ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانورد بریتانیایی نخستین ماراتون در جاذبه صفر را به اتمام رساند

تیم پیک فضانورد بریتانیایی روز گذشته نامش را به عنوان نخستین فردی به ثبت رساند که موفق شده در فضا ماراتون کلاسیک دو را به اتمام برساند. در جریان این چالش، پیک که با تسمه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

تیم پیک فضانورد بریتانیایی روز گذشته نامش را به عنوان نخستین فردی به ثبت رساند که موفق شده در فضا ماراتون کلاسیک دو را به اتمام برساند. در جریان این چالش، پیک که با تسمه ای به یک تردمیل در ایستگاه فضایی بین المللی بسته شده بود توانست معادل با 42 کیلومتر راه برود که با ماراتون های کلاسیک برابری می کند.

همزمان با این فضانورد، 37 هزار دونده نیز در بزرگ ترین مسابقه جمعی بریتانیا که تحت عنوان ماراتون لندن از آن یاد می شود روی زمین مشغول مسابقه بودند و برای آنکه پیک 42 ساله تشویق به ادامه شود با استفاده از یک آیپد، مسیرهای لندن را به صورت در لحظه و آنی مشاهده می کرد.

او موفق شد این مسافت را ظرف 3 ساعت و 35 دقیقه و 21 ثانیه به اتمام برساند که البته به مراتب عقب تر از برنده واقعی این ماراتون بود. پیروز مسابقه لندن، شخصی به نام الیود کیپچاگ از کنیا بود که توانست در 2 ساعت و 3 دقیقه و 5 ثانیه به خط پایان برسد و رکورد دومین دونده سریع دنیا را هم بکشند.

2016-04-24T145419Z_1_LYNXNPEC3N0IX_RTROPTP_3_ATHLETICS-ENGLAND-VIRGIN-PREVIEW

اما چالش گرانش صفر پیک در حالی که جای دیگری از این عالم بود بالغ بر یک چهارم ساعت کندتر از زمان ثبت شده اش روی زمین (یعنی 3 ساعت و 18 دقیقه و 50 ثانیه) به طول انجامید که در سال 1999 میلادی آن را به ثبت رساند.

او که حالا شش ماهی می شود در ایستگاه فضایی بین المللی سکونت دارد، در ده ثانیه قبل از مسابقه و همزمان با آغاز شمارش معکوس آن، پیامی ویدئویی را برای دوندگان روی زمین ارسال کرد و در آن اینطور گفت: امیدوارم همه شما را در خط پایان ببینم.

در جریان این دوی استقامت، پیک با استفاده نوارهای کشی که روی شانه ها و کمرش قرار داشتند خود را به تردمیل متصل کرده بود تا در شرایط جاذبه صفر امکان دویدن داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی