ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در نیمه دوم سال گذشته، اطلاعات 4411 کاربر را در اختیار مراجع قانونی قرار داده است

کمپانی اپل به تازگی گزارش خود از درخواست های دولتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران را منتشر کرده و اعلام نموده که در نیمه دوم 2015، مقامات آمریکایی به دنبال اطلاعات 5192 کاربر بوده اند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۳:۱۵

کمپانی اپل به تازگی گزارش خود از درخواست های دولتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران را منتشر کرده و اعلام نموده که در نیمه دوم 2015، مقامات آمریکایی به دنبال اطلاعات 5192 کاربر بوده اند. از میان این تعداد درخواست دولتی، ظاهرا اپل به 4411 عدد از آن ها پاسخ مثبت داده و با مراجع قانونی ایالات متحده همکاری به عمل آورده.

در گزارش آمده که 509 عدد از موردهای درخواستی، شامل اطلاعاتی مانند اسامی، ایمیل ها و مختصات جغرافیایی بوده. اما در این میان 322 مورد محتویاتی واقعی (که توضیحی در رابطه با آنها ارائه نشده) را شامل شده اند. اهالی کوپرتینو در 116 پرونده از همکاری با مقامات ایالات متحده امتناع ورزیده اند.

علاوه بر این، بخش زیادی از درخواست های دولتی برای اطلاعات شخصی، از سوی کشور چین بوده است. چینی ها 32 بار درخواست استعلام داشته و در مجموع به دنبال اطلاعات 6724 کاربر بوده اند. با توجه به درخواست استعلام برای 85 کاربر در نیمه اول سال 2015، چینی ها رشدی ناگهانی و چشمگیر برای استعلام اطلاعات در نیمه دوم 2015 داشته اند.

اپل بیان نموده که طی بازه زمانی مورد بحث، در 178 مورد مجبور به همکاری فوری در رابطه با اطلاعات شخصی مانند گزارش مکالمات بوده که 108 عدد از آنها از سوی مقامات آمریکایی درخواست شده بودند.

باید اشاره کرد که اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کاربران دستگاه های اپل، معمولا براساس اشتراک آیتونز یا iCloud آنها به دست می آید و اپل می تواند به مواردی چون نام، آدرس، ایمیل، بک آپ دستگاهای iOS، تصاویر، مستندات، محتویات، تقویم و بوکمارک های کاربر دست پیدا کند. همه این اطلاعات ممکن است در روند تحقیق در رابطه با یک پرونده، برای مقامات قضایی ارزشمند تلقی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamid Atefi
    Hamid Atefi | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دیگه نمیشه اعتماد کرد ?

  • خخخخ
    خخخخ | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    چ جالب
    پس این سریال که ی مدت پخش میشد کشک بود همش

مطالب پیشنهادی