ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اطلاعاتی تکمیلی از کنسول پلی استیشن 4K سونی منتشر شد

روز گذشته برایتان نوشتیم که به گزارش وب سایت Giant Bomb، کنسول پلی استیشن 4K با نام رمز «نئو» شناخته شده و از سخت افزار ارتقایافته نسبت به ورژن معمولی پلی استیشن 4 بهره می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

روز گذشته برایتان نوشتیم که به گزارش وب سایت Giant Bomb، کنسول پلی استیشن 4K با نام رمز «نئو» شناخته شده و از سخت افزار ارتقایافته نسبت به ورژن معمولی پلی استیشن 4 بهره می برد. حالا بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر هم دست به کار شده و می گوید که سونی در حال به اشتراک گذاری مشخصات سخت افزاری نئو با توسعه دهندگان بوده و حالا باید به صورت قطع منتظر عرضه پلی استیشن 4K در اواخر سال جاری باشیم.

به ادعای دیجیتال فاندری، کیت های پروتوتایپ توسعه دهندگان در حال حاضر برای استودیوهای مختلف فرستاده شده و تا مدتی دیگر، «تست کیت» جدیدی نیز در اختیار بازیسازان قرار خواهد گرفت. در گزارش دیجیتال فاندری آمده که هیچ یک از این کیت ها، نسخه نهایی نبوده و «نسل دوم» کیت توسعه پلی استیشن 4K در ماه ژوئن ارسال خواهد شد.

ظاهرا کیت های توسعه فعلی، به هیچ وجه با مشخصات سخت افزاری و معماری نهایی سیستم همخوانی ندارند و به همین جهت سونی از توسعه دهندگان خواسته تا هیچ تصویری از آن منتشر نکنند. با این حال می توان حدس زد که در آینده نزدیک، بالاخره تصویری در اینترنت پخش خواهد شد.

دیجیتال فاندری عقیده دارد که سونی اطلاعاتی کامل از کنسول نئو را در همایش DevCon ماه مه با مخاطبان به اشتراک می گذارد، بعد از آن نیز نوبت به ثبت بازی های غیرسازگار با نئو از سوی توسعه دهندگان می رسد تا سونی روند پورت آنها روی کنسول جدید خود را بهبود ببخشد. هنوز مشخص نیست که کنسول پلی استیشن 4K در چه تاریخی به صورت دقیق عرضه می شود اما احتمال دارد که سونی آن را پیش از عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن روانه بازار کند.

بنابه گزارش Giant Bomb، پلی استیشن 4 جدید از پردازنده، پردازنده گرافیکی و حافظه رم بهبودیافته بهره خواهد برد. هم چنین بازی های ویدیویی نیز از این پس در دو حالت مختلف عرضه می شوند: یکی از آن ها با پلی استیشن 4 فعلی سازگاری دارد و دیگر از قدرت پردازشی کنسول جدید بهره می برد. علاوه بر این ها، نئو از رزولوشن 4K هم پشتیبانی خواهد کرد اما هیچ اجباری در اجرای بازیها با این رزولوشن وجود ندارد.

در نهایت به نظر می رسد با توجه به شایعات عرضه کنسول NX از سوی نینتندو، دیگر باید به عرضه کنسول میان نسلی عادت کنیم. روز گذشته هم خبری درباره مایکروسافت برایتان نوشتیم که شایعه ساخت سخت افزاری جدید برای کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان را قوت می بخشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • arash_ordibehesht
    arash_ordibehesht | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    والله من هم PS4 دارم هم Xbox One. خدا شاهده نظری که دارم میدم به هیچ عنوان از روی غرض نیست و عین حقیقت.
    من ایکس باکس رو تقریبا یکسال پیش خریدم و خیلی هم باهاش حال میکنم. قبل عید بخاطر بازی آنچارتد رفتم PS4 خریدم. واقعا بازی بی نظیریه. قبول دارم PS4 روی بازیی مثل آنچارتد نهایت کیفیت رو داره ارائه میکنه ولی در کل نظرم روی ایکس باکسه. راستش از نظر من سونی زده تو کار ریمستر کردن. واقعا عنوان جذابی که مثل سری های آنچارتد باشه که برای PS4 هنوز نداده. هرچی هم داده ریمستر ورژن های قبلی بوده. حالا هم که زده تو کار ریمستر خود کنسول . واقعا مسخره شو درآورده. البته انگار همشون همین مشکل رو دارن. مایکروسافت هم خیلی کار هیجانی نکرده. شاید هم ما سطح توقعمون خیلی بالا رفته. نمیدونم. در هر صورت امیدوارم اگر قراره کنسول جدیدی بده، حداقل 4 تا بازی براش ردیف کنه ، نه اینکه دوباره بزنه تو کار ریمستر کردن سری های قبل با رزولوشن بالاتر...

  • Metal
    Metal | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگر طبق شايعات از ٣٦ CU استفاده كند با فركانس ٩١٨ مگاهرتز از R9 380X كارت گرافيك قويتري شاهد هستيم در حالي كه نسل قبلش در حد R7 265X بود !
    قشنگ دو برابر قويتر ميشود اينطوري !
    اميدوارم XBOX ONE جديد بهتر از PS4 قديمي عمل كند ?

  • Metal
    Metal | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ?????

  • محمد
    محمد | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی خوبه که کنسول قدیمی تر و محور ساخت بازی قرار داده

مطالب پیشنهادی