ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی توییتر از سه ماهه نخست ۲۰۱۶: زیان دهی ادامه دارد

توییتر امروز گزارش مالی اش از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد و بیان نمود در این دوره، قادر گشته ۵ میلیون کاربر جدید را به خانواده خود اضافه کند و اکنون به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

توییتر امروز گزارش مالی اش از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد و بیان نمود در این دوره، قادر گشته ۵ میلیون کاربر جدید را به خانواده خود اضافه کند و اکنون به طور کلی ۳۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. توییتر البته هنوز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و قادر نیست از درآمدی که کسب می کند، به سود دهی برسد.

«جک دورسی»، مدیر عامل توییتر امروز اعلام کرد که شرکت تحت مدیریت وی توانسته در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ درآمدی معادل ۵۹۴.۵ میلیون دلار داشته باشد در حالی که با زیان خالص ۷۹ میلیون دلاری مواجه شده است. درآمد ناخالص کسب شده و ۵۹۴ میلیون دلاری نیز از انتظارات تحلیلگران پایین تر بوده و به طور کلی توییتر قادر نگشته تا انتظارات را برآورده نماید.

نکته قابل توجه این است که توییتر از لحاظ کاهش دادن زیان ها، موفق بوده است. برای مثال، در دوره مشابه در سال گذشته - سه ماهه نخست ۲۰۱۵- توییتر با زیان خالص ۱۶۲ میلیون دلاری مواجه شده بود که حالا این رقم به ۷۹ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

آقای دورسی این اخبار را از طریق پریسکوپ و به شکل زنده اعلام کرد و بیان نمود توییتر، در پی یافتن راه هایی برای بهبود تجربه کاربری از وقایع زنده در سراسر جهان است. دورسی همچنین خبر داد که پس از بروز رسانی «تایم لاین»، توییت ها، ری‌توییت ها، پاسخ ها و البته لایک های کاربران افزایش داشته اما از ارائه آمار دقیق تر در این رابطه امتناع ورزید.

در این بین از جک دورسی در مورد وجود «چت بات»ها و احتمال حضور آنها در توییتر پرسش شد و از پاسخ نه چندان مرتبطی که او داد، می توان انتظار داشت که توییتر به این زودی ها قرار نیست راه پیام رسان فیسبوک را در پیش گرفته و از چت بات ها استفاده کند. دورسی همچنین در مورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی عمیق گفت که بسیار مهم هستند اما کوچک ترین نشانه ای بزور داده نشد که باید در آینده نزدیک، در انتظار مقوله های یاد شده در پلتفرم توییتر باشیم یا خیر.

دورسی همچنین بیان کرد که گفتگوی میان کاربران بخش بسیار با اهمیتی از توییتر است اما این پلتفرم هنوز برای کاربران جدید، گیج کننده به شمار می رود. وی عنوان نمود که توییتر برای حل همین مشکل در حال بررسی موارد مختلف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی