ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رباتی که همچون مار واقعی در زیر آب حرکت می کند [تماشا کنید]

از آنجا که ربات ها به شکلی گسترده در حال نفوذ به زندگی عادی مان هستند، اگر در استخری مشغول شنا بودید و متوجه شدید یک مار رباتیک در کنارتان در حال حرکت است، چندان تعجب نکنید. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

از آنجا که ربات ها به شکلی گسترده در حال نفوذ به زندگی عادی مان هستند، اگر در استخری مشغول شنا بودید و متوجه شدید یک مار رباتیک در کنارتان در حال حرکت است، چندان تعجب نکنید. دست کم، خوبی نمونه های رباتیک این حیوانات خطرناک این است که دیگر نیش و زهر ندارند که موجب ترس شوند و می توانید با خیال راحت کنار آنها به شنای خود ادامه دهید.

اما حالا داستان چیست؟ اینکه سه کمپانی Eelume ،Kongsberg Maritime و Statoil با همکاری یکدیگر در حال توسعه رباتی به شکل مار هستند که قرار است برای بررسی و در صورت نیاز، تعمیر دستگاه های زیر آب مورد استفاده قرار بگیرند.

مارهای رباتیک اختراع تازه ای به شمار نمی روند. اما این نمونه قابلیت آن را دارد که به تولید انبوه برسد و حرکات بدنش به قدری طبیعی است که می تواند همچون یک خزنده واقعی دور لوله ها بتابد و هر نوع خرابی دستگاه ها را گزارش داده یا تعمیر نماید.

داشتن چنین محصولی برای شرکت هایی که سازه های تاسیساتی در زیر آب دارند، همانند شرکت های نفت و گاز بسیار مناسب خواهد بود زیرا می توانند این کارگرهای رباتیک را در بستر دریا مستقر کرده و اقدامات اولیه برای تشخیص و تعمیر خرابی ها را به انجام برسانند.

در ادامه می توانید دو ویدئو از نحوه عملکرد این ربات ها را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    مشکل اولش اینه پولک نداره حرکت مار روی خشکی خیلی وابسته به پولکه
    دوم اینکه باتری نداره مگه چه قدر میتونه تو اب پایین بره

مطالب پیشنهادی