ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از ۱۰ شرکت خریدار یاهو هستند؛ برخی پیشنهاد ۸ میلیارد دلاری داده اند

خبرگزاری بلومبرگ امروز گزارش می دهد که تا کنون بیش از ده شرکت مختلف به یاهو پیشنهاد خرید داده اند که رقم پیشنهادی برخی از آنها به ۸ میلیارد دلار هم می رسد؛ رقمی که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۸

خبرگزاری بلومبرگ امروز گزارش می دهد که تا کنون بیش از ده شرکت مختلف به یاهو پیشنهاد خرید داده اند که رقم پیشنهادی برخی از آنها به ۸ میلیارد دلار هم می رسد؛ رقمی که البته تنها برای هسته اصلی تجارت های یاهو تعیین شده است. منبع مورد اشاره همچنین خبر می دهد که طی روزهای آینده، یاهو تصمیم دارد صرفا نام هفت شرکت را در لیست خریداران نهایی قرار دهد اما دست کم یک ماه دیگر، نام برترین پیشنهاد را اعلام می کند.

در میان شرکت های علاقمند به خرید یاهو، می توان نام هایی بزرگ چون ورایزن، YP Holdings، TPG، Bain Capital و Vista Equity را دید در حالی که یک یا دو شرکت مشهورتر دیگر نیز در این لیست حضور دارند که قرار نیست نام شان اکنون فاش شود.

در ابتدای کار، گزارش شده بود که بیش از ۴۰ شرکت مختلف در پی خرید یاهو هستند اما اکنون و با توجه به بالاتر رفتن قیمت های پیشنهادی، می توان تعداد کمتری را در لیست دید که البته همچنان بالای ده عدد هستند.

ماریسا میر، مدیر عامل یاهو در هفته گذشته و در زمان ارائه گزارش مالی یاهو از سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶، بیان کرد که روند فروش، همچنان اولویت ویژه ای داشته و او به شکل روزانه با گروه های مختلفی در همین رابطه ملاقات می کند. زمانی که از خانم میر در رابطه با شرکت های پیشنهاد دهنده پرسش شد، وی گفت که نمی تواند نام شرکتی را بیاورد و از طرفی، مقدار پیشنهادات را هم بیان نخواهد کرد.

ماریسا میر سه سال پیش به یاهو پیوست تا کسب و کار این شرکت را نجات دهد اما در نهایت قادر نبود شرایط را به نفع شرکت جدید برگرداند. در ماه های اخیر، شرکت مورد اشاره رسما هسته اصلی تجارت خود را برای فروش قرار داده و می خواهد تغییرات گسترده ای در ساختارش به وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Metal
    Metal | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اختمال بالاي ٩٠ درصد اپل هم هست
    در كل همه گرگ منتظر زمين خوردن يكي

  • Metal
    Metal | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    يك برنامه شبكه اجتماعي واتس اپ كه توسط فيسبوك خريداري شد ١٩ ميليارد دلار !!
    اون وقت بيان اين ياهو بيچاره را يك سوم قيمتش ميخوان بخرند
    واقعا دنيا خيلي مسخره شده

    • Sir Patriot
      Sir Patriot | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

      واتس اپ یه شرکت خلاق و رو به رشد و با تعداد کاربر چند صد میلیونی بود ولی یاهو یه شرکت غیر خلاق و رو به افول که هر روز کاربرهاش کمتر میشن!

      • BVB
        BVB | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

        تنها چیزی که ولتس‌اپ نداره خلاقیته. امکاناتش ۲ سال از بقیه عقب ترن. بعلاوه به صورت مستقیم هیچ سودی واسه فیسبوک نداشته. ۱۹ میلیارد هم هرکسی میدونه یه چیز استثنایی بود و همه میدونستن خیییییلی کمتر از اینا باید فروش میرفت اما نمیدونن دلیل این قیمت چیه و چی شد به این قیمت رسید یهو

مطالب پیشنهادی