ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ رسماً یک ساله شد؛ پوشیدنی اپل بر اساس آمارها دو برابر بیشتر از نخستین آیفون فروخته است

دیروز، یعنی 24 آوریل 2016 مصادف بود با نخستین سالگرد عرضه ی اپل واچ؛ این ساعت هوشمند اولین بار در تاریخ نهم سپتامبر 2014 و به همراه آیفون 6 و 6 پلاس معرفی شد و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

دیروز، یعنی 24 آوریل 2016 مصادف بود با نخستین سالگرد عرضه ی اپل واچ؛ این ساعت هوشمند اولین بار در تاریخ نهم سپتامبر 2014 و به همراه آیفون 6 و 6 پلاس معرفی شد و سرانجام در تاریخ یاد شده روانه بازار گشت.

لازم است یادآور شویم پس از آیپد که در ۲۰۱۰ معرفی شد اپل واچ تنها محصولی به حساب می آید که یک دسته بندی جدید را به تولیدات اپل افزوده است. در این راستا کارشناسان وال استریت نیز تخمین می زنند که اپل با احتساب فروش 61 درصدی از ساعت های هوشمند جهان در سال پیش، توانسته حدود 12 میلیون دستگاه از این گجت را در نخستین سال عرضه، به فروش برساند. با در نظر گرفتن قیمت میانگین 500 دلاری برای این ابزار پوشیدنی، گمانه زنی می شود در 12 ماه گذشته، اپل واچ مبلغی حدود 6 میلیارد دلار برای شرکت سازنده درآمد داشته.

جا دارد اشاره کنیم که این ساعت هوشمند در نخستین سال عرضه خود حدود دو برابر بیشتر از آیفون در اولین سال ارائه به بازار، فروخته. اما این مساله نمی تواند تضمین کننده رشد این گجت در سال های آتی باشد زیرا در حال حاضر افراد بسیاری در دنیا تصور می کنند که ابزارهای پوشیدنی هنوز به کمال لازم نرسیده و برای تبدیل شدن به یک دستگاه مورد نیاز در زندگی روزمره، راه درازی در پیش دارند.

البته بد نیست بدانید، در یک نظرسنجی که در هفته گذشته از 1150 کاربر اپل واچ صورت پذیرفته بود، 93 درصد از آنها از گجت خود «راضی» و حتی «بسیار راضی» بوده اند.

همچنین گزارش شده که اپل در پی ساخت دومین نسل از ساعت هوشمند خود است که احتمالا بدنه باریک تر و پردازنده سریع دارد. در همین راستا کاربران این محصول امیدوار هستند تا ورژن بعدی این گجت قابلیت اتصال به شبکه های موبایل از طریق eSIM را داشته باشد. این امر موجب خواهد شد تا کاربران به طور مستقیم با ساعت هوشمند خود تماس تلفنی برقرار یا دریافت نمایند. بعلاوه دیگر به جفت شدن با آیفون نیازی نخواهد داشت.

احتمال دارد نسل دوم این محصول تا انتهای سال جاری میلادی معرفی گردد. پیرو همین موضوع، چند روز پیش هم اپل اعلام نموده بود که همه اپلیکیشن هایی که به تازگی برای watchOS 2 توسعه یافته و در اپ استور ثبت شده اند از اول ژوئن (12 خرداد) به طور مستقل از آیفون و مقیم بر روی خود ساعت کار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی