ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو سرویس Inbox و Keep گوگل با قابلیت ذخیره سازی لینک ها از طریق افزونه کروم به روز شدند

تیم جیمیل امروز با بروزرسانی سرویس اینباکس، افزونه جدیدی برای آن معرفی کرده تا بتوان لینک های مختلف را از طریق مرورگر کروم در آن ذخیره کرد. درست مثل سرویس Pocket و قابلیت ذخیره سازی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

تیم جیمیل امروز با بروزرسانی سرویس اینباکس، افزونه جدیدی برای آن معرفی کرده تا بتوان لینک های مختلف را از طریق مرورگر کروم در آن ذخیره کرد. درست مثل سرویس Pocket و قابلیت ذخیره سازی مشابهی در مرورگر سافاری اپل، افزونه جدید گوگل به شما اجازه می دهد تا با فشردن دکمه Save to Inbox، تمام محتوای موجود در یک صفحه اینترنتی را در اینباکس ذخیره نمایید.

وقتی که این کار را برای چندین لینک انجام دادید، تمامی آنها به صورت یک بسته واحد وارد اینباکس ایمیل تان می شوند. البته بر خلاف Pocket که لینک ها را به شکل مقالات خواندنی و در یک صفحه مرتب گردآوری می کند، افزونه جدید گوگل کار بیشتری جز جمع آوری URL های مطالب انجام نمی دهد. به همین خاطر شاید به اندازه Pocket برای افراد اهل مطالعه چندان کارآمد و مفید نباشد.

از دیگر قابلیت های بهبودیافته در این بروزرسانی اینباکس، امکان مدیریت بهتر رویدادها و خبرنامه های ایمیلی است. اینباکس حالا می تواند کلیه ایمیل های مربوط به یک رویداد را در قالب یک ایمیل گردآوری کند. بنابراین برای چک کردن آخرین تغییرات، به جای باز کردن چندین ایمیل کافیست روی رویداد مورد نظر اشاره کنید تا کلیه ایمیل های مرتبط با آن را از یک محل ببینید.

inbox-by-gmail-1-640x444

همانطور که گفتیم، بروزرسانی دیگر مربوط به خبرنامه هاست. بعضی از آنها هرزنامه اند و باید از اینباکس حذف شوند، اما مواردی هم وجود دارند که شاید دوست داشته باشید آنها را مطالعه کنید.

اینباکس در نسخه اخیر خود امکانی فراهم کرده تا بتوانید پیش نمایشی از خبرنامه هایی که بیشتر از بقیه مطالعه شان کرده اید را ببینید. وقتی که مطالعه تان تمام شد، خبرنامه به صورت خودکار برای حفظ فضای اینباکس در صفحه مینیمایز خواهد گشت.

البته گوگل امروز تنها روی بروزرسانی سرویس اینباکس متمرکز نبوده، بلکه آپدیت جدیدی هم برای سرویس Keep منتشر کرده تا همانند اینباکس بتوانید لینک ها را از طریق یک افزونه مخصوص در کروم، به آرشیو نوشته هایتان در آن بیفزایید.

SaveToKeep

مورد دیگر این که از حالا می توان هر گونه محتوا (شامل لینک، عکس و متن) را در اپلیکیشن های متفرقه اندرویدی از طریق فشردن دکمه Share، در سرویس Keep ذخیره نمود.

Keep در این بروزرسانی تغییرات کوچکی نیز از منظر رابط کاربری به خود دیده. مضاف بر این، از حالا می توانید برای یادداشت هایتان در این سرویس هشتگ بگذارید، تا راحت تر از گذشته قادر به جستجو در میان آنها باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهمان
    مهمان | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    امروز keep رو اپدیت کردم،بدجوری لگ میزنه

  • H A M E D
    H A M E D | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عااااالیه
    همیشه با خودم میگفتم چرا گوگل همچین قابلیتی رو اضافه نمیکنه ?

مطالب پیشنهادی