ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با لپ تاپی 79 دلاری آشنا شوید که به سیستم عامل Remix مجهز است

کمپانی چینی Allwinner که به دلیل فعالیت در حوزه تولید چیپست شهرت خاصی یافته، اخیرا لپ تاپی جدید معرفی کرده که تنها 79 دلار قیمت داشته و از سیستم عامل Remix بهره می برد؛ سیستم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

کمپانی چینی Allwinner که به دلیل فعالیت در حوزه تولید چیپست شهرت خاصی یافته، اخیرا لپ تاپی جدید معرفی کرده که تنها 79 دلار قیمت داشته و از سیستم عامل Remix بهره می برد؛ سیستم عاملی که اندروید را با ظاهری مشابه با پلتفرم ویندوز در کامپیوترهای شخصی به اجرا در می آورد. این اولین باری است که یکی از چیپ های ارزان قیمت Allwinner در یک لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد و به همین جهت، بدیهی است که دستگاه مورد بحث از توان پردازشی چندانی برخوردار نیست.

لپ تاپ Allwinner از چیپست مجتمع 64 بیتی و چهار هسته ای ARM Cortex-A53 بهره می برد و پردازنده گرافیکی Mali 400MP-2 عملکرد آن را تکمیل می نماید. جالب اینجاست که تولید چیپ، تنها 5 دلار برای Allwinner هزینه داشته و از مابقی قیمت لپ تاپ برای بهبود دیگر بخش ها استفاده شده. سایر مشخصات دستگاه جدید، تقریبا با استانداردهای رایج کروم بوک هایی در رنج قیمت 100 الی 150 دلار برابری می کند و آن را به گزینه ای مناسب و ارزان قیمت برای کارهای معمولی روزمره، مانند وب گردی تبدیل می کند.

دستگاه مورد اشاره به نمایشگری با پنل LCD و با اندازه 11.6 اینچ مجهز بوده که از رزولوشن 1366x768 برخوردار است. نسخه معمولی لپ تاپ قرار است با حافظه داخلی 8 گیگابایتی و 1 گیگابایت حافظه رم به بازار آید اما امکان خرید نسخه ای با 2 گیگابایت حافظه رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد.

جالب است بدانید که Allwinner از این چیپست، پیشتر برای اجرای سیستم عامل Remix استفاده کرده، اما اولین باریست که شاهد بهره گیری از آن در یک لپ تاپ هستیم. با این حال کمپانی Jide (توسعه دهنده سیستم عامل Remix) به دفعات ثابت کرده که پلتفرمی بسیار باثبات فراهم آورده که می توان آن را تقریبا روی هر سخت افزاری به اجرا درآورد.

در حال حاضر لپ تاپ Allwinner تاریخ مشخصی برای عرضه ندارد و نمی دانیم که باید چه زمانی منتظر آن بود. همچنین Allwinner بیان نموده که قیمت لپ تاپ بنابر نسخه دلخواه کاربر و نیز سیاست های خرده فروشی ها می تواند متفاوت باشد. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی توضیحات مربوط به این لپ تاپ دعوت می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی