ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت چین برخی سرویس های درآمدزای اپل را در کشور خود مسدود کرد

با درخواست یک رگولاتور دولتی چین برای قطع خدمات iBookstore و iTunes Movies در این کشور، اپل دیگر قادر نخواهد بود در کشور یاد شده کتاب های الکترونیکی و فیلم بفروشد. به گزارش نیویورک تایمز، اداره ی دولتی رسانه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

با درخواست یک رگولاتور دولتی چین برای قطع خدمات iBookstore و iTunes Movies در این کشور، اپل دیگر قادر نخواهد بود در کشور یاد شده کتاب های الکترونیکی و فیلم بفروشد. به گزارش نیویورک تایمز، اداره ی دولتی رسانه ها، انتشارات، رادیو، فیلم و تلویزیون چین پشت این تصمیم قرار دارد؛ تصمیمی که تنها ۶ ماه پس از راه اندازی iBookstore و iTunes Movies شرکت اپل در این کشور اتخاذ شده است.

در دسترس نبودن این دو سرویس در چین برای اولین بار هفته ی گذشته توسط اپل اینسایدر مورد توجه قرار گرفت؛ این در حالی است که به نظر می رسد سرویس اپل موزیک بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد. iTunes Movies و iBookstore هر دو جایگزین های چینی دارند، اما همین مطلب در مورد Apple Pay نیز صدق می کند.

مسدود شدن خدمات یاد شده در چین، اپل را با چالش های تازه ای مواجه می کند؛ چرا که این شرکت در حال آماده سازی خود برای انتشار گزارش اولین افت فروش آیفون به سر می برد. مدیران این شرکت اظهار کرده اند فروش آیفون برای اولین بار در سه ماهه ی دوم این شرکت با افت مواجه می شود؛ نتایج این سه ماهه روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

گمانه زنی های وال استریت حاکی از آن است که درآمد سرمایه گذاران به ازای هر سهم با حدود ۱۴ درصد کاهش به ۲ دلار، و درآمد کلی اپل نیز با افتی ۱۰ درصدی به ۵۲ میلیارد دلار برسد.  این در حالی است که سرمایه گذاران نسبت به هر نشانه ی ناگواری از چین حساسیت خاصی دارند، چرا که بازار چین در درازمدت برای موفقیت اپل اهمیتی استراتژیک دارد.

سخنگوی شرکت اپل طی بیانیه ای خطاب به تایمز گفته است: «ما امیدواریم کتاب و فیلم را هرچه سریعتر مجدداً در دسترس کاربران چینی قرار دهیم». لازم به ذکر نیست که این موضوع، زنگ خطری برای شرکت اپل محسوب می شود، چرا که این شرکت روی چین به عنوان دومین بازار بزرگ و یکی از منابع مهم رشد خود حساب باز کرده بود.

همین دو ماه پیش کمپانی اپل خدمات Apple Pay را در این کشور راه اندازی کرد و با این حرکت سعی کرد توانایی خود در پشت سر گذاشتن موانع خطر ساز رگولاتوری چین را به رخ همگان بکشد. فشار دولت چین برای محدود کردن اپل در این کشور نشان می دهد اپل نیز با وجود استثناهایی که شامل حالش شده، ممکن است مثل دیگر شرکت های فناوری آمریکایی در نهایت در برابر دولت چین آسیب پذیر باشد.

به نظر می رسد چینی ها در مورد محافظت از فضای سایبری خود و محتوایی که شهروندان این کشور از آن استفاده می کنند حساسیت شدیدی از خود نشان می دهند. به علاوه مقامات چین ترجیح می دهند با محدود کردن شرکت های خارجی، سهم بزرگ تری از بازار را برای برند های بزرگ خود مثل هوآوی محفوظ دارند.

هنوز مشخص نیست فشارهای تحمیل شده به همین جا ختم می شود یا تنها آغازی است برای اعمال فشار های بیشتر بر حضور این غول فناوری در این کشور.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ramin
    ramin | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مخالفم دولت ها به هیچ وجه نباید تو فضای رقابتی بین شرکتهای داخلی و خارجی دخالت کنن . نمونش رو داریم توی کشور خودمون در زمینه خودرو میبینیم!

  • farzad37j
    farzad37j | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کار خوبی کرده.اپل هم باید بفهمه که مغرور بودن چن کارایی دست آدم نمیده.باید متکبر نباشی وگرنه تاج و تخت را ازت میگیرن

  • RZ@
    RZ@ | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بابا بهتر بزا همشو قطع کنه، هر پوله که دنیاس، این اپله میبلعه، کااش حداقل مثل سامسونگ واسه گوشیهاش کارکنه ، وای حیف که پوول مارکو میخره و همینجور پول میبلعهعععه

  • مهدی
    مهدی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اتفاقا کار خوبیه
    چرا
    چون کشوری با یکملیارد جمعیت باید مدیریت شه باید حواس دولتش باشه

  • آریا
    آریا | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این چین اشغال ترین کشور دنیاست. دنیا باید عزمش رو جزم کنه نگذاره چین از این قدرتمند تر بشه. باید تضعیفش کرد

    • Matin Jahantark
      Matin Jahantark | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

      واقعا :)

مطالب پیشنهادی