ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

جدیدترین تریلر No Man’s Sky حاوی چه نکات جذابی بود؟

بلندپروازی همانند راه رفتن روی لبه تیغ است. شاید در انتهای این مسیر خطرناک موفقیت بسیار بزرگی به انتظارتان نشسته باشد، اما اگر به پایان نرسید، امکان دارد هیجان کاذبی که پشت پروژه وجود دارد شما ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

بلندپروازی همانند راه رفتن روی لبه تیغ است. شاید در انتهای این مسیر خطرناک موفقیت بسیار بزرگی به انتظارتان نشسته باشد، اما اگر به پایان نرسید، امکان دارد هیجان کاذبی که پشت پروژه وجود دارد شما را به درون خود بکشد.

ولی با تمام حرف های بالا، این قضیه برای Hello Games کمی متفاوت است. آنان در گذشته یک بار زمین خورده اند و تجربه از دست دادن همه چیز را به نوعی دیگر دارند. اگر به خاطر داشته باشید، این استودیو سال 2013 با سیلی که در انگلستان به راه افتاد، ضرر بسیار سنگینی را متحمل شد. بنابراین می دانند شکست در جدیدترین پروژه عجیب و غریبشان چه بهایی در پی دارد.

داریم پیرامون No Man's Sky صحبت می کنیم؛ عنوانی بسیار جاه طلبانه که از مورد انتظارترین عناوین سال جاری است. اشتباه نکنید، قصد نداریم پیش نمایشی از بازی بنویسم و در این مطلب تنها نگاهی به تریلر پانزده دقیقه ای بازی می اندازیم تا ببینیم این اثر در جدیدترین خودنمایی خود چه چیزی در چنته دارد.

قبل از رفتن به اصل قضیه، لازم است بدانید سعی کردیم تنها نکات مهم نمایش جدید بازی را با اطلاعاتی که تاکنون از آن منتشر شده ترکیب کنیم تا تریلر همچنان برای بازیکنان تازگی داشته باشد. در ادامه می توانید تریلر را تماشا کرده و سپس توضیحات مرتبط به آن را مطالعه کنید.

بیش از هجده کوینتلیون. برای درک بهتر بزرگی این رقم، عدد هجده را در نظر بگیرید و هجده صفر جلوی آن بگذارید. رقم زیادی است، نه؟ به همین تعداد، سیاره در عنوان No Man's Sky وجود دارد. در ویدیویی که توسط Anthony Carboni (آنتونی کاربونی) از بلاگ پلی استیشن و Sean Murray (شان موری)، یکی از دو کارگردان بازی، به نمایش آمد آنان به یکی از این سیاره ها قدم گذاشتند تا نشان دهند اهداف No Man's Sky چیست؛ سوالی که مطمئنا خیلی ها همیشه از خود پرسیده اند.

با شروع بازی، اولین نکته ای که ذهن بازیکن را درگیر می کند اتمسفر و فضای متفاوت محیط با نمایش های قبلی است. موری در لا به لای بازی خود اشاره کرد آب و هوای سیاره ها مشابه یکدیگر نبوده و اگر لباس بازیکن مناسب نباشد، امکان دارد به وی آسیب برسد. بنابراین برای بقا باید تجهیزت خود را با محیط وفق دهید. طبیعتا موجودات هر منطقه نیز مناسب با پوشش گیاهی و اتمسفر آن هستند.

No-man-sky

همین که به خودمان می آییم، میبینیم موری به یکی قسمت های مهم بازی می رسد؛ سنگ نوشته ها. با خواندن این نوع بناها، بازیکن می تواند زبان بیگانگان هر منطقه را یاد گرفته و با آنان صحبت کنید. اما سوال اینجاست چرا باید با شخصیت های غیر قابل بازی ارتباط برقرار کنیم؟

اگر بتوانید با بیگانگان حرف زده و به آن ها کمک کنید، در جنگ های فضایی این موجودات به یاری بازیکن می آیند. البته عکس این قضیه هم وجود دارد. به بیان واضح تر، با به هم ریختن سیاره ای، بیگانگان آن منطقه به شما حمله خواهند کرد. تا یادمان نرفته این نکته را هم بگوییم که فهم زبان عجیب شخصیت ها در همان ابتدا به سادگی نیست.

یعنی در برخورد اول با بیگانگان شاید تنها یک یا دو کلمه مشخص باشد و بازیکن باید با همان حروف محدود جمله را حدس بزند. هر چه بیشتر گیمر با این موجودات ارتباط برقرار کند، فهم جملات هم آسان تر خواهد شد.

no-mans-sky-spaceship

پس از خواندن سنگ نوشته، موری پیرامون یکی دیگر از پایه های اصلی بازی صحبت می کند؛ جستجو. وی در ادامه می گوید معنای این واژه به طور متفاوت تری در No Man's Sky گنجانده شده. چون شما پا به نقاطی می گذارید که تاکنون هیچ کسی کشف نکرده و معلوم نیست با چه اکوسیستم عجیبی رو به رو شوید.

بلندپروازی از تک تک جملات بالا می بارد. چون در این گونه عناوین، «تنوع» از اهمیت بالایی برخوردار است و باید صبر کنیم ببینیم آیا استودیو سازنده به این مهم دست می یابد یا خیر. البته Hello Games برای رسیدن به رقم هجده کوینتلیون سیاره از الگوریتم و روش های خاصی استفاده نموده که در پیش نمایش بازی به صورت کامل به آن می پردازیم.

پس از اشاره به بخش جستجو، موری با ارتقا سلاح خود قابلیت حفر زمین را پیدا می کند. وی توضیح داد با این کار بازیکن می تواند به منابع جدیدی دست پیدا کرده و از آنان برای پیشرفت تجهیزات خود استفاده نماید البته غارها مزایای دیگری نیز دارند. همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، برای بقا باید خود را با محیط وفق دهید. با توجه به تریلر، با رفتن به غارها نیز برخی اثرات منفی منطقه، مانند سرما، روی بازیکن از بین خواهد رفت.

اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید، می دانید گیمر می تواند با پیدا کردن موجودات یا سیاره جدید روی آنان اسم بگذارد. در قسمتی از نمایش که آنتونی داشت بازی را انجام می داد، بخشی از این ویژگی نیز به نمایش درآمد و او با اسکن موجودات توانست اطلاعاتی از آنان دریافت کرده یا روی شان اسم مورد علاقه خود را بگذارد.

با این کار، بازیکنان دیگری که به این محل می آیند با همین اسم ها و اطلاعات مواجه خواهند شد. البته با وجود این که بازی کاملا آفلاین است، برای دسترسی به این قابلیت باید آنلاین باشید.

NoMansSky

یکی از دیگر قسمت های مهم No Man's Sky که نشان داده نشد اما موری هر از چند گاهی روی آن مانوور می داد، بخش تجارت است. با پول رایج درون بازی می توانید تجهیزات، وسایل یا سفینه های فضایی جدیدتر بخرید که علاوه بر افزایش قدرت و میزان سلامتی، برای سفرهای طولانی تر نیز الزامی هستند.

البته فواید خرید و فروش به همین مورد محدود نمی شود و کارایی های دیگری نیز دارد. به عنوان نمونه با قوی تر نمودن سیستم اسکن، قابلیت دسترسی به منابع بیشتر و اطلاعات دقیق تر را دریافت خواهید کرد.

در اواخر تریلر هم میبینیم، موری سفینه فضایی خود را فراخوانده و به فضا می رود. در اینجا که ستارگان، سیاره ها و سفینه های فضایی قابل مشاهده هستند، آخرین بخش مهم بازی با حمله به بیگانگان و نشان دادن جنگ های فضایی رونمایی می شود؛ مبارزات. این کار باعث می شد تا وی با ضربه زدن به برخی از قسمت های سفیه، منابعی را به دست آورد. بالاخره جنگیدن هم مزایای خاص خودش را دارد.

بیشتر از این به تریلر نمی پردازیم تا اگر خواهان دیدن آن هستید، اسپویل خاصی صورت نگیرد. برای سخن پایانی باید بگوییم شاید با دیدن نمایش جذاب بازی انتظار برای تجربه آن سخت تر از همیشه شده باشد، اما همان طور که ابتدای متن گفتیم Hello Games در حال راه رفتن روی لبه تیغ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • H A M E D
    H A M E D | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فکر کنم بعد یه هفته بازی کردن تکراری و خسته کننده بشه

  • H A M E D
    H A M E D | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    متاسفانه بازیش رو فقط خواستن بزرگ کنن...
    حتما یه سیستم تولید محتوا (حالا هر اسمی داشته باشه) داره که همینطور سیاره تولید میکنه و به طور رندوم یه سری چیز میز میندازه توش.

مطالب پیشنهادی