ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل هر روز 6 میلیارد اپلیکیشن را برای جلوگیری از تهدیدهای امنیتی اسکن می کند

برای دومین سال پیاپی، گوگل گزارش سالانه خود از امنیت پلتفرم اندروید را منتشر کرده که مثل سال پیش، با اطلاعات جالبی همراه است. گوگل می گوید که به صورت روزانه، شش میلیارد اپلیکیشن را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

برای دومین سال پیاپی، گوگل گزارش سالانه خود از امنیت پلتفرم اندروید را منتشر کرده که مثل سال پیش، با اطلاعات جالبی همراه است. گوگل می گوید که به صورت روزانه، شش میلیارد اپلیکیشن را روی موبایل های هوشمند سراسر جهان اسکن کرده و به دنبال اپ های آسیب رسان می گردد.

گوگل اشاره کرده این اسکن، به صورت روزانه روی 400 میلیون دستگاه موبایل اعمال می شود؛ با این حال مشخص نشده که بررسی امنیتی به شکل خودکار انجام می شود یا از سوی کاربر صورت می گیرد و یا ترکیبی از هردوی آنها است.

در مجموع، شرایط امنیتی دستگاه های اندرویدی تفاوت چندانی با قبل ندارد. گوگل می گوید که در سال 2016، اپلیکیشن های آسیب رسان تنها روی 0.15 درصد از دستگاه های اندرویدی متصل به گوگل پلی نصب شده اند. با این حال اگر تمام اکوسیستم موبایل های اندرویدی و نیز کاربرانی که از اپ استورهای شخص ثالث استفاده می کنند را در نظر گیریم، تعداد موبایل های آلوده به 0.5 درصد می رسد. سال گذشته هم گوگل گفته بود که تعداد موبایل های آلوده، «کمتر از یک درصد» است.

اما حتی اگر میزان آلودگی دستگاه های اندرویدی به اپ های آسیب رسان، تفاوتی با سال قبل نداشته باشد، بازهم گوگل حاضر به ریسک نبوده و به دنبال راه حل های امنیتی برای مقابله با تهدیدهای جدید می گردد. در ماه ژوئن سال گذشته، گوگل از محققان خواست تا ضمن رقابت با یکدیگر، به دنبال باگ های پلتفرم اندروید باشند. گفته می شود در این رویداد حدود 100 باگ امنیتی به گوگل گزارش شد و رقم 200 هزار دلار به عنوان جایزه به محققان تعلق گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • '-_mohammad_-'
    '-_mohammad_-' | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    خاا???

  • Metal
    Metal | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با حلوا حلوا گفتن دهن شيرين نميشه ،اينها هم بهتره بروند جواب كپيهاشو از حاوا را بدهند
    سيستم عاملي كه به هنگرويد معروف شده
    و امنيت زير صفري كه بدرد خودشون ميخوره

    • '-_mohammad_-'
      '-_mohammad_-' | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

      اصلا تو خوبی و اپل???

مطالب پیشنهادی