ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به بررسی اندروید و شرایط استفاده از آن می پردازد

در ماه سپتامبر گذشته، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) شروع به بررسی شرایط گوگل جهت اعطای اندروید به سازندگان موبایل ها کرد. در همان زمان، بررسی مشابهی از سوی اتحادیه اروپا آغاز شد. اتحادیه اروپا ابراز نگرانی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

در ماه سپتامبر گذشته، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) شروع به بررسی شرایط گوگل جهت اعطای اندروید به سازندگان موبایل ها کرد. در همان زمان، بررسی مشابهی از سوی اتحادیه اروپا آغاز شد. اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده بود که گوگل به واسطه قدرت خود، سازندگان سخت افزار را موظف می کند تا اپلیکیشن های خودش را در موبایل های اندرویدی جای دهند و به همین شکل، سایر توسعه دهندگان در پلتفرم اندروید را از رقابت باز می دارد.

حال وال استریت ژورنال خبر می دهد که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، بررسی های خود را به شکل جدی تری از سر گرفته، آنها را گسترش داده و به سراغ شرکت های همکار گوگل رفته که البته نامی از آنها برده نشده است.

البته گوگل در این میان می تواند ادعا کند که برای بهبود تجربه کاربری اندروید، سازندگان موبایل ها را موظف به استفاده از اپ های خانگی خودش نظیر جستجو، مپس، یوتوب، جیمیل و... کرده است.

اتحادیه اروپا هفته گذشته عنوان نمود که اقدام گوگل مبنی بر ملزم سازی تولیدکنندگان به استفاده از Play Store و سایر اپلیکیشن هایی که توسعه داده، رفتاری انحصارطلبانه است. گوگل در پاسخ اظهار نمود که با استفاده از این اپلیکیشن و سرویس ها، پروسه بروز رسانی اندروید را ساده تر نموده و به همین شکل، می تواند پلتفرم خود را به صورت رایگان در اختیار سازندگان قرار دهد.

این البته پاسخی است که می تواند کمیسیون تجارت فدرال آمریکا را قانع کند، اما بعید به نظر می رسد اتحادیه اروپا به سادگی با چنین اظهار نظری، از بررسی های خود کناره گیری نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m
    m | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    برن گمشن... چشم دیدن موفقیت گوگلو ندارن... کیمیخواد با گوگل رقابت کنه؟ ببینم عمت...؟؟؟

  • علی آقا
    علی آقا | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بابا اینا خیلی باحالن! گوگل هر کاری هم که میکنه کاربر و شرکتها آزادن نرم افزارهای خودشون رو روی گوشی بریزن اما مثلا اپل نه سیستم عاملش رایگانه و نه اوپن سورسه و نه کسی میتونه چیزی رو توش به راحتی اندروید تغییر بده.
    بعد میان گوگل رو مورد پیگرد قرار میدن.
    واقعا آدم نمیتونه درک کنه.

    • BVB
      BVB | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      گوگل اعلام کرده اندروید سیستم عامل رایگان و متن بازه. iOS حق مالکیت داره و همه چیزش مال اپله. چرا اپل باید توبیخ بشه؟ :-/

مطالب پیشنهادی