ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برآوردهای اولیه از رونق کسب و کار واحد موبایل سامسونگ در سه ماهه اول 2016 خبر می دهند

سامسونگ مدتی است که تلفن های هوشمند گلکسی اس 7 و مدل اج را وارد بازار کرده است و موبایل های میان رده و دستگاه های اقتصادی قدیمی اش هم ظاهرا فروش خوبی داشته اند. در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

سامسونگ مدتی است که تلفن های هوشمند گلکسی اس 7 و مدل اج را وارد بازار کرده است و موبایل های میان رده و دستگاه های اقتصادی قدیمی اش هم ظاهرا فروش خوبی داشته اند. در همین اثنا، غول کره ای در نظر دارد گزارش مربوط به درآمدهای مالی سه ماهه نخست سال 2016 خود را منتشر نماید و آنطور که از شواهد امر پیداست، این گزارش به لطف عملکرد موفق واحد موبایل و کسب و کارش در حوزه فناوری  اطلاعات مثبت خواهد بود.

طبق ارزیابی های صورت گرفته توسط تحلیلگران صنعت، واحد موبایل این شرکت احتمالا سودی معادل 3.5 تریلیون ون کره را برای این بازه زمانی اعلام خواهد کرد که اندکی بیشتر از سه میلیارد دلار آمریکاست.

برخی پیش بینی های خوشبینانه دیگر حتی حکایت از آن دارند که واحد موبایل این شرکت حدودا چهار تریلیون ون سود عملیاتی در سه ماهه نخست امسال داشته است.

این پیش بینی ها اندکی بعد از آن مطرح می شوند که سخنگوی سامسونگ اعلام نمود بیشینه سود عملیاتی سه ماهه نخست امسال به رقم 6.6 تریلیون دلار خواهد رسید که تقریبا برابر با 5.74 میلیارد دلار می شود. این یعنی سامسونگ انتظار دارد سودش در سه ماهه نخست امسال تقریبا 10.37 درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال قبل باشد. محض اطلاع شما باید بگوییم که رقم 6.6 تریلیون ون اعلام شده، در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2015 رشدی 7.49 درصدی را نشان میدهد.

علاوه بر این، شرکت مورد بحث اعلام نموده که فروش تلفیقی (کل درآمد شرکت مادر) آن احتمالا به رقم 49 تریلیون ون (معادل با 42.3 میلیارد دلار) خواهد رسید که افزایشی اندک را در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل نشان می دهد.

چون سامسونگ هنوز هم که هنوزاست گزارش مالی خود را اعلام نکرده است، درآمدهایش از واحدهای مختلف را نیز به تفکیک بیان ننموده اما به باور کارشناسان صنعت گزارش راهنمای منتشر شده در این باره تا حدود زیادی تحت تاثیر فروش بیش از اندازه انتظار تلفن های هوشمند سری گلکسی اس 7 بوده است.

تا انتشار گزارش مالی سامسونگ البته زمان زیادی باقی نمانده و به زودی مشخص می شود که آیا واحد موبایل آن تا این اندازه موفق بوده یا خیر و این اتفاق 5 شنبه همین هفته رخ خواهد داد.

در پایان لازم است اضافه نماییم که 5 روز پیش این شرکت اعلام داشت در سه ماهه نخست امسال موفق به فروش 81 میلیون اسمارت فون شده است و این یعنی بالغ بر یک چهارم کل تلفن های هوشمند به فروش رفته در سطح دنیا در بازه زمانی یاد شده توسط سامسونگ تولید شده اند. این آمار و ارقام در عین حال که فوق العاده هستند، فروش پایداری را برای چشم بادامی های کره ای به تصویر نمی کشند چراکه دیگر تولید کنندگان موبایل های اندرویدی نیز به زودی پرچمداران رقیب خود برای کهکشانی های آن را معرفی خواهند کرد که این مساله قطعا بر فروش آن دو تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی