود، دو فضاپیما با یکدیگر مبارزه می کردند. با وجود این که تا اواسط دهه 70 میلادی شاهد چهار ریمیک دیگر از بازی بودیم، اما شوتر تازه در سال 1978 توانست خود را پیدا کند؛ زمانی که بازی بسیار معروف Space Invaders منتشر شد و روحی در کالبد این سبک دمید.

در بازی مورد بحث، گیمر باید موجودات فضایی که از بالای تصویر حمله می کردند را از بین می برد. شاید برایتان جالب باشد بدانید ایده «سلامتی» و «جمع آوری امتیاز» برای اولین بار در مهاجمان فضایی معرفی شد. پس از این اتفاق شاهد تکامل و تحول سبک شوتینگ بودیم که در پی آن زیر شاخه های دیگری مانند شوتر اول شخص و سوم شخص پدید آمدند.

تاریخچه کوتاه بالا را گفتیم تا با آن به استقبال بهترین های شوتینگ در پلتفرم موبایل برویم و با معرفی بهترین هایش برای اسمارت فون ها، بند اول صحبت هایمان را اثبات نماییم.

امروز قسمت ابتدایی مقاله را تکمیل کرده و پرونده برترین های سبک شوتر اول شخص را می بندیم؛ سبکی که به واسطه کنترل لمسی اسمارت فون ها، جولانگاه مناسبی در این پلتفرم نیستند. مقدمه را بیش از این طولانی نمی کنیم و ورودتان به دنیای تفنگستان را خوش آمد می گوییم.

[سخن نویسنده: علت عدم حضور بایوشاک در لیست به حذف بازی از پلی استور باز می گردد. هنوز هم مشخص نیست چه زمانی شاهد بازگشت این عنوان محبوب برای فروشگاه یاد شده هستیم.]

Hitman: Sniper

hitman-sniper

لب های بی جان مردگان تنها یک اسم را زمزمه می کنند: «مامور 47». چون اگر به دنبالتان بیاید، زمانی متوجه خواهید شد چه اتفاقی افتاده که دیگر دیر است؛ همانند شبحی که سریع ناپدید می شود.

سال 2000 را می توان بهشت علاقه مندان به بازی های سبک مخفی کاری قلمداد کرد. فارغ از انتشار دنباله های عناوینی مانند Metal Gear و Thief، در آن زمان شاهد خلق دو فرنچایز بسیار موفق با نام های Deus Ex و Hitman بودیم؛ آثاری که تا الان به حیات خود در صنعت سرگرمی ادامه داده اند. همان طور که می دانید، در چند روز آینده اپیزود دوم عنوان جدید این سری عرضه می شود. بنابراین، چه چیزی بهتر از یک پیش وعده غذایی می تواند شما را برای رویایی دوباره با کچل خان آماده کند؟ Hitman: Sniper اینجاست تا همین وظیفه را برعهده بگیرد.

مکانیزم گیم پلی بازی بر پایه یکی از محبوب ترین سلاح های مامور 47 بنا شده؛ اسنایپر. در هر مرحله باید از فاصله ای دور هدف را شناسایی کرده و با دقت بسیار بالا آنان را از پا در بیاورید. همانند قسمت های اصلی نیز راه های گوناگونی برای کشتن دشمنان وجود داشته و می توان برای کسب امتیاز بیشتر، خلاقیت های زیادی برای سلاخی آنان به کار برد. راستی اگر علاقه مند به گذشته هیتمن و اتفاقاتی که در دوران کودکی برای او افتاده هستید، توصیه می کنیم قسمت های مربوطه از این مقاله را بخوانید.

hitman-mobile
همان طور که در متن اشاره شد راه های گوناگونی برای کشتن هدف ها وجود دارد. به عنوان نمونه در این صحنه می توانید به سر شخصیت مورد نظر شلیک کرده یا با زدن شیشه ای که روی آن تکیه داده، وی را به پایین پرتاب کنید. به یاد داشته باشید، هیتمن اسنایپر یک شبیه سازی بسیار حرفه ای در تیراندازی بوده و گاهی اوقات باید جلوتر از مسیری که هدف حرکت می کند، شلیک کنید.

 

hitman
پول های به دست آورده را می توانید صرف ارتقا تجهیزات خود کنید. علاوه بر این قابلیت آزاد سازی سلاح های دیگر نیز وجود دارد.

 

Hitman: Sniper

Hitman: Sniper

سازنده: Square Enix قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 360 / 371 مگابایت زبان:

Deus Ex: The Fall

deus-ex-1

در توضیحات هیتمن اشاره ای گذرا به Deus Ex نیز کردیم. قبل از هر چیزی باید بگوییم شاهکار وارن اسپکتور اصلا یک عنوان مخفی کاری نیست و سیستم مبارزات بازی به گونه ای بود که می توانستید با آزادی عمل بسیار بالا و سبک مورد علاقه خود بازی را به پایان برسانید. تصور کنید، سال 2000 و وجود این همه المان مثبت. نمی خواهیم متهم به جوگیری شویم اما اگر بگوییم Deus Ex فراتر از زمان انتشار خود بوده، بیراه نگفته ایم. حدود چند ماه دیگر تا انتشار جدیدترین قسمت این فرنچایز با نام Deus Ex: Mankind Divided زمان باقی مانده.

اکنون دو فرضیه [*] وجود دارد: تمامی نسخه ها را بازی کرده اید و باید صبر کنید یا همچنان موفق به تجربه نسخه موبایل نشده اید. اگر در دسته دوم قرار دارید، اکنون وقت غرق شدن دوباره در دنیای سایبرپانک این فرنچایز است. هسته اصلی گیم پلی بازی همانند قسمت های قبلی بوده و شاهد ترکیب المان های اکشن، نقش آفرینی و مخفی کاری هستیم. بنابراین گیمر می تواند بسته به سبک خود این عنوان را انجام دهد. با وجود صداگذاری قابل قبول بازی و محیط جذاب آن، انتظار اتمسفر بی نظیری را داشته باشید.

[* فرضیه ای به اسم این که تاکنون نسخه ای از سری را بازی نکرده اید، اصلا وجود ندارد.]
deus-ex-the-fall-1
یکی از نکات بسیار مثبت بازی استفاده درست از قابلیت های صفحه لمسی اسمارت فون ها است. پس با خیالی راحت به استقبال بازی بروید.

 

Deus ex
مگر می شود یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی تاریخ المان های اعتیادآور این سبک را با خود یدک نکشد؟ در تصویر سمت چپ قابلیت خرید سلاح های گوناگون بازی را مشاهده می کنید که قابلیت ارتقا آنان نیز وجود دارد. تصویر سمت چپ نیز ویژگی های فردی شخصیت اصلی داستان مانند: غیب شدن است. چگونگی ارتقا قابلیت ها تاثیر زیادی در سبک بازی خواهد داشت.

 

Deus Ex: The Fall

Deus Ex: The Fall

سازنده: Square Enix قیمت: نسخه اندروید - 0.99 دلار / نسخه آی او اس - 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 774 مگابایت زبان:

 

Rage HD

Rage-HD-Mobile

با وجود موفقیت های id Software در خلق فرنچایز هایی انقلابی مانند Quake و Doom، تیم نابغه آنان که شامل اسم های بسیار بزرگی بود، خیلی دوام نیاورد و کم کم آسمان این استودیو خالی از ستاره های معروف خود شد. با این وجود همچنان به واسطه حضور یک نفر بازیکنان انتظار داشتند تا id Software به دوران طلایی خود باز گردد؛ جان کارمک. در سال 2011 سرانجام انتظارات به پایان رسید و شاهد آخرین عنوان AAA جدید او با نام Rage بودیم که نتوانست آن طور که باید و شاید ظاهر شود.

اما یک سال قبل از انتشار نسخه اصلی شرکت بتسدا، ناشر بازی، برای بازاریابی بهتر نسخه ای از عنوان مورد بحث را برای پلتفرم iOS منتشر کرد که از قضا اثر خوش ساختی بود. همانند بازی اصلی در Rage HD به فضایی آخر و الزمانی قدم گذاشته و باید با موجودات عجیبی به مبارزه به پردازید. مکانیزم گیم پلی بازی نیز بدین گونه است که شخصیت اصلی توسط هوش مصنوعی حرکت کرده و تنها وظیفه شما از بین بردن دشمنان با سلاح های گوناگون بازی خواهد بود.

Rage-HD-iOS
شاید بازی حدود 5 سال پیش عرضه شده باشد، اما همچنان گرافیک بسیار بالایی دارد.

 

rage-hd
اگر به دنبال یک تجربه سریع با صداگذاری بی نظیر هستید، Rage HD می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

 

Rage HD

Rage HD

سازنده: id Software قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 1114 مگابایت زبان:

 

Kill Shot Bravo

kill-shot-bravo

موفقیت در بازار شوترهای اول شخص هیچ گاه به اندازه سال های کنونی سخت نبوده. بنابراین سازندگان بازی های ویدیویی مجبورند با به کارگیری خلاقیت یا بهبود المان های کلیشه ای راه خود را از بقیه جدا کنند. استودیو Hothead Games با Kill Shot Bravo همین روند را پیش گرفته و با وجود خلق تجربه ای آشنا، تا پایان می تواند هیجان و لذت را برای بازیکن به ارمغان بیاورد. در بازی نقش سرباز ویژه ای را دارید که باید برای ماموریت های ویژه ای به سراسر جهان سفر کند.

همین بستر داستانی ساده باعث شده شاهد 500 ماموریت متنوع در مناطق گوناگونی مانند جزایر دریای مدیترانه باشیم. علاوه بر این، وسایل نقلیه، تجهیزات جنگی جذاب، سلاح های زیاد و دشمنان متفاوت هم دست به دست المان های قبلی داده اند تا بازیکن خستگی را در مدت زمان انجام بازی احساس نکند. اگر هم فکر می کنید توانایی خیلی بالایی دارید، بخش چند نفره را برای شما ساخته اند تا با رقبای خود به صورت تک نفره مبارزه نمایید؛ دوئل با اسنایپر، جالب به نظر می رسد.

kill-shot-bravo-android
بازی دارای قابلیت آزاد کردن سلاح و تجهیزات نظامی جدید نیز است.

 

kill-shot-bravo-mobile-game
ماموریت های بازی را می توانید با دوستان خود هم به اتمام برسانید.

 

Kill Shot Bravo

Kill Shot Bravo

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 97.4 / 93 مگابایت زبان:

 

Blitz Brigade

Blitz-Brigade-Online-FPS-fun

همان طور که در قسمت قبل مقاله هم اشاره کردیم، ایده اصلی بسیاری از بازی های گیم لافت اوریجینال نبوده و نمونه های مشابه آن را در کنسول ها دیده ایم. برای درک بهتر این موضوع می توان N.O.V.A. یا Modern Combat را مثال زد که هر کدام به ترتیب شباهت های زیادی با فرنچایزهای محبوب هیلو و کال آف دیوتی دارند. البته این عامل موجب پایین آمدن جذابیت آثار این استودیو نشده و ارائه تجربه ای با این کیفیت خود یک هنر است که امثال کمی از پس آن بر می آیند.

Blitz Brigade دیگر ساخته گیم لافت نیز همین روند را در پیش گرفته و الهامات بسیار زیادی از Team Fortress گرفته. در این عنوان آنلاین، بازیکنان می توانند با انتخاب یکی از مدهای گوناگون بخش چند نفره، به استقبال یکدیگر بروند. البته بازی از بخش تک نفره نیز پشتیبانی می کند اما برای تجربه آن هم باید آنلاین باشید. اگر از فضای جدی عناوین شوتر امروزی خسته شده اید و دلتان برای تجربه ای شاد در این سبک لک زده، Blitz Brigade بهترین انتخاب لیست است.

Blitz Brigade
به محیط و رنگ بندی آن نگاه کنید، چشم ها را نوازش می دهد. همچنین حداکثر بازیکن هر تیم 12 نفر بوده و شاهد وسایل نقلیه ای در بازی خواهید بود که می توانند در پیروزی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

 

Blitz-Brigade
بازی به صورت کلی دارای شش کلاس مختلف است که هر کدام توانایی های خاص خود را دارند. هر کلاس نیز دارای سلاح های مخصوص خود است. به صورت کلی، با بیش از 100 اسلحه متنوع طرف خواهید بود.

 

Blitz Brigade

Blitz Brigade

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 734 / 673 مگابایت زبان:

 

Sniper X with Jason Statham

Sniper-X-with-Jason-Statham

واژه مقوا برای عناوینی که در تبلیغات خود از چهره های مشهور استفاده کرده و با انتشار عنوان نهایی شعور مخاطب را با اسنایپر هدف می گیرند هم زیادی هست. حالا نمی دانیم در این گیر و دار دری به تخته می خورد، زمین به آسمان می آید یا هر اتفاقی که می افتد از بین هر هزار بازی نام برده یکی شان موفق می شود. Sniper X با جیسون استتهام نیز توانسته در دسته مورد بحث قرار بگیرد. خوشبختانه این بار جیسون استتهام برای نجات بچه یا زن خاصی نیامده و باید با حضور در تیم وی جهان را از دست هرج و مرج نجات دهید. داستان هیجان انگیزی و جدیدی است، نه؟

در شوترهای موبایلی معمولا داستان به عنوان بستری مناسب برای گیم پلی مطرح می شوند و اینجاست که بازی های موبایلی باید خودی نشان دهند. همانند آثار مشابه، در این عنوان باید با اسنایپر دشمنان بازی که تنها محدود به انسان ها نشده و تجهیزات نظامی دیگری مانند هواپیمای بدون سرنشین را نیز در بر می گیرند، از بین ببرید. با پیشروی هر چه بیشتر در مراحل هم می توانید با ارتقا سلاح خود، آن را به یک تانک تبدیل کنید. تا یادمان نرفته بگوییم متاسفانه جیسون استتهام تنها نقش صداگذار را داشته و از آن بروسلی بازی ها خبری نیست.

Sniper
محیط های متنوع یکی از نکات مثبت بازی است که در کنار گرافیک جذاب می تواند تازگی را برای بازیکن حفظ کند.

 

sniper X
قابلیت آهسته کردن زمان را نیز دارید.

 

Sniper X with Jason Statham

Sniper X with Jason Statham

سازنده: Glu Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 98.7 / 47.5 مگابایت زبان:

 

Dead Trigger 2

Dead-trigger-2

واقعا فکر کردید زامبی های دوست داشتنی را در این قسمت فراموش کردیم؟ اگر چنین فکری کردید که متاسفانه باید با یک «نه، بای» متن را شروع کنید. استودیو Madfinger Games در پنجمین ساخته خود تصمیم گرفت پا به دنیای زامبی ها گذاشته و با ترکیب سبک های گوناگونی مانند اکشن، نقش آفرینی و ترس به استقبال گیمرها برود. بدین ترتیب Dead Trigger در سال 2012 عرضه شد که استقبال بسیار بالای بازیکنان هم به همراه داشت. این حجم از واکنش های مثبت استودیو سازنده را مجاب کرد تا به سرعت روی نسخه دوم کار کند.

بنابراین کمتر از یک سال بعد شاهد انتشار نسخه دوم بودیم که با بهبود مشکلات گذشته توانست موفقیت های جد خود را تکرار کند. همانند قسمت قبلی، در این عنوان باید در نقش شخصیت های مختلف به مبارزه با زامبی ها بپردازید. با وجود مناطق متنوع و دشمنان چالش برانگیز یکی از بخش های بسیار جذاب بازی گرافیک آن است. چون پوشش گیاهی پویا، بازتاب واقعی نور در آب و تکسچرهای با کیفیت باعث می شوند تا فکر کنید چیزی فراتر از یک عنوان موبایل دارید تجربه می کنید.

dead
از این که برخی بازی ها از سبک نقش آفرینی فقط قابلیت خرید و ارتقا سلاح را به ارث برده اند دیگر خسته شده ایم. Dead Trigger 2 این گونه نبوده و المان های بیشتری از این سبک در بازی وجود دارند. به عنوان نمونه سیستم سلامتی را نگاه کنید، با هر ضربه یا آلودگی محیط کم شده و بازیکن باید با قرص آن را کامل کند.

 

dead-trigger
البته همچنان قابلیت خرید و ارتقا سلاح وجود دارد. این سلاح ها جان می دهند تا حمام خونی از زامبی ها راه بیندازیم.

 

Dead Trigger 2

Dead Trigger 2

سازنده: MADFINGER قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 594 / 481 / 564 مگابایت زبان:

 

Sniper Fury

sniper-fury-android

چه قدر اسنایپری های این قسمت زیاد شد. انگار بازی ها را بد تقسیم بندی کرده بودیم. البته جدیدترین دستپخت گیم لافت تنها نام این سلاح محبوب را یدک کشیده و تجهیزات نظامی دیگری را نیز می توانید به کار بگیرید. همانند دیگر آثار این استودیو معروف، اولین نکته ای که با تجربه بازی یا حتی دیدن تصاویر آن توجه تان را به خود جلب می نماید، گرافیک بسیار زیبای آن است. مدل سازی سربازان، ماشین ها و نورپردازی دقیق بازی، گیمر را به این باور می رساند که مرز بین بازی های اسمارت فون ها و کنسول های گیمینگ در حال شکستن است.

البته این حرف ها باعث نشوند که فکر کنید گیم لافت در گیم پلی کم کاری کرده و سعی نموده تنها یک اثر دیداری خلق کند. چون این بخش هم جذابیت های زیادی داشته و با مراحل متنوع خود، در کنار وضعیت آب و هوایی گوناگون، چالش های زیادی را برای هر بازیکن ایجاد خواهد کرد. اگر هم از بخش تک نفره خسته شدید هیچ نگرانی نیست، چون رقابت های آنلاین بازی لحظات نفس گیری را برایتان رقم می زند.

sniper-fury-mobile
دارندگان آیفون 6S می توانند به واسطه قابلیت 3D Touch نشانه گیری بهتری داشته باشند. ولی از این حرف ها بخواهیم بگذریم، گرافیک بازی واقعا بالاست!

 

sniper-fury
نمایی از بخش شخصی سازی و ارتقا سلاح در بازی. همان طور که در متن هم گفتیم اسلحه های بازی تنها محدود به اسنایپر نشده و از تنوع خوبی بهره مند هستند.

 

Sniper Fury

Sniper Fury

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 676 / 620 مگابایت زبان:

 

Sky Gamblers: Air Supremacy

sky-gamblers

برای قرار دادن Sky Gamblers در لیست یک کم که نه، خیلی پارتی بازی کردیم. چون بازی با تمامی عناوین یاد شده متفاوت بوده و تنها لقب «شوتر» را با خود یدک می کشد. اما می دانیم با خود چه گفتیم؟ بازی شوتر که هست، دید اول شخص هم دارد، پس چرا نباید در لیست قرار بگیرد؟ جدا از حس شوخ طبعی مان که گل کرده، به دلیل تنوع دادن به لیست گفتیم بد نیست قوانین را دور بزنیم. با توجه به تصویر بالا، حتما متوجه شده اید که Sky Gamblers یک شبیه ساز مبارزه ای از جنگنده های هوایی است.

بنابراین در بازی باید سوار بر پرنده خود، رقبا را یکی یکی از میان بردارید تا به فرمانروای آسمان ها تبدیل شوید. با وجود این که Sky Gamblers دارای دو بخش تک نفره و چند نفره است، اما اگر کمپین بازی را تمام کردید و علاقه ای به مبارزه با دیگر بازیکن ها نداشتید، می توانید با مدهای دیگر این بخش سرگرم شوید. حضور کنترل ساده و گرافیکی بی نظیر باعث شد تا بازی در زمان عرضه خود بازخوردهای بسیار مثبتی را دریافت کند.

mobile-game
گفتیم بازی اول شخص هست، باور نکردید؟

 

sky
انعکاس نور خورشید روی دریا بی نظیر است.

 

Sky Gamblers: Air Supremacy

Sky Gamblers: Air Supremacy

سازنده: Atypical Games قیمت: نسخه اندروید - 0.99 دلار / نسخه آی او اس - 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 789 / 942 مگابایت زبان:

 

Zombie Frontier 3

zombie

دیده اید در دوران تحصیل تا معلم، دبیر یا استاد اسم از امتحان می آورد صدای بچه ها بالا می رود. ما با آخرین بازی این بخش هم همین مشکل را داشتیم. متاسفانه هر چه قدر گشتیم نهایتا به یک عنوان زامبی دیگر برخورد می کردیم. واقعا چرا می خواستیم حتما 20 بازی باشد؟ ولی از حق نگذریم Zombie Frontier 3 هم عنوان خوبی است و بیایید آخرین فرصت را به او بدهیم.

مهمترین نکته ای که بازی را نسبت به بازی های شوتر موبایل متمایز می کند استفاده از گرافیک نیمه سل شید گونه است که نمونه آن را قبلا در بازی های معروفی مانند Borderlands یا Darkness 2 در کنسول ها دیده بودیم.  شروع بازی پس از پخش ویروسی در جهان آغاز می شود؛ ویروسی که انسان ها را به یک زامبی تبدیل کرده و آخر الزمانی مرموز به بار آورده! شاید گیم پلی غنی بازی و خشونت خاص آن بتواند بازیکنان زیادی را جذب کند اما در این بین نباید از سیستم عمیق شخصی سازی و ارتقا سلاح هم بگذریم.

zombie-mobile-game
در برخی از مراحل بازی انتظار باس ها [همان غول] را نیز داشته باشید.

 

zombie-fontier
علاوه بر بخش شخصی سازی بسیار جذاب، تنوع سلاح ها نیز در حد قابل قبولی قرار دارد.

 

Zombie Frontier 3

Zombie Frontier 3

سازنده: Feelingtouch قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 84.9 / 49 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Milad INL
    Milad INL | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    دمتون گرم
    بسیار خوب بود? ?

  • jj
    jj | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    عالی بود مثل قسمت اول دارم میرم ترافیکمو تموم کنم

  • MRB.senator
    MRB.senator | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    بازی brother in arms3 رو هم قرار بدین در لیست
    این بازی از همه اینها بهتره واقعا
    ممنون دیجیاتو

  • BVB
    BVB | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    توی این یکی دو ماه و این بازیای عالی... ?

مطالب پیشنهادی