ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

رزومه تک صفحه ای ایلان ماسک ثابت می کند نیازی به رزومه های چندصفحه ای نیست

فرض کنید ایلان ماسک بودید؛ یکی از تأثیرگذار ترین کارآفرینان تاریخ فناوری، که دو دهه موفقیت چشمگیر استارتاپی در کارنامه ی خود دارد. به این ترتیب دستاورد های شما طیف گسترده ای خواهند داشت؛ از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

فرض کنید ایلان ماسک بودید؛ یکی از تأثیرگذار ترین کارآفرینان تاریخ فناوری، که دو دهه موفقیت چشمگیر استارتاپی در کارنامه ی خود دارد.

به این ترتیب دستاورد های شما طیف گسترده ای خواهند داشت؛ از ایجاد صنعتی در حوزه ی پرداخت های الکترونیکی گرفته تا تکان دادن بازار انرژی های خورشیدی، ساخت خودروهای برقی با عملکرد بالا و به راه اندازی یک شرکت خصوصی در زمینه ی سفر های فضایی.

اگر قرار بود به عنوان ایلان ماسک برای خود رزومه بنویسید، احتمالاً شما هم فکر می کردید توضیح تمام این دستاورد ها به رزومه ای چند صفحه ای نیاز خواهد داشت. اما به گفته ی متخصصین رزومه نویسی Novoresume، به هیچ وجه نیازی به این کار نیست. آنها اعتقاد دارند اختصار در نوشتن رزومه مفهومی کلیدی است.

متخصصین این مؤسسه، رزومه ای تک صفحه ای برای ماسک درست کرده اند تا ثابت کنند حتی دستاورد های متعدد موفق ترین انسان های روی زمین را نیز می توان در یک رزومه ی یک صفحه ای جا داد.

در این رزومه نکاتی هم وجود دارد که بهتر است برای نوشتن رزومه ی خود از آنها کپی برداری نکنید. مثلاً ذیل «مهارت ها و توانایی ها»ی ماسک از «مدیریت ذره بینی» نام برده شده است. همه می دانند که ماسک استاندارد های بالایی دارد و به سرسختی در مدیریت زیردستانش معروف است. او یک بار به مدیریت بیش از حد ذره بینی خود اعتراف کرد و در توصیف شیوه ی مدیریت خود گفت: «من در مورد هر چیزی که به محصول مرتبط می شود وسواس فکری-عملی دارم. فقط اشتباه ها را می بینم. هیچ وقت نکات صحیح را نمی بینم. می دانم، این برای خوشحالی فردی، ویژگی خوبی نیست».

رزومه ی یادشده یک سیستم رتبه دهی چهار سطحی نیز دارد که برای برخی از مهارت های ذکر شده در آن امتیاز حداکثری در نظر گرفته نشده است. با این حال، ثابت می کند که با طراحی مناسب، هیچگاه نیازی به بیشتر از یک صفحه رزومه نیست.

elon musk's résumé-jpeg

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سید مهدی
    سید مهدی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    ?

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    فک کنم بستگی داره یه صفحه آچهار باشه یا آ3 :)) ?

  • asghardamagh
    asghardamagh | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    سلام؛ چطوری؟

مطالب پیشنهادی