ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی آلفابت: غول جستجو همچنان می تازد

کمپانی مادر گوگل، آلفابت ساعاتی پیش گزارش مالی اولین فصل مالی سال 2016 خود را منتشر کرد و جای تعجب نیست که درآمدزایی شان به شکل غیر قابل باوری بالا بوده است. درآمد کلی کمپانی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

کمپانی مادر گوگل، آلفابت ساعاتی پیش گزارش مالی اولین فصل مالی سال 2016 خود را منتشر کرد و جای تعجب نیست که درآمدزایی شان به شکل غیر قابل باوری بالا بوده است. درآمد کلی کمپانی در این بازه زمانی سه ماهه، 20.3 میلیارد دلار بوده، 17 درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه سال گذشته و سود خالص به دست آمده نیز 4.2 میلیارد دلار محاسبه شده، 20 درصد بیشتر از سال پیش.

با این حال، اگرچه گوگل بی وقفه در حال کسب درآمد بیشتری است اما کمپانی های دیگر آلفابت فقط پول خرج می کنند و بازآوری مالی ندارند. به طور دقیق، طی این فصل، شرکت های زیر مجموعه آلفابت 802 میلیون دلار سرمایه از دست دادند.

سال گذشته این رقم 633 میلیون دلار بود و حالا امسال رقم تقریبا 200 میلیون دلار افزایش داشته. اما خبر خوب این است که شاید بخش های زیان ده امسال پول بیشتری هزینه کرده باشند، اما به همان میزان هم درآمد بیشتری کسب کرده و مجموعا نسبت به سال پیش، عملکرد بهتری داشته اند. درآمد این کمپانی ها از 80 میلیون دلار سال گذشته به 166 میلیون دلار طی امسال رسیده است.

همانطور که انتظار می رفت، عمده درآمد آلفابت از گوگل و تبلیغات آن به دست آمده است. با 16 درصد افزایش، گوگل طی فصل مالی اخیر 18 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. بخش های دیگر گوگل مثل گوگل پلی و موبایل هایی نظیر نکسوس 6P و نکسوس 5X هم با رشدی قابل قبول مواجه بوده اند. درآمد 2.1 میلیاردی آن ها، رشدی 24 درصدی را نسبت به سال پیش نشان می دهد.

ساندار پیچای، مدیرعامل فعلی گوگل نیز به فروش سخت افزار و موبایل خوش بینانه نگاه می کند و می گوید فروش نکسوس های جدید در قیاس با نکسوس 6 بسیار بهتر بوده است. در مورد گوگل پلی نیز او گفت که بازی هایی با آمار یک میلیون دانلود، امسال رشدی 50 درصدی داشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arman_H_Soltani
    Arman_H_Soltani | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عجب پارادوکسی تو این جمله هست :جای تعجب نیست که درآمدزایشان به شکل غیر قابل باوری بالا بوده است

مطالب پیشنهادی