ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دراپ باکس مشکل محدودیت حافظه در کامپیوترها را حل می کند

کمپانی دراپ باکس امروز از طرح جدیدی به نام «پروژه نامحدود - Project Infinite» رونمایی کرده که می تواند مشکل بسیاری از کاربران در رابطه با محدودیت حافظه داخلی کامپیوتر را برطرف نماید. ایده پروژه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

کمپانی دراپ باکس امروز از طرح جدیدی به نام «پروژه نامحدود - Project Infinite» رونمایی کرده که می تواند مشکل بسیاری از کاربران در رابطه با محدودیت حافظه داخلی کامپیوتر را برطرف نماید. ایده پروژه نامحدود بسیار ساده اما کارآمد است: از این پس می توان تمام فایل های موجود در فضای ابری دراپ باکس را روی دسکتاپ مشاهده کرد اما دیگر نیازی به ذخیره محلی فایل ها نبوده و کافیست که هر محتوا را به هنگام نیاز دانلود کنید.

این پروژه می تواند تغییری شگرف در اپلیکیشن فعلی دراپ باکس روی دسکتاپ فراهم آورد. تا پیش از این، کاربر باید فولدرهای دلخواه خود را با تمام محتویات آن در فضای دراپ باکس ذخیره می کرد و البته یک کپی از همان محتویات روی حافظه کامپیوتر نیز باقی می ماند.

اما حالا می توان از طریق File Explorer ویندوز و یا OS X Finder، تمام مستندات موجود در فضای ابری را بدون نیاز به دانلود مشاهده کرد. همچنین با کشیدن فایل ها در محیط دراپ باکس، اپلیکیشن مورد بحث تمام اطلاعات مربوط به آن، مانند حجم فایل، تاریخ ایجاد و غیره را برایتان به نمایش در می آورد.

infinite-folders copy

مثل سابق، فایل هایی که روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره شده اند، با علامتی سبز رنگ به نمایش در می آیند و سایر فایل ها با آیکونی به شکل ابر نمایش داده می شوند. البته بدیهی است که حتی با افزوده شدن این قابلیت، بخش اعظمی از کاربران کماکان با مشکلات قبلی در کمبود حافظه مواجه خواهند بود؛ چراکه به عنوان مثال دانلود 100 گیگابایت فایل ویدیویی غیرفشرده، با هر سرعت اینترنتی بسیار دشوار است.

اما در هرحال پروژه نامحدود دراپ باکس می تواند دسترسی به فایل ها را برای برخی از کاربران ساده تر کرده و احتمالا دارندگان کامپیوترهای مجهز به حافظه SSD از آن استقبال کنند. هنوز مشخص نیست که این پروژه از چه زمانی به صورت رسمی و عمومی آغاز به کار خواهد کرد و فعلا باید منتظر انتشار اخبار تکمیلی در این رابطه باقی ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عبود قاسمی
    عبود قاسمی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تا زمانی که مشکل حجم در اینترنت داریم نمیتونیم استفاده آنچنانی از این امکانات کنیم ولی واقعا دراپ باکس کارشو عالی انجام میده
    به امید آنکه حجم و سرعت مناسبی در اختیار داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی