ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوآوری های تسلا و فارادی فیوچر از کجا ریشه می گیرد؟

Dassault Systemes یک شرکت فرانسوی است و تلاش دارد به برخی از مهیج ترین کمپانی های آمریکایی حوزه فناوری کمک کند تا آینده را بسازند. این شرکت نرم افزارهای تصویر برداری سه بعدی توسعه می دهد تا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

Dassault Systemes یک شرکت فرانسوی است و تلاش دارد به برخی از مهیج ترین کمپانی های آمریکایی حوزه فناوری کمک کند تا آینده را بسازند. این شرکت نرم افزارهای تصویر برداری سه بعدی توسعه می دهد تا برندهای مطرح را در زمینه طراحی و تست محصولاتشان یاری دهد.

طرح های ارائه شده از سوی Dassault نیز توسط نام هایی نظیر تسلا، فارادی فیوچر و شرکت فضایی بلو اورجین که تحت نظارت جف بزوس است مورد استفاده قرار می گیرند.

برنارد چارلز مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با بیزنس اینسایدر اظهار داشت: ما به برخی از بزرگ ترین و  مطرح ترین برندهای جهانی خدمات می دهیم اما رشد ما از بازیگران جدید نشات می گیرد.

چارلز در ادامه یادآور شد: البته بازیگران جدید از همان ابتدا هم بزرگ نیستند. جابی (استارتاپی که در زمینه تولید پنل های الکتریکی فعالیت دارد و مقر اصلی اش هم در سیلیکون ولی است) حداکثر 60 کارمند دارد. اما ما اینجا هستیم تا آینده را با آنها بسازیم و من این را دوست دارم. به این ترتیب شرکت های بزرگی هم که حاصل کار را خواهند دید با مشاهده نتیجه کار اعلام خواهند کرد: ما هم همین را می خواهیم.

و در آن زمان، Dassault تخصص و تجربه کافی برای خدمت رسانی به آنها را دارد. در هفته ای که گذشت شرکت مشهور JPMorgan که در زمینه بانکداری فعالیت دارد یادداشتی را در مورد Dassault منتشر کرد که براساس آن این شرکت فرانسوی در دراز مدت به یکی از پیشروان ارائه محصول بدل می گردد و چشم انداز آن می تواند انقلاب صنعتی چهارم را رقم بزند که در واقع دنیایی از ربات ها و هوش مصنوعی را شامل می شود.

Dassault یکی از شرکت هایی است که انقلاب رباتیک و مکانیکی تازه را با پایین آوردن هزینه تولید رقم خواهد زد. این شرکت به جای ساخت یک نمونه اولیه گران قیمت از خودروها و بهینه سازی چندین باره آن، برنامه هایی را ارائه می دهد که به لطف آن شرکت هایی نظیر فارادی فیوچر و تسلا قادر خواهند بود مدل هایی دقیق از خودروهای مد نظرشان را بسازند.

همین هفته این شرکت گزارش مالی سه ماهه نخست امسال خود را منتشر کرد. براساس این گزارش درآمدهای Dassault با رشدی 6 درصدی به رقم 693.5 میلیون یورو رسیده است. براساس برخی برآوردها این کمپانی فرانسوی 18 میلیارد یورو ارزش گذاری شده است و بالغ بر 200 هزار مشتری از 12 صنعت مختلف دنیا دارد.

چارلز در آنچه مدلسازی سه بعدی می خواند، Dassault را مطرح ترین  شرکت دنیا قلمداد می کند. او در ادامه می گوید: خودروی تسلا تماما توسط نرم افزار ما تولید شده است و از مجموع تمامی هواپیماهای تجاری و مسافری کل دنیا 95 درصدشان توسط نرم افزاری Dassault Systemes طراحی گردیده اند.

اما بازیگرانی نظیر تسلا هستند که چارلز را به هیجان می آورند. او در ادامه می گوید: ایلان ماسک وقتی تسلا را راه اندازی کرد از پلتفرم ما برای مدیریت طراحی محصولات خود بهره گرفت و علاوه بر این در مدیریت انرژی نیز آن را به کار برد.

آنها رویکردی کاملا متفاوت را در پیش می گیرند زیرا درک خوبی از فناوری های پیشرفته دارند و این همان مساله ایست که همکاری ما با تسلا را هیجان انگیز می کند. همین مساله در مورد فارادی فیوچر نیز صادق است.

چارلز ادامه می دهد: این بخش جذابی است و حالا نوجوانانی را می بینید که پهپاد می سازند و از راهکارهای ما برای این منظور بهره می گیرند. در حال حاضر بالغ بر 1000 کارگاه تولید گجت های دیجیتالی در دنیا وجود دارد و ما در تمامی آنها حضوری فعال داریم. این کارگاه ها را عموما مهندسان جوان مدیریت می کنند و در آنها ربات و دیگر سیستم های الکترونیکی را تولید می کنند.

Dassault Systemes همچنین بر پتانسیل بالای واقعیت مجازی برای رشد واقف است. چارلز می گوید: ما در CES که در واقع بزرگ ترین نمایشگاه کالاهای مصرفی ایالات متحده آمریکا به شمار می رود نوعی تجربه طراحی فوق العاده را با استفاده از راهکار خود و البته HTC Vive رقم زدیم. ما همچنین همکاری نزدیکی هم با هولولنز مایکروسافت داریم و البته در این مسیر از آکیلس نیز استفاده می کنیم.

ap689834833762

مدیرعامل این شرکت می گوید: هولولنز و هدست وایو اچ تی سی قرار است که همه چیز را به شکلی چشم گیر تغییر دهند. این مساله اما صرفا به واقعیت مجازی مربوط نمی شود و واقعیت افزوده را هم در بر می گیرد. باید بگویم که ارائه تجربه واقعیت افزوده به مراتب از واقعیت مجازی دشوارتر است.

در واقعیت افزوده، پروژکتورها محتوایی را به محیط اطراف شما اضافه می کنند و در واقع واقعیت مجازی را با حقیقت ترکیب می کنند. نمونه خوب در این باره شرکت مجیک لیپ است که توسط گوگل حمایت می شود.

البته لازم است اضافه نماییم که واقعیت مجازی و افزوده هر دو برای کاربران تازگی دارند اما واقعیت مجازی یک بازار تثبیت شده دارد که Dassault حضور خود را در آن مسجل کرده است.

او ادامه می دهد: در 25 سال گذشته ما این کار را در جریان برنامه هایی سِری انجام دادیم و سپس حاصل کار خود را در اختیار شرکت های خودروساز گذاشتیم. بیشترین تعداد اتاق های واقعیت مجازی در دنیا متعلق به تویوتا و P&G است. در P&G کارشناسان این شرکت با استفاده از واقعیت مجازی تست محصولات را انجام می دهند.

اما اتفاقی که حالا در حال رخ دادن است مصرفی سازی است. این فناوری به لطف تکنولوژی هایی نظیر آکیلس ریفت و وایو به صورت ارزان قیمت در اختیار کاربران قرار می گیرد. 5 سال پیش یک اتاق واقعیت مجازی حدودا یک میلیون دلار ارزش داشت و حالا اما می توانید با پرداخت 500 دلار یکی از ابزارهای فراهم کننده این تجربه را خریداری نمایید. برای این دستگاه ها اما محتوای سه بعدی و محتوای فوق العاده با کیفیت سه بعدی امری ضروری است و ما آن را ایجاد می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی