ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان دانشگاه هاروارد رباتی برای آموزش کدنویسی به کودکان ساخته اند

اگر فرزندی در خانه دارید و می خواهید تمام توجه و تمرکزش را به انجام کاری معطوف نمایید باید فعالیتی را برای او انتخاب کنید که چنین پتانسیلی را داشته باشد. به همین خاطر است که گروهی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اگر فرزندی در خانه دارید و می خواهید تمام توجه و تمرکزش را به انجام کاری معطوف نمایید باید فعالیتی را برای او انتخاب کنید که چنین پتانسیلی را داشته باشد. به همین خاطر است که گروهی از متخصصان رباتیک موسسه Wyss هاروارد «روت» را ابداع کرده اند.

روت (Root) نوعی ربات شش ضلعی و کوچک است که برای برانگیختن علاقه مندی کودکان و جلب توجه شان به کد نویسی طراحی شده. این ربات روی تخته های سفید می خزد و با استفاده از ماژیک و پاک کن آن، دستورات یا کدهایی را روی تخته ایجاد می کند.

بچه ها هم می توانند با حرکت دادن آیکون هایی که در داخل اپ همراه این ربات به نام Square قرار دارد حرکت آن را تحت کنترل خود در بیاورند و تنها کافیست حدس بزنند که بعد از انتخاب یک آیکون خاص و قرار گرفتن آن در یک موقعیت چه اتفاقی رخ می دهد.

بنابراین حتی خردسالان و اطفال خیلی کوچک هم می توانند ربات را وادار به ترسیم یک فرمان کرده و سپس آن را پاک نماید. بچه هایی هم که سن و سال بیشتری دارند می توانند از حالت های پیشرفته تر اپلیکیشن و اینترفیس متنی آن استفاده نمایند.

چون این ربات می تواند به صورت در لحظه و آنی نشان دهد که کد نوشته شده چه نتیجه ای دارد، مطمئنا شمار زیادی از اطفال به استفاده از آن جلب خواهند شد. Zivthan Dubrovsky محقق ارشد رباتیک این موسسه در رابطه با روت اظهار داشت:

ما در دنیای دیجیتالی زندگی می کنیم اما مدارس کد نویسی را به کودکان یاد نمی دهند. آمریکا برای رقابت در این دنیا به برنامه نویس های کامپیوتری نیاز دارد. 71 درصد از مشاغل جدید در رشته های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی حول محور کدنویسی هستند. اگر بتوانیم این مشکل را حل نماییم آنگاه گامی قابل توجه را به سمت جلو برداشته ایم.

این تیم همچنان تلاش دارد شرکایی را برای آوردن روت به کلاس های درس پیدا کند و اگر موفق شود به هدف اعلام شده دست پیدا کند آنگاه قصد دارد نوعی محیط آموزشی را طراحی کند که در آن کودکان امکان می یابند کلیه قابلیت های این ربات را کشف نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Metal
    Metal | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    اونطرف با آيپد به بچه ها آموزش مد نويسي ميدهند
    اين طرف مردهاي گندش فكر ميكنند آيپد اسباب بازي هست اون هم از نوع بدردت نخور !! بدتر اينكه همونها فكر ميكنند گوشي خيلي مهم است !! و اسباب بازي نيست !!

  • Metal
    Metal | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    ???

مطالب پیشنهادی