ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا مایکروسافت هم ساخت مدل قوی تر اکس باکس وان را شروع کرده است؟

اگر بخواهیم داغ ترین اخبار چند ماه گذشته صنعت بازی را گلچین کنیم، بدون شک شایعات پیرامون ورژن قوی تر پلی استیشن 4 گوی را از رقبا خواهد ربود. همان طور که می دانید، گزارشات ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

اگر بخواهیم داغ ترین اخبار چند ماه گذشته صنعت بازی را گلچین کنیم، بدون شک شایعات پیرامون ورژن قوی تر پلی استیشن 4 گوی را از رقبا خواهد ربود. همان طور که می دانید، گزارشات به دست رسیده از منابع مختلف نشان می دهند سونی قصد دارد کنسولی میان نسلی با نام رمز PlayStation Neo را به بازار عرضه کند؛ کنسولی که قوی تر از مدل اولیه خود بوده و از فرمت 4K پشتیبانی کند.

پس از بالا گرفتن تب و تاب این اخبار، فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس، صراحتا اعلام کرد مایکروسافت قصد ساخت مدل قدرتمند تر و میان نسلی از اکس باکس وان را ندارد. اکنون بر اساس تصویری که در سطح اینترنت دست به دست می چرخد اوضاع کمی متفاوت تر از قبل شده است.

xbox-one-ii

این تصویر نشان می دهد مایکروسات تولید اکس باکس وان 2 یا نسل دوم اکس باکس وان را از فوریه امسال (بهمن 94) شروع کرده و ظرفیت تولید این کنسول هر هفته 400 هزار دستگاه بوده است. با یک جمع و تفریق ساده متوجه می شویم آن ها تاکنون بیش از سه میلیون دستگاه ساخته و بدون شک در زمان عرضه، شاید اواخر 2016، با مشکل کمبود مواجه نخواهند شد.

علاوه بر تصویر بالا، منابع داخلی مایکروسافت هم ساخت مدل جدید اکس باکس وان را تایید کردند تا بیشتر از گذشته از این موضوع مطمئن شویم. با وجود این که هنوز برای قضاوت زود بوده و باید تا نمایشگاه E3 امسال صبر کنیم، اما با توجه به نسل های کنسولی گذشته و اخبار داغ این روزها، دو احتمال وجود دارد.

یکی از آن ها را می توان به مدل اسلیم کنسول اختصاص داد. با توجه به این که بیش از 2 سال از عمر نسل هشتم می گذرد، این فرضیه خیلی بدیهی است. برای اطلاعات بیشتر، مدل اسلیم تنها در عملکرد کنسول مانند خنک کنندگی بهتر تاثیر داشته و نباید انتظار گرافیکی متفاوت داشته باشیم. البته تغییرات ظاهری را نیز شاهد هستیم.

احتمال دوم هم که می توانید حدس بزنید ساخت مدل قوی تر است. شاید فکر کنید چون فیل اسپنسر در گذشته عنوان نموده بود مایکروسافت تولید اکس باکس وان قوی تر را در دستور خود کار قرار نداده، پس این فرضیه کاملا رد است. متاسفانه باید بگوییم نه، چون مایکروسافت سابقه بدی در تغییر سیاست های کنسول نسل هشتمی خود داشته و این احتمال همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehdi Bashari
    Mehdi Bashari | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این نسل که انتظارات منو برطرف نکرد... بیشتر بازی ها ریمستر بودن تا الان امیدوارم که این تغییر سیاست ها بتونه نسل رو بهتر کنه?

مطالب پیشنهادی