ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتوب پشتیبانی از استریم زنده ویدئو و صدای 360 درجه را به سرویس خود اضافه کرد

استقبال از محتوای مجازی و تعاملی 360 درجه آنقدر زیاد بوده که می توان مطمئن بود آینده از آن این دو است. البته این تکنولوژی ها مدتی است که عرضه شده اند اما 2016 را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

استقبال از محتوای مجازی و تعاملی 360 درجه آنقدر زیاد بوده که می توان مطمئن بود آینده از آن این دو است. البته این تکنولوژی ها مدتی است که عرضه شده اند اما 2016 را می توان سالی دانست که در آن، فناوری های یاد شده به صورت همه گیر در می آیند.

یوتوب همانطور که احتمالا در جریان هسید در مارس سال گذشته میلادی پشتیبانی از ویدئوهای 360 درجه را به سرویس خود اضافه کرد، اما تازه می توان این تغییر را در آن مشاهده نمود. این شرکت حالا تصمیم گرفت که پای را یک گام جلوتر بگذارد و تجربه تماشای محتوا برای کاربرانش را به دلپذیری نشستن در ردیف اول یک رویداد بزرگ یا کنسرت کند.

شرکت تحت تملک گوگل امروز اعلام کرد که استریم لایو ویدئو و صدای 360 درجه را به سرویس خود می افزاید. امکان مشاهده این ویدئوها از کامپیوترهای معمولی یا هدست های واقعیت مجازی و البته اپ یوتوب که روی موبایل های اندرویدی بهره مند از تکنولوژی کاردبرد گوگل نصب شده، فراهم خواهد بود.

به لطف این به روز رسانی کاربران قادر خواهند بود پای استریم های زنده رویدادهایی نظیر رقابت های ورزشی و کنسرت های موسیقی بنشینند و نمایی 360 درجه از محیط را با صدایی فراگیر تجربه نمایند. در این صورت کاربر می تواند با حرکت دادن سر خود بخش های جانبی فضای مورد نظرش را نیز مشاهده نماید و تصویر و صدا نیز همزمان با حرکت فرد تغییر خواهند کرد.

در پایان لازم است اشاره نماییم گوگل که حالا زیرشاخه ای از آلفابت محسوب می شود سخت در تلاش است تا یوتوب را به بهترین اکوسیستم برای تماشای محتوای ویدئویی بدل نماید و در همین راستا سرمایه گذاری های هنگفتی را هم روی ویدئوهای لایو 360 درجه و ارائه محتوای اورجینال انجام داده است.

این شرکت حتی چندی پیش در همکاری اش با گوپرو یک دوربین 360 درجه به نام جامپ را معرفی کرد و نرم افزاری را توسعه داد که خلق ویدئوهای سازگار با واقعیت مجازی را برای کاربران ساده تر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی