ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی MIT دیدبان سایبری
تکنولوژی

دیده بان مجازی MIT حملات سایبری را در سرتاسر اینترنت رصد خواهد کرد

Kaylan Veermachaneni به عنوان یکی از سازندگان اصلی جدیدترین هوش مصنوعی توسعه یافته در دانشگاه MIT، در مورد آن می گوید: «به این سیستم به مثابه یک تحلیلگر مجازی نگاه کنید.» او یکی از دانشمندان دانشکده «علوم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

Kaylan Veermachaneni به عنوان یکی از سازندگان اصلی جدیدترین هوش مصنوعی توسعه یافته در دانشگاه MIT، در مورد آن می گوید: «به این سیستم به مثابه یک تحلیلگر مجازی نگاه کنید.»

او یکی از دانشمندان دانشکده «علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی» این دانشگاه است که گروهش با مشارکت Ignacio Arnaldo دست به توسعه یک هوش مصنوعی زده اند که قرار است به عنوان یک دیده بان همیشه بیدار در دوران نبردهای سایبری عمل کند.

AI2 که آن را مخفف «Artificial Intelligence Squared» در نظر گرفته اند، سیستمی است که می تواند حملات هکری را بسیار سریعتر و بهتر از انسان و نرم افزارهای موجود تشخیص دهد. محققین این طرح دقت این ابزار در تشخیص حملات را تا ۸۵ درصد می دانند، اما معتقدند درستی آن به مرور زمان و یادگیری بیشتر افزایش خواهد یافت.

از همین حالا می شود تصور کرد که گروه امنیت مجازی کمپانی سونی با چمدانی پر از دلار در راه ماساچوست (محل دانشگاه MIT) باشند.

سیستم های فعلی تشخیص تهدیدات امنیتی به دو گروه عمده تقسیم می شوند؛ ربات های نرم افزاری تشخیص الگوهای مخرب و تحلیلگران انسانی. روش کار AI2 مبتنی بر استفاده از روش های مختلف یادگیری ماشینی برای درک رفتارها و الگوهای مخرب و همچنین یاری گرفتن از سایر ابزارهای تشخیصی مشابه خود است.

وقتی این ابزار رفتار مخربی را تشخیص می دهد،‌ بلافاصله فرد دیگری را برای بررسی بیشتر مطلع می سازد. AI2 به مرور زمان تشخیص های اشتباه و اخطارهای بی مورد خود را درک کرده و رفع می نماید. ضمن این که از توصیه ها و روش های پیشنهادی متخصصین انسانی برای ماهرتر ساختن خود بهره خواهد برد.

Ignacio Arnaldo در این باره می گوید: «این ابزار به طور مستمر مدل هایی را می سازد که می توانند در بازه های زمانی کمتر از دو ساعت اصلاح و پالایش شوند.»

این دیده بان سایبری در اولین روز کاری خود حدود ۲۰۰ فعالیت مشکوک را در سرتاسر اینترنت تشخیص داده است. بعد از چند روز فعالیت و تشخیص خطاها و دریافت راهنمایی از طرف اساتید، میزان این اخطارها به ۴۰ مورد کاهش یافته . AI2 به متخصصین این امکان را می دهد که با تمرکز بیشتری روی تهدیدات و حملات واقعی کار کنند و سریع تر به مقابله با آنها بپردازند.

Nits Chawla، استاد دانشگاه نوتردام می گوید: «AI2 پتانسیل آن را دارد که به عنوان اولین خط دفاعی ما در مقابل انواع کلاه برداری ها و حملات سایبری عمل کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی