ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی می خواهد موبایل Xperia X Premium را با نمایشگر HDR عرضه کند [شایعه]

بنابر شایعات اخیر، سونی مشغول توسعه موبایلی جدید تحت عنوان Xperia X Premium است که در نقش همتای Xperia Z5 Premium در خانواده Xperia Z ظاهر می شود. به نظر می رسد موبایل جدید از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

بنابر شایعات اخیر، سونی مشغول توسعه موبایلی جدید تحت عنوان Xperia X Premium است که در نقش همتای Xperia Z5 Premium در خانواده Xperia Z ظاهر می شود. به نظر می رسد موبایل جدید از «دامنه دینامیک بالا - HDR» پشتیبانی می کند. در این صورت، دارندگان موبایل جدید می توانند به محتوای HDR وب سایت نت فلیکس هم دسترسی داشته باشند که در حال حاضر یکی از تنها سرویس های پخش چنین محتوایی به شمار می رود.

با توجه به شایعات می توان گفت که موبایل بعدی سونی همچنان از نمایشگر Full HD بهره می برد اما در همین حال قادر به پخش محتوای HDR هم هست؛ یعنی دقیقا همانند موبایل Xperia Z5 Premium که در صورت لزوم، از رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می کرد.

ظاهرا نمایشگر Xperia X Premium حدودا 5.5 اینچ خواهد بود که دقیقا همان اندازه نمایشگر Xperia Z5 Premium است. بنابراین می توان انتظار داشت که سونی با ساخت X Premium به دنبال تکرار موفقیت های قبلی و ورود به عرصه های جدیدی در حوزه موبایل باشد.

علاوه بر همه این ها، گفته می شود میزان روشنایی صفحه X Premium تا 1300 نیت قابل افزایش است که در قیاس با 855 نیت نمایشگر گلکسی اس 7، عدد قابل توجهی به شمار می رود. دستگاه مورد بحث احتمالا به چیپست مجتمع اسنپدراگون 820، پردازنده گرافیکی Adreno 530 و سه گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و از USB Type-C به جای میکرو USB بهره می برد.

در نهایت باید توجه داشت که تمام این اخبار صرفا در حد شایعه بوده و باید فعلا تا تایید رسمی سونی منتظر ماند. با این حال بعد از عرضه چند موبایل اقتصادی، میان رده و پرچمدار در سری X، بعید نیست که ژاپنی ها به دنبال عرضه مدلی پریمیوم نیز باشند تا طیف گسترده تری از مخاطبان را به خرید محصولاتشان ترغیب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • کامران
    کامران | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگر این خبر درست باشه ، سونی میخواد شش ماه دیگه این گوشی رو معرفی و 12 ماه دیگه میخواد به بازار عرضه کنه ، در این مدت زمان ، اپل ترکونده ، سامسونگ با نت 6 غوغا کرده و زمانی که سونی این گوشی رو میخواد به بازار عرضه کنه سامسونگ داره اس 8 رو معرفی میکنه .

    • رامین
      رامین | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

      خوب تا اون موقع سونی هیچ کار دیگه ای انجام نمیده و معرفی دیگه ای نداره؟ دادا شما که استراتژی تمام شرکتها رو دم دستت داری یه نگاهی بنداز ببینیم سونی دیگه چی معرفی میکنه ؟

  • amir212
    amir212 | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    زد5پی که مفتش گرون بود
    تقریبا 4کی بلااستفاده بود روش
    ببینیم این چطوره

    • Z5 Premium
      Z5 Premium | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

      زد٥ پريميوم وقتي رو نمايي شد برند هاي ديگه دنبال اين بودن ببينن سوني چه جوري تونسته اينهمه پيكسل رو تو اين صفحه نمايش جا بده و حتي سامسونگ مي خواست تو اس ٧ يه مدل پريميوم بده با صفحه نمايش 4k نتونست اينكارو بكنه .تمام سايتهايي كه از سوني انتقاد مي كردند مثل دي جي كالا ،از پريميوم سوني فقط تعريف كردند و گفتند به جز صفحه نمايش فوق العاده خيلي گزينه هاي ديگه اي براي خريد داره.دوربينشم كه بهترين انتخاب شد.در ضمن اون كسايي كه مي گن با چشم نمي شه تشخيص داد يه سر به سوتوب بزنند و مقايسه ي پريميوم سوني با نوت٥ يا جي ٤ كه ٢k هست صفحه نمايششون رو ببينند بعد نظر بدن.برتري پريميوم سوني به قدري فاحش هست اوبوهت دو گوشي ديگه كاملا مي ره زير سوال.حتي توپخش و نمايش محتواي فول اچ دي هم از بقيه بهتر عمل مي كنه.
      الان داشتن صفحه نمايش ٤k واقعا غنيمت هست اينكه بتوني با گوشيت ٤k فيلم بگيري و با همون كيفيت در لحظه تماشا كني واقعا محشره.من به شركتهايي ديگه مثل سامسونگ و اپل و الجي احترام ميذارم واميدوارم شما هم منطقي باشيد و يه سر به يوتوب بزنيد تا باچشم خودتون تفاوت كيفيت رو ببينيد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی