ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی AMD از سه ماهه اول ۲۰۱۶: زیان خالص ۱۰۹ میلیون دلاری و افزایش ارزش سهام تا ۴۰ درصد

روز گذشته شرکت «Advanced Micro Devices» (که البته با نام AMD آن را می شناسیم) گزارش مالی خود از سه ماه نخست ۲۰۱۶ را منتشر کرد و حالا ارزش سهام این شرکت تا ۴۰ درصد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

روز گذشته شرکت «Advanced Micro Devices» (که البته با نام AMD آن را می شناسیم) گزارش مالی خود از سه ماه نخست ۲۰۱۶ را منتشر کرد و حالا ارزش سهام این شرکت تا ۴۰ درصد افزایش داشته اند.

در گزارش AMD آمده که درآمد سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ در قیاس با مقطع زمانی مشابه در سال پیش، تا ۱۹.۲ درصد کاهش داشته و به ۸۳۲ میلیون دلار رسیده است. در این میان، شرکت یاد شده رقمی بین ۹۶ الی ۱۰۹ میلیون دلار زیان خالص را به ثبت رسانده. لازم به اشاره است که در سال گذشته زیان شرکت مورد بحث ۷۳ میلیون دلار بود.

این اعداد و ارقام به خودی خود، به هیچ عنوان قابل قبول نیستند اما نکته اینجاست که به طور کلی، تحلیلگران انتظار داشتند زیان AMD بیشتر باشد و درآمدش هم کمتر بوده و به ۸۱۸ میلیون دلار برسد.

با توجه به آمار فوق مشخصا این سوال پیش می آید که چرا ارزش سهام AMD تا ۴۰ درصد افزایش داشته. این شرکت اخیرا موفق شده قراردادی ۲۹۳ میلیون دلاری را با یک شرکت چینی تحت عنوان «Tianjin Haiguang Advanced Technology Investment - به اختصار THATIC-» به امضا برساند که از این پس شرکت چینی اجازه پیدا می کند تا از تکنولوزی های AMD در چیپست های مجتمعی که می خواهد برای سرورها بسازد،

لازم به اشاره است که شرکت AMD بیان می کند که در آینده توسط حق امتیازهای خود می تواند درآمدهای بیشتری کسب کند. از سوی دیگر کمپانی مورد بحث خاطر نشان کرد که در دوره سه ماهه کنونی، سطح درآمدها ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. در این صورت، می توان انتظار درآمدی ۹۳۱ الی ۹۸۱ میلیون دلاری را از این کمپانی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بله بالاي پنجاه درصد تو يك روز رفت روي سهامش به هاطر اين قرار داد و تغيير نگاهها !

مطالب پیشنهادی