ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان ادعا کرده اند می توان تا 10 سال دیگر به استفاده از سوخت های فسیلی خاتمه داد

تلاش ها برای یافتن راهکار مناسب به منظور خاتمه بخشیدن به استفاده از سوخت های فسیلی به آن اندازه که تصور می کنید، نا امید کننده نیستند. محققان دانشگاه Sussex بر اساس شواهد تاریخی ادعا نموده ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

تلاش ها برای یافتن راهکار مناسب به منظور خاتمه بخشیدن به استفاده از سوخت های فسیلی به آن اندازه که تصور می کنید، نا امید کننده نیستند.

محققان دانشگاه Sussex بر اساس شواهد تاریخی ادعا نموده اند که انسان در طول 10 سال آینده استفاده از نفت و گاز را به طور کامل کنار خواهد گذاشت. پروفسور «بنجامین سواکول» در این راستا بیان داشته که اگر حمایت دولت را در کنار شرایط اقتصادی و محیطی خوب داشته باشیم، پروسه تبدیل انرژی و سوئیچ کردن به منابع جدید با سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

به طور مثال، در ایالت انتاریو کانادا فقط 11 سال زمان نیاز است تا استفاده از زغال سنگ به طور کامل کنار گذاشته شود و این در حالیست که انرژی هسته ای تا 40 درصد از نیروی برق فرانسه را در 12 سال آتی تامین خواهد نمود.

در مورد سوخت فسیلی همیشه نگرانی هایی همانند تغییر شرایط آب و هوائی یا کاهش ذخائر و منابع وجود داشته و هنوز هم دارد و چه بهتر که تکنولوژی های جدید برای استفاده بهینه از انرژی بیش از پیش گسترده گردند.

البته محققان در این رابطه ابراز داشته اند که چنین تحولاتی را اگر به حال خود رها کنیم با سرعت پائینی انجام می پذیرند. به طور مثال، می توان به برق اشاره کرد که چندین دهه طول کشید تا امکان استفاده از آن فراهم گردید. پروفسور سواکول در این راستا اظهار داشته اینکه این تبدیل ها با سرعت پائینی صورت می گیرند، دلیل نمی شود که به آن بی توجه باشید. این روند فقط به کمی تلاش مستمر نیاز دارد تا سریعتر به نتیجه برسد.

البته تولید محصول نیز از دیگر مواردی است که در این مبحث باید مورد توجه قرار گیرد. در حالیکه ماشین های الکتریکی و انرژی های تازه در حال توسعه بیشتر در زندگی انسان ها هستند، شاهد مخالفت های شدید صنایع مربوط به سوخت فسیلی در مقابل استفاده از منابع انرژی پاک نیز هستیم.

با اینکه در حال حاضر، کشورهای پیشرفته در حال کنار گذاشتن سوخت فسیلی هستند اما این هدف تا زمانی که بستر سیاسی و اقتصادی آن مهیا نباشد، به نتیجه نخواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سید مهدی
    سید مهدی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    شما میدونستید اون کشورای کوچولوی حاشیه خلیج فارس یه سری آدم دارن میرن سراغ طرح هایی که می خوان نفت رو از چرخه انرژی حذف کنن؟ خلاصه هیچی دیگه، اون طرح هر چه قدر هم کامل باشه اونا نابودش می کنن.....

  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    :lg: لوگوی ال جی قدیمی هست و لوگوی دیجیاتو کمبودش احساس میشه.

  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    منم همین اعتقاد رو دارم و بنظرم باید ایران تا قبل از بی نیاز شدن دنیا، تولید رو افزایش بده و هزینه‌های تولید رو کاهش بده و از محل درآمدش تو زمینه انرژی‌های نو سرمایه گذاری وسیعی انجام بده.

    • BVB
      BVB | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

      خخخخخخخ. ما اونقدر مشکلات ریشه‌ای داریم توی کشور که این حرفت از رویا دست نیافتنی تره

مطالب پیشنهادی