ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

موبوگرام چیست؛ بررسی تلگرام همه منظوره

این روزها حرف و حدیث پیرامون اپلیکیشن پیام رسان تلگرام داغ بوده و خبرهای زیادی درباره ی آن مخابره می شود. تلگرام در ابتدا پیام رسانی شبیه به واتس اپ بود، اما به مرور زمان ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

این روزها حرف و حدیث پیرامون اپلیکیشن پیام رسان تلگرام داغ بوده و خبرهای زیادی درباره ی آن مخابره می شود. تلگرام در ابتدا پیام رسانی شبیه به واتس اپ بود، اما به مرور زمان و با خلق ایده های نو توانست خود را بالا بکشد. این اپلیکیشن اکنون به یکی از سریع ترین، پر مخاطب ترین و ایمن ترین پیام رسان های آنلاین تبدیل شده.

از امنیت می گوییم بدون آن که طرفی متقاعد شود. امنیت تلگرام تنها در سخن نمود پیدا نمی کند، چرا که توسعه دهندگان آن بارها با پیشنهاد جایزه های هنگفت، هکرها را به میدان فراخوانده و از آن ها خواسته اند تا به تار و پود این اپلیکیشن نفوذ کنند.

پیش از این و با معرفی نرم افزارهای شخص ثالث تلگرام، مانند «تلگرام فارسی» گفتیم که به سبب خیل عظیم طرفداران تلگرام در داخل کشور و متن باز بودن API آن، بسیاری از توسعه دهندگان داخلی به سراغ آن رفته و با دستکاری های بزرگ و کوچک در آن سعی دارند تا سهمی از بازار پر رونق تلگرام را نصیب خود کنند.

تلگرام تنها در کشور ما بیش از 40 میلیون مخاطب دارد. 40 میلیون مخاطبی که به صورت فعال حداقل چند دقیقه ای را روزانه، صرف باز کردن تلگرام و چک کردن آن می کنند. فکر کردن به ساخت یک اپلیکیشن برپایه ی نسخه ی اصلی پیام رسان تلگرام و کسب سود از قبال آن حتی ما را هم به رویا می برد چه برسد به برنامه نویسان عزیز را.

از بحث اصلی زیاد دور نشویم. موبوگرام چیست؟ در یک تعریف کل و عامیانه می توان گفت، موبوگرام ساخته ی «گروه برنامه نویسی هانیستا» یکی از اپلیکیشن های شخص ثالث و غیر رسمی بر پایه ی تلگرام با خیل عظیم امکانات اضافه است. در همین ابتدای کار بهتر است بدانید برای دارا بودن پیام رسان موبوگرام ملزم به پرداخت 5000 تومان وجه نقد هستید. پس از آن می توانید از تمامی امکانات آن استفاده کرده و در کنار موبوگرام خود موبوگرام 2 را نیز روی دیوایس همراتان نصب کنید.

پس تا پایان، ما را همراهی کنید تا نگاهی به امکانات این پیام رسان غیر رسمی داشته باشیم.

22

با نصب و ورود به موبوگرام با ظاهری همانند آن چه در تلگرام دیده بودیم، مواجه می شوید. اما قضیه راجب رابط کاربری و امکانات آن، به گونه ای متفاوت نمود می کند. در مواجهه نخست، اولین چیزی که نظر مخاطب را به خود جلب می کند وجود چندین پنجره ی متفاوت در منوی اصلی است.

به ترتیب از سمت راست؛ پنجره ی اول به تمامی گروه ها و کانال هایی که عضو آن ها هستید اختصاص دارد. پنجره ی دوم اما شامل تمامی موارد اعم از گروه، کانال ها، گفت و گو ها و ربات های شما می شود. پنجره ی سوم به موارد برگزیده ی شما، که به واسطه ی آن می توانید یک گفت و گو، گروه و یا کانال را علامت دار کنید، اختصاص دارد.

به جز پنجره ها، در کنار آیکن جست جو دو آیکن دیگر نیز به چشم می خورد که یکی به شکل چشم و دیگری به شکل یک شبح است.

پنجره ی چهارم و پشت بند آن، پنجره ی پنجم به ترتیب به گفت و گو های شما و گروه هایی که عضو آن ها هستید مربوط می شود. پنجره ی ششم نیز با آیکن برودکست مشخص شده و شامل کانال های عضو شده در آن است. اما پنجره ی هفتم و آخرین پنجره به بات های اضافه شده به لیست شما اختصاص می یابد که به راحتی از این طریق می توانید به آن ها دسترسی داشه باشید.

به جز پنجره ها، در کنار آیکن جست جو دو آیکن دیگر نیز به چشم می خورد که یکی به شکل چشم و دیگری به شکل یک شبح است. تنظیمات موبوگرام به دو بخش تنظیمات عادی و تنظیمات موبو تقسیم می شود. مورد اول که مشخص است و دقیقا همان چیزی است که در نسخه ی اصلی پیام رسان تلگرام می بینیم.

2 (1)
فوروارد پیشرفته و دسته بندی گفت و گو ها از جمله امکانات اساسی و مورد نیاز در موبوگرام

اما مورد دوم شامل تنظیمات شخصی شده برای موبو است. در موبوگرام قادر خواهید بود با لمس لحظه ای فضای خالی هر مطلب آن را به صورت ساده، چندگانه، با نقل قول و بدون نقل قول، فوروارد کنید. همچنین با انتخاب گزینه ی فوروارد پیشرفته قادر هستید متن مطلب انتخاب شده ی خود را شخصی سازی کرده و سپس به گروه و یا کانال های خود منتقل کنید.

حالت روح که با آیکونی شبیه به شبح، در منوی اصلی نشان داده شده نیز یکی از قابلیت های جالب موبوگرام است. با انتخاب این گزینه وضعیت آنلاین شما برای تمامی مخاطبانتان به صورت آفلاین نمایش داده شده و همچنین با روشن کردن آن، پیام های خوانده نشده ای که می خوانید نیز برای مخاطبان به صورت خوانده نشده (بدون تیک دوم) نمایش داده می شود.

در حالت روح، دقت داشته باشید در صورتی که پیامی به مخاطبانتان یا گروهی ارسال کنید وضعیت شما برای یک لحظه آنلاین شده و سپس به صورت آفلاین در می آید.

دقت داشته باشید در صورتی که پیامی به مخاطبانتان یا گروهی ارسال کنید وضعیت شما برای یک لحظه آنلاین شده و سپس به صورت آفلاین در می آید. گزینه ی مخفی کردن تایپ نیز، نوشتن مطلب توسط شما را، تا زمانی که ارسال شود مخفی نگه می دارد. برای فعال و غیر فعال کردن آن از آیکون شبح و برای اطمینان از وضعیت خود آیکن چشم را لمس کنید.

در موبوگرام قادر خواهید بود گفت و گو های خود را به صورت انتخابی مخفی کنید. برای این کار کافیست گزینه ی «مخفی کردن چت» را انتخاب کرده، سپس به سراغ گفت و گو دلخواه خود رفته و با لمس طولانی مدت، آن را مخفی کنید . در این مرحله برای ظاهر کردن دوباره گفت و گوی خود، باید آیکن جست و جو را لمس طولانی کرد، گذرواژه ی مورد نیاز را وارد و دکمه ی تایید را بزنید. در صورت فراموشی گذرواژه نیز بایستی یک بار اپلیکیشن را از روی دیوایس همراه خود پاک کرده و دوباره نسبت به نصب آن اقدام کنید.

11

تا بدین جای کار با خیل عظیم امکانات موجود در موبوگرام همراه بودیم، اما این امکانات اضافه به همین جا ختم نشده و شامل موارد بیشتری می شود. با انتخاب سربرگ تنظیمات با سه گزینه ی جدید مدیریت دانلود، مدیریت فایل و مدیریت دسته بندی ها مواجه هستید. مدیریت دانلود یکی از ویژگی های جالب ساخته ی هانیستا است. فرض کنید خیل عظیمی از ویدئوها و تصاویر در مقابلتان قرار دارد و شما برای مدیریت مصرف اینترنت خود دانلود خودکار را خاموش کرده باشید.

در چنین شرایطی با لمس فضای خالی مطلب مورد نظر و انتخاب گزینه ی «افزودن به مدیریت دانلود»، آن فایل را به این بخش منتقل کرده و از سردرگمی میان بحبوحه ای از فایل های دانلود نجات می یابید. در همین مکان نیز، فایل های دانلود تصاویر و ویدئو از هم جدا شده و یک دسته بندی مرتب در اختیارتان قرار می گیرد. در بخش مدیریت فایل نیز تمامی فایل های دانلود شده، دانلود نشده و گفت و گو های شما در دسترس است.

فایل های دانلود تصاویر و ویدئو از هم جدا شده و یک دسته بندی مرتب در اختیارتان قرار می گیرد.

اما بخش مدیریت دسته بندی ها یکی از جذاب ترین امکانات موبوگرام به شمار می رود. با انتخاب و لمس این بخش قادر هستید کانال های خود را به صورت جدا جدا، مرتب و دسته بندی کنید. فرض کنید چندین کانال خبری در اختیارتان باشد. به راحتی، با انتخاب گزینه ی دسته بندی می توانید کانال ها، گروه ها و گفت گو های خبری خود را در یک پوشه، با نام دلخواهتان قرار داده و از طریق سربرگ پوشه (نشان داده شده با آیکن پوشه) در منوی اصلی به آن دسترسی داشته باشید.

از جمله امکانات کوچکتر می توان به قابلیت آیدی یاب، مشاهده مخاطبان آنلاین و عکس جدید مخاطبان، امکان تغییر پوسته برنامه، امکان تغییر فونت برنامه، امکان ارسال متن همراه ویدئو ها و گیف ها، ثبت تغییر نام تلگرامی مخاطب در صفحه تغییرات مخاطبین، ثبت تغییر شماره مخاطب در صفحه تغییرات مخاطبین و... اشاره کرد.

3
مدیریت دسته بندی ها، شما را قادر می سازد پوشه های اختصاصی خود را ایجاد کنید

همانطور که در بررسی پیش رو مشاهده کردید، در موبوگرام با خیل عظیم امکانات اضافه مواجه هستیم. شاید یکی از موارد منفی آن همگام نبودن بروز رسانی ها با نسخه ی اصلی باشد. همچنین، طبعاً عقیده ی برخی از کاربران مبنی بر نا امن بودن این پیام رسان است. در خصوص این موضوع باید گفت موبوگرام و هر پیام رسان غیررسمی دیگر مبتنی بر تلگرام، تنها از API این اپلیکیشن استفاده کرده و گفت و گو های رد و بدل شده و اطلاعات شما همچنان روی سرورهای امن و پر قدرت تلگرام محافظت می شوند.

موبوگرام، که حالا نسخه ی تماماً فارسی از تلگرام را در اختیار شما گذاشته و با قیمت ناچیز 5000 تومان در دسترس است، مطمئناً ارزش یک بار تجربه را دارد.

موبوگرام

موبوگرام

سازنده: گروه برنامه نویسی هانیستا قیمت: 5000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Abbas29
    Abbas29 | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    عجب مردمی هستیم ما ؟!بدون هیچ خاصیت وهنری درقامت یک پرفسوروکارشناس اعظم ظاهرشده وتیکه انداخته و نق میزنیم! خب عزیزم اگه این برنامه بده ،اول ازهمه علتش رومستندبگو اگه بدردت نمیخوره خب استفاده نکن دیگه چرامتلک میگی وبی انصافی میکنی ؟اتفاقاً این برنامه خیلی هم عالیست هم ساده است وهم کامل و هم امن ،ازوقتی نصب کردم سراغ هیچ برنامه دیگه ای نرفتم دست طراحان وسازندگانش دردنکنه ،خیلی کارهارومبتکرانه واسه من نوعی راحت کرده اند. باباماایرونی هستیم بیاییداینقدرخودبدوخودتحقیرکن ودشمن خود نباشیم،اینجوربی انصافی وادا درآوردن ماروبجایی نمیرسونه

  • mashtali
    mashtali | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    سود موبوگرام کامپیوتر به کدام شرکت باید برس یعنی بهتر است از کجا موبوگرام کامپیوتر را بخریم؟

  • mashtali
    mashtali | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    به اعتقاد شما موبوگرتم را از کافه بازار بگیریم که کمک مالی هم به گروه سازنده شود حال اگر بخواهیم موبوگرام برای کامپیوتر نصب کنیم از کجا دانلود کنیم تا همین هدف برآورده شود؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی