ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل اینتل استراتژی خود برای فاصله گرفتن از کسب و کار متکی بر پی سی را شرح داد

زمانی که اینتل 12 هزار نفر از کارمندانش را با هدف «اعمال تغییرات ساختاری» اخراج کرد، این سوال برای بسیاری پیش آمد که شرکت مذکور چه برنامه ای داشته و چرا دستیابی به آن تا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

زمانی که اینتل 12 هزار نفر از کارمندانش را با هدف «اعمال تغییرات ساختاری» اخراج کرد، این سوال برای بسیاری پیش آمد که شرکت مذکور چه برنامه ای داشته و چرا دستیابی به آن تا این حد برایش حیاتی به حساب می آید.«برایان کرانیچ» (Brian Krzanich)، مدیر عامل کمپانی ساکن سانتا کلارا اخیرا گفته که استراتژی تغییر ساختاری و فاصله گرفتن از حوزه پی سی، برنامه ای است که در دراز مدت محقق شده و نتیجه خواهد داد.

به عقیده وی، فضای ابری مهم ترین عامل در شکل گیری «جهانی هوشمند و متصل» به حساب آمده و همه چیز برمبنای آن توسعه می یابد. بنابراین لازم است که مسائلی مانند دسترسی به اینترنت 5G و اینترنت اشیا در اولویت قرار گرفته و در همین حال، تکنولوژی پردازشی مورد استفاده در دستگاه ها و دیتاسنترها نیز افزایش یابد؛ تکنولوژی هایی از قبیل حافظه فوق سریع 3D Xpoint.

کرانیچ در وب سایت رسمی اینتل به 5 مورد اشاره کرده و توجه به آنها را امری مهم برای آینده کمپانی دانسته است:

  • فضای ابری مهم ترین عامل در شکل گیری جهانی متصل و هوشمند به شمار می رود و آینده اینتل را شکل می دهد.

  • تمام چیزهایی که تجارت پی سی و اینترنت اشیا را شکل می دهند، با اتصال به فضای ابری ارزش بیشتری یافته اند.

  • حافظه ها و راه حل های قابل برنامه نویسی مانند FPGA، رده ای جدید از تکنولوژی ها را برای دیتاسنترها و اینترنت اشیا به ارمغان می آورند.

  • با حرکت به سمت جهانی همواره-متصل، 5G به اصلی ترین تکنولوژی برای دسترسی به فضای ابری تبدیل خواهد شد.

  • قانون مور همچنان مصداق دارد و اینتل هم به پیشتازی مالی خود ادامه می دهد.

البته کرانیچ ترجیح داده که به جای صحبت درباره برنامه های آتی کمپانی غول تولیدکننده چیپست، درباره فعالیت های قبلی اینتل توضیحاتی ارائه کند. همان طور که احتمالا از پیش می دانید، اینتل سال ها روی ارتقای عملکرد اینترنت اشیا وقت گذاشته و برای چند دهه تمرکزش روی تکنولوژی کوچک ساختن پردازنده ها معطوف بوده است.

در نهایت باید گفت تغییر استراتژی های اینتل و سخنان مدیران ارشد آن، به خوبی نشان می دهد که اولویت های کمپانی مذکور تا چه حد دستخوش تغییر شده اند. اگرچه کامپیوترها همچنان از اهمیت خاصی برخوردار هستند اما اینتل به خوبی می داند که با رکود بازار پی سی، باید به راهکارهایی دیگر متوسل شود تا همچنان روند موفقیت آمیز خود را حفظ نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی