ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت بیلد آزمایشی ۱۴۳۲۸ ویندوز ۱۰ را منتشر کرد؛ اولین فرصت برای مشاهده بهبود های مربوط به آپدیت سالانه

در کنفرانس سالانه بیلد که همین چند هفته پیش برگزار شد مایکروسافت از آپدیتی در دست توسعه برای ویندوز ۱۰ پرده برداشت که از آن با عنوان «Windows 10 Anniversary Update» (آپدیت سالانه ویندوز ۱۰) ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

در کنفرانس سالانه بیلد که همین چند هفته پیش برگزار شد مایکروسافت از آپدیتی در دست توسعه برای ویندوز ۱۰ پرده برداشت که از آن با عنوان «Windows 10 Anniversary Update» (آپدیت سالانه ویندوز ۱۰) یاد می شود و برند ساکن ردموند بنا دارد تا این به روز رسانی را در تابستان امسال به صورت عمومی ارائه نماید. یکی از مهم ترین تحولات در آپدیت مورد اشاره پشتیبانی بهتر از استایلوس ها محسوب می گردد و ضمناً کوشش شده اپلیکیشن های ویژه ی این دست از ابزارها با راحتی بیشتری در دسترس کاربران قرار گرفته و در مجموع یک قلم دیجیتالی در محیط ویندوز به مراتب کارایی بیشتر و بهتری در قیاس با گذشته داشته باشد.

اکنون مایکروسافت اولین بیلد آزمایشی از ویندوزی که شامل به روز رسانی های ذکر شده در بالا می گردد را با شماره ۱۴۳۲۸ منتشر کرده و آن را در اختیار «حلقه سریع» اعضای طرح اینسایدر خود قرار داده است. هسته ی اصلی پشتیبانی بهینه از استایلوس ها در محیط کاری با عنوان «Windows Ink» گنجانده شده؛ پانلی که بسیار سریع دسترسی تان به اپ های مناسب قلم را فراهم می آورد.

پس از به روز رسانی مورد بحث وقتی دکمه ی پاک کن قلم سرفس را بفشارید به جای باز شدن وان نوت شاهد در دسترس قرار گرفتن Windows Ink خواهید بود. ضمناً‌ در به روز رسانی سالانه ویندوز ۱۰ سه اپ پیش فرض ویژه استایلوس نیز جای گرفته که این اپ ها عبارت هستند از Sketchpad (اپی برای ترسیمات اولیه و اسکچ ها)، Screen sketch (ابزاری که با آن می توانید از نمایشگر اسکرین شات گرفته و توضیحاتی را به آن بیافزایید) و نسخه ای به روز شده از ابزار یادداشت برداری Sticky Note.

sticky-notes-640x427-2

ناگفته نماند در بیلدی که حالا در اختیار اعضای اینسایدر قرار دارد بهبودها بسیار بیشتر از جزئیاتی هستند که به Ink مرتبط می شوند. منوی استارت بازنگری شده تا از این پس همه ی اپ ها به صورت دائمی در مقابل چشم کاربر و در دسترس وی باشند و در مد تبلت نیز بالاخره تمای اپلیکیشن ها بدون خطا به صورت تمام صفحه خواهند بود.

بد نیست به این نکته هم اشاره ای داشته باشیم که در مد تبلت تسکبار قادر است تا به شکل خودکار مخفی شود، آنهم بدون اینکه مجبور باشید این وضعیت را در حالت دسکتاپ فعال نمایید. در سیستم های دارای چند مانیتور در انتهای تسکبار در تمامی مانیتورها ساعت نشان داده می شود و تقویم هم بسیار بهتر از گذشته رویداد های ثبت شده در خودش را به فرد نمایش می دهد.

در سیستم اعلانات اکشن سنتر هم بهبودهایی اعمال شده اند و کوشش گشته ضمن پدید آوردن ظاهری بهتر اعلانات و اطلاعات بیشتری در این بخش به نمایش در بیاید. کورتانا نیز از به روز رسانی ها بی نصیب نبوده، در صورت تمایل و با فعال کردن گزینه ی مربوطه می توانید از لاک اسکرین به دستیار صوتی سیستم عامل دسترسی پیدا کنید، این دستیار قادر است یادآورها را بر اساس تصاویر ایجاد کند (برای مثال از یک نوشیدنی عکس بگیرید و بعداً بخواهید کورتانا به شما یادآوری کند که آن را خریداری کنید) همچنین این امکان را دارید مواردی را از درون اپ ها با کورتانا به اشتراک گذاشته و بر اساس شان Reminder هایی پدید آورید.

start-menu-all-apps-3

دستیار صوتی-دیجیتالی پلتفرم اهالی ردموند با دیگر ابزارها، مانند تلفن های هوشمند نیز یکپارچگی وسیع تر و کاراتری را پیدا کرده. برای نمونه دستیار مذکور روی کامپیوتر شخصی فرد به وی اطلاع خواهد داد که شارژ باتری موبایل اش در حال به اتمام رسیدن است، یا وقتی اسمارت فون خود را پیدا نمی کنید از او درخواست کنید تا آن را به صدا درآورد. کورتانا در امر جستجو نیز قدرتمند تر شده و اکنون می تواند داده های کاربر روی سرویس OneDrive را جستجو نماید.

calendar-appointments-4

دگرگونی های جزئی دیگری نیز وجود دارند؛ در برخی از بند های مفاد توافقنامه استفاده از ویندوز تغییراتی اندک و نه چندان چشم گیر رخ داده، ژست های حرکتی مرتبط به ترک پد کامل تر شده اند و با سوایپ کردن با چهار انگشت به چپ و راست می توان بین دسکتاپ های مجازی حرکت کرد. در مصرف باتری و مد های آن هم تحولاتی رخ داده و باید دید در عمل این تحولات چه میزان برای افراد کارا خواهند بود.

tidier-action-center-5

در پایان می بایست یادآور شویم مایکروسافت بیلد جدید پلتفرم اش را برای هر دو قشر کاربران ویندوز و موبایل ارائه کرده و با مشاهده ویدئویی که در انتهای مطلب آورده شده و توسط سایت Neowin تهیه گشته می توانید تغییرات اعمال گشته را به شکل دقیق تری ملاحظه نموده و از آنها آگاه تر شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • farzad37j
    farzad37j | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی کارای جزئی تر هم انجام داده که ذکر نشده.به کی میدن تا این بیلد هارو گذارش بده؟بابا دیجیاتو تو رو خدا نکن.پول جمع کن یه گیک پیدا کن اینطوری که نمیشه

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کامنت ها رو می خونی فکر می کنی یه بچه 3 ماهه نشسته پشت کیبورد و کامنت می نویسه / ویندوز رو به مرگ هست ؟؟ فقط نمی دونم چرا توی این مدت کم 270 میلیون کاربر داره ، جالبه / از کاشی ها خوشت نمی یاد خوب unpin کن و مثل ویندوز 7 و ... بکنش ، خیلی ها از جمله خودم عاشق ایده کاشی ها هستیم /

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

      طرف هی می گه کاستی داره و .. اما دو تا مثال هم نمی زنه ، می گه توی ظاهرش تغییر ایجاد نشده ؟؟ !! ؟؟؟ نمی دونم کوره یعنی ؟؟ همین بیلد کلی تغییرات ایجاد کرده و ویژیگی های جذاب مثل windows inc اضافه کرده و البته بهبود های عالی تسک بار و action center و .... خو راست می گه یونیورسال بده چون ظاهر برنامه ها مدرن تر بشن و نوتیفیکیشن بفرستن و با کورتانا هماهنگ بشن و با تاچ کار کنن وکار توسعه دهنده ها برای ساختن برنامه ها راحت تر باشه ، اساسا کار بدیه / فکر کنم این موضوعات فقط توی سایت های ایرانی دیده بشه که یه سیستم عامل اپدیت بزرگی بگیره بعد طرف به جای اینکه خوشحال باشه بیاد تحلیل بکنه به سبک اینکه بی مغزی خودشو نشون بده

    • vahed
      vahed | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

      270 میلیون کاربر اجباری چیزی نیست که مایکروسافت باید بهش افتخار کنه، بیشترشون بخاطر اینکه مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 رو پایان داد و نیز برای خلاصی از شر ویندوز 8 مسخره مجبور شدن به سمت ویندوز 10 برن، ایده کاشی ها هم برای موبایل شاید خوب باشه(که باز هم نیست!) ولی برای دسکتاپ اصلا مناسب نیست البته نظر شخصی من هست. ضمنا دوست عزیز این چه کلماتیه که شما استفاده کردی، شما کشش مغزت در همین حده که می گی همه عاشق ویندوز 10 هستن. مایکروسافت اوایل معرفی ویندوز 10 این همه تبلیغات الکی کرد که قراره برنامه های اندروید رو اجرا کنه ال کنه بل کنه حالا هیچی به هیچی، راستی شمایی که دم ازمایکروسافت میزنی اون inc نیست ink ه که خیلی آش دهن سوزی هم نیست. حرف آخر هم اینه که درسته من و شاید خیلیا ویندوز10 رو استفاده می کنیم ولی بیشتر از این که بخواهیم عاشقش باشیم تحملش می کنیم و اگه همین امروز اپل مکینتاش رو برای پی سی ارائه کنه مطمئنا من اونو استفاده می کنم.

  • vahed
    vahed | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ویندوز 10 اصلا جذاب نیست، از وقتی که اومده هی منتظریم بلکه یه تغییر جالبی تو ظاهرش ایجاد بشه ولی مثل اینکه مایکروسافت خوابه، این کاستی های کوچک اما زیاد تو دراز مدت باعث میشه مایکروسافت کاربراش رو از دست بده یعنی چی هی هی حلقه سریع حلقه کند، آخر سر هم می بینی همون آش و همون کاسه، واقعا کسی می دونه مایکروسافت دقیقا داره رو چی کار می کنه؟ به شخصه دلم می خواد برگردم ویندوز 7 آخه به معنی واقعی دسکتاپ بود. مایکروسافت با اپ های یونیورسال گند زد به همه چی؛ در مقابل اپل هم دسکتاپش درست و حسابیه و هم موبایلش ولی مایکروسافت نه دسکتاپش دسکتاپه نه موبایلش. این همه غفلت تا کجا ادامه پیدا می کنه من نمی دونم ولی دیگه خیلی دیر شده کافیه یکی دو سیستم عامل جذاب مثل ریمیکس او اس سرو کلشون پیدا شه و با چنتا برنامه کاربردی به درد بخور کاربرای ویندوز رو دنبال خودش بکشونه... مایکی لطفا خواب بسه?

  • Babak Azizi Shalbaf
    Babak Azizi Shalbaf | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یک چیزی از قلم افتاده این که اینترنت اکسپلورر نداره! قبلا مخفی بود و از قسمت جستجو میشد بیاریش ولی الان تو این بیلد آزمایشی نیست. امیدوارم برگرده.?

  • deft
    deft | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دارم روز به روز به بی کیفیتی ویندوز بیشتر پی میبرم . ویندوز مویابل که فاتحش خوندست ویندوزم رو به مرگ هست البته این نظر منه . ناهماهنگی بین بخش ها مختلف ویندوز موج میزنه . ایده کاشی ها مسخره ترین ایده ویندوز هست و رنج اور . مایکروسافت سردرگم هست اونم به شدت . بازم نظر من اینه .

    • sadegh
      sadegh | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

      اشتباه پی بردی!
      ویندوز ۱۰ برای موبایل که استورش با سرعت در حال رشده و تازه کارش شروع شده، ویندوز ۱۰ برای دسکتاپ هم که لازم نیست چیزی گفت... ناهمانگی ها دارن از بین بیرن (مثال سادش مدرن شدن دیزاین پنجره ی UAC و Windwos Hello تو بیلد جدیده و نشون میده با آپدیت سالیانه قراره همه ی بخش های ویندوز دیزاین ویندوز تنی داشته باشن)
      ایده کاشی ها اگر نبود شاید مایکروسافت اینقدر طرفدار نداشت (به نظر من باعث شده زنده‌ترین و بروزترین و زیباترین سیستم عامل بشه و بزرگترین نقطه‌ی قوت دیزاین مایکروسافته)
      مایکروسافت حال حاضر با برنامه‌ترین و فکر شده‌ترین، مایکروسافته تاریخه! (با دیدن چهار-پنج تا خبر ازش این رو متوجه میشید)

مطالب پیشنهادی