ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی تلگرام فارسی؛ نسخه غیررسمی پیام رسان محبوب به زبان مادری

جای توضیح ندارد که بگوییم پیام رسان تلگرام اکنون به یکی از بهترین و پر طرفدارترین پیام رسان های بازار تبدیل شده. یک مسنجر سریع، ایمن و رایگان که خیل عظیمی از مخاطبین را در ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

جای توضیح ندارد که بگوییم پیام رسان تلگرام اکنون به یکی از بهترین و پر طرفدارترین پیام رسان های بازار تبدیل شده. یک مسنجر سریع، ایمن و رایگان که خیل عظیمی از مخاطبین را در مدت زمانی کوتاه به خود جذب کرد. در کشور ما نیز تلگرام پرطرفدارترین پیام رسان اجتماعی است که اکنون چیزی بالغ بر 40 میلیون نفر از هموطنان مان آن را روی دیوایس های خود نصب داشته و به صورت فعال مشغول استفاده از آن هستند.

جمعیت بسیار زیاد کاربران تلگرام از یک سو، و API متن بازش از سوی دیگر باعث شده تا توسعه دهندگان داخلی به فکر ساخت اپلیکیشن هایی بر پایه ی نسخه ی اصلی تلگرام بیفتند و سعی کنند نمونه ی شخصی ساز شده ی آن را با امکانات اضافه تر به کاربران ایرانی ارائه دهند. «گروه پرشین فاکس» یکی از همین توسعه دهندگان است. آن ها در اولین تجربه ی خود به سراغ نسخه ای غیررسمی از مسنجر تلگرام رفته اند.

ir.persianfox.messenger8

می توان گفت که پی تلگرام فارسی، برپایه ی اپلیکیشن تلگرام ریخته شده و در واقع یک نرم افزار شخص ثالث برای آن به شمار می رود. همانند دیگر نرم افزارهای شخص ثالثی که از API تلگرام بهره می جویند، تلگرام فارسی نیز API تلگرام را در اختیار خود گرفته و از آن برای ارائه امکانات بیشتر استفاده می کند.

اما تفاوت های اساسی تلگرام فارسی با نمونه ی اریجینال و رسمی آن چیست؟ یکی از مهم ترین این تفاوت ها فارسی سازی کامل تلگرام است. گروه پرشین فاکس با دقت و حوصله ی تمام، کلیه بخش های تلگرام را به فارسی برگردانده تا کاربران فارسی زبان و افراد فاقد تسلط بر زبان انگلیسی، بهتر بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

ir.persianfox.messenger7

در تلگرام فارسی نیز همانند قبل قادر خواهید بود گروه ایجاد کنید، یک چت مخفی را با طرف مقابل شروع کرده و چنل جدیدی بسازید. اما یکی از موارد منفی تلگرام فارسی در همین ابتدای کار خود را نشان می دهد. متاسفانه بروزرسانی تلگرام فارسی همگام با نسخه ی اورجینال نبوده و برخی از امکانات اضافی نسخه ی اصلی به صورت همزمان در اختیارتان قرار نمی گیرد.

به عنوان مثال، در این نسخه غیررسمی تنها قابلیت ایجاد گروه هایی با ظرفیت 1000 نفر را دارا هستید. این در حالی است که در نسخه ی اصلی تلگرام و با آخرین آپدیت منتشر شده، قابلیت ایجاد گروه های 5000 نفره در اختیار کاربران گذاشته شده.

ir.persianfox.messenger12

اما یکی از شاخصه های اصلی تلگرام فارسی، که بیشتر به چشم می خورد، قابلیت های شخصی سازی آن است. بدین واسطه قادر خواهید بود تم اپلیکیشن را تغییر داده و به دلخواه شخصی سازی کنید، رنگ های متفاوتی برای بخش های مختلف آن در نظر بگیرید، فونت های نوشتاری آن را تغییر داده و بک گراند دلخواه خود را روی پنجره های چت بگذارید.

در واقع به هر تغییری که به زیباتر شدن محیط تلگرام کمک می کند در این نسخه غیررسمی دسترسی دارید. همچنین تلگرام فارسی به شما اجازه می دهد تا به جای اموجی های تلگرام، از اموجی های دیوایس همراهتان نیز استفاده کنید.

خوشبختانه تلگرام فارسی از نظر بقیه امکانات مشابه نمونه ی اصلی است. هم امنیت و سرعت لازم را دارد، و هم تمامی اطلاعات تان روی فضای ابری ذخیره می شود تا روی هر دیوایسی به آنها دسترسی داشته باشید.

در مجموع، تلگرام فارسی می تواند یک انتخاب مناسب برای کاربران فارسی زبان باشد. هر کاری که در تلگرام اصلی می کنید، در این نسخه غیررسمی هم قادر به انجامش هستید. درست مثل اپلیکیشن اصلی، تلگرام فارسی هم کاملا رایگان است و دانلود و تجربه اش را به همه کاربران فارسی زبان این اپلیکیشن پیام رسان محبوب توصیه می کنیم.

تلگرام فارسی (غیر رسمی)

تلگرام فارسی (غیر رسمی)

سازنده: گروه پرشین فاکس قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Farhad HP
    Farhad HP | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    زبان ماردی من تورکی هست.

  • Saeed Montazeri
    Saeed Montazeri | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    ?اطلاعیه فوری
    بتازگی نرم افزار غیر رسمی #تلگرام_فارسی با سواستفاده از اطلاعات کاربران خود در حال دستکاری اطلاعات کانال ها و انتشار پیام های غیر مرتبط تبلیغاتی بدون ارتباط، استناد و بدون مجوزهای لازم است که این سوء استفاده باعث تداخل روند فعالیت کانال های رسمی، مجوزدار و حتی شخصی شده است.

    لذا به همه افرادی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند #هشدار داده می‌شود نسبت به داشتن این نرم افزار بر روی گوشی خود سریعا تصمیم دقیقی لحاظ کنند.

    مدیران کانال‌ها هم با توجه به رفتار غیر مسوولانه #تلگرام_فارسی در اولین فرصت شکایتی تنظیم کرده و پیگیر سوء استفاده غیراخلاقی این نرم افزار غیر رسمی، توزیع کننده آن و شرکت‌های تبلیغ دهنده خواهند بود.

    شایان ذکر است پیش از این نیز "پاوول دورف" مدیر تلگرام در پیام هایی نسبت به استفاده از این اپلیکیشن‌های غیر رسمی هشدار و به مردم تذکر داده بود از نصب و یا استفاده از آنها خودداری کنند.

  • Saeed Montazeri
    Saeed Montazeri | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    از سایت خوب دیجیاتو واقعا انتظار نمیره که چنین برنامه ای را معرفی کنه

  • Farid mohamadi1902
    Farid mohamadi1902 | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple:

  • erkin
    erkin | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    زبان مادری ما که تورکی هست :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی