ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی دیزنی به کمک دوربین واقعیت مجازی نوکیا، محتویاتی اضافه برای فیلم های خود فراهم می آورد

امروز کمپانی دیزنی اعلام کرد که طی قراردادی با نوکیا، قصد دارد از دوربین واقعیت مجازی 60 هزار دلاری این شرکت برای ضبط پشت صحنه فیلم های آتی خود استفاده نماید. دوربین مورد بحث، Nokia ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

امروز کمپانی دیزنی اعلام کرد که طی قراردادی با نوکیا، قصد دارد از دوربین واقعیت مجازی 60 هزار دلاری این شرکت برای ضبط پشت صحنه فیلم های آتی خود استفاده نماید. دوربین مورد بحث، Nokia Ozo نام دارد و یکی از معدود دوربین هایی به شمار می رود که به صورت اختصاصی برای فیلم سازی حرفه ای به شکل 360 درجه و در محیط واقعیت مجازی توسعه یافته.

دوربین Ozo به هشت لنز در هشت جهت مختلف مجهز است که با کنار هم قرار گرفتن تصاویر این لنزها، ویدیویی سه بعدی فراهم می آید. سپس با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی و با تکان دادن سر در جهات متفاوت، می توان صدا و تصویر محیط پیرامون را به صورت 360 درجه شنید و مشاهده کرد.

دیزنی اعلام کرده که از دوربین Ozo برای ضبط پشت صحنه فیلم ها بهره می گیرد اما مشخص نکرده که کدام فیلم برای اولین بار از چنین محتوای اضافه ای بهره خواهد برد. می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک، بتوانیم پشت صحنه عناوینی چون جنگ های ستاره ای، فیلم های ابرقهرمانی ماروِل و حتی نسخه جدید ایندیانا جونز را به صورت 360 درجه مشاهده کنیم. البته لازم به اشاره است دیزنی قبلا هم به کمک این دوربین، دمویی کوتاه برای فرش قرمز The Jungle's Book در قالب واقعیت مجازی تدارک دیده بود.

با این همه، مدیر بخش تکنولوژی های نوکیا، رمزی هایداموس (Ramzi Haidamus) اعتقاد دارد که دوربین مورد اشاره تنها برای کارهای جانبی دیزنی، مثل ضبط پشت صحنه فیلم ها مورد استفاده نخواهد گرفت. به ادعای وی، دیزنی به صورت آزمایشی در حال ساخت محتوای ویدیویی گوناگون است و انتظار می رود در آینده شاهد تولید فیلم هایی بسیار با کیفیت به کمک دوربین Ozo باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی