ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی نبرد فرماندهان؛ استراتژی های جنگ

پس از محبوبیت روز افزون اسمارت فون ها و رشد دیوانه وار تکنولوژی، بازی های تحت وب کم کم جای خود را به عناوین آنلاین تلفن های همراه دادند. این گونه بود که تراوین ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

پس از محبوبیت روز افزون اسمارت فون ها و رشد دیوانه وار تکنولوژی، بازی های تحت وب کم کم جای خود را به عناوین آنلاین تلفن های همراه دادند. این گونه بود که تراوین ها سلاح های خود را زمین گذاشتند تا بربرها از میراث اجداد خود دفاع کنند.

با این وضعیت، بدیهی به نظر می رسید که بازیسازان زیادی با ورود این عرصه بخواهند در گنجینه عظیم آن سهیم گردند. وقتی لفظ «بازیساز» را به کار می بریم، سازندگان ایرانی هم شامل حرف هایمان می شوند. بنابراین از مقدمه سازی های همیشگی که پیرامون پیشرفت لاک پشت وار صنعت گیمینگ ایران است فاصله می گیریم و به اصل قضیه می پردازیم.

اما اصل قضیه چیست؟ اصل قضیه همان معرفی نبرد فرماندهان است؛ عنوانی در سبک استراتژیک که با وجود نقاط ضعف مشهود خود، توانسته ده ها هزار بازیکن ایرانی را گرد هم بیاورد تا به رقابتی آنلاین بپردازند. در این مطلب سعی داریم نگاهی گذرا به نکات مثبت و منفی بازی انداخته و بیشتر با این اثر آشنا شویم.

طبیعتا وقتی نام استراتژیک به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد تاسیس پایگاه و حمله به دشمنان است. نبرد فرماندهان هم از این قاعده مسثتنی نبوده و از المان های اصلی این سبک پیروی می کند. با این تفاوت که ساخت مقری در کار نیست و همه چیز از قبل فراهم شده. پس از شروع، بازی شما را با ساختمان های محدود خود آشنا می نماید.

شاید از کلمه «محدود» در جمله بالا کمی متعجب شده باشید. چون همان طور که در معرفی Restaurant Story: Hot Rod Cafe گفتیم، داشتن آزادی و انتخاب یکی از مهمترین شاخصه های زندگی انسان برای خوشبختی بوده و دلیل جذابیت برخی سبک های بازی های ویدیویی مانند استراتژیک هم همین است.

2
یکی از جذاب ترین بخش های بازی خرید نیروهای مختلف است.

متاسفانه نبرد فرماندهان به خوبی نتوانسته از این ویژگی استفاده نموده و تنها هفت ساختمان در بازی وجود دارد که دو تای آنان در دسترس نیستند، هر چند که سازنده قول داده با آپدیت های بعدی قابلیت بهره گیری از این بناها را نیز فراهم کند. در نگاه اول کمی ناامید کننده به نظر می رسد، نه؟

راستش خودمان هم با وجود این که چنین حسی پیدا نمودیم، بعدها فهمیدیم زود قضاوت کردیم. چون المان های مثبت بازی به اندازه ای هستند که زمین لخت آن را بپوشانند. اکنون که وارد توضیحات پیرامون گیم پلی می شویم، به این مورد هم می پردازیم.

در بخش مبارزات، نقش حمله کننده یا مدافع با یکدیگر متفاوت است. برای حمله به پایگاه های دیگر، باید روی ساختمان مورد نظر کلیک کنید تا مقر دشمنان نشان داده شود. سپس با پرداخت سکه، پول رایج درون بازی، می توانید به جنگ آنان بروید.

برای دفاع نیز با ورود به ساختمان تدافعی، وظیفه دارید نیرو یا وسایل نظامی را که برای محافظت از پایگاه خود می خواهید را مشخص کنید تا هنگام حمله، به دشمن یورش ببرند. نکته ای که به این دو ستون اصلی بازی قدرت می بخشد، قابلیت خرید تجهیزات نظامی گوناگون است که از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و گیمر را مدت ها مشغول خود می کند.

نبرد فرماندهان شاید در نگاه اول اثری کم محتوا به نظر برسد، اما گول ظاهر قضیه را نخورید. مبارزات جذاب و نیروهای بسیار بسیار متنوع بازی باعث خواهند شد تا برای چند بار هم که شده، لذت واقعی فرماندهی را بچشید. اگر هم نگران حجم اینترنت هستید یک خبر خوب برایتان داریم، نبرد فرماندهان حجم خور نیست.

3
نمایی از میدان مبارزه در بازی؛ برای پیروزی باید تانک هایی که در زیر تصویر مشخص هستند را بنا بر استراتژی خود انتخاب کرده و به نبرد بفرستید. البته سازنده برای چالش بیشتر اثر خود، به واسطه نوار زرد رنگ موجود در تصویر محدودیت هایی قرار داده. به عبارت دیگر با انتخاب هر نیرو، مقداری از این انرژی کاهش یافته و پس از مدتی دوباره پر می شود.

 

1
ساختمان دفاعی بازی؛ تفاوت ستون هایی که میبینید در سرعت اعزام نیروها است. هر چه انرژی سبز رنگ موجود در دایره ها بیشتر باشد، نیرها در دفاع زودتر اعزام می شوند. ستون سمت چپ پدافندها هستند.

 

7
برای بردن نبردها، باید ده عدد از نیروهایتان از خط مشخص شده عبور کنند. البته به یاد داشته باشید اگر تانک یا ماشین های دشمن بتوانند از مرز شما بگذرند، خواهید باخت. پس از هر پیروزی نیز مدال هایی به بازیکن تعلق می گیرد که تفاوت رتبه او با دیگر گیمرها را نشان خواهد داد.

 

نبرد فرماندهان

نبرد فرماندهان

سازنده: مهدی حیدرزاده قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 19.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghasem Heydarzadeh
    Ghasem Heydarzadeh | ۴ مرداد ۱۳۹۵

    سلام ...
    اگه میشه نسخه جدید بازی نبرد فرماندهان را نقد کنید .... با تشکر ? ?

مطالب پیشنهادی