ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شکست 97% خودروهای دیزلی در آزمون های آلایندگی جاده ای

در پی رسوایی زیست محیطی فولکس واگن و فراخوان 630 هزار دستگاهی خودروسازان آلمانی از برند های پورشه، آئودی، مرسدس بنز و اپل، تحقیقات بیشتری در خصوص شرایط آلایندگی خودروهای دیزلی در شرایط رانندگی واقعی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

در پی رسوایی زیست محیطی فولکس واگن و فراخوان 630 هزار دستگاهی خودروسازان آلمانی از برند های پورشه، آئودی، مرسدس بنز و اپل، تحقیقات بیشتری در خصوص شرایط آلایندگی خودروهای دیزلی در شرایط رانندگی واقعی صورت گرفته.

خودروهای دیزلی به دلیل مصرف سوخت مناسب و قیمت بهتر گازوییل نسبت به بنزین، به خصوص در اروپا طرفداران بسیاری دارند، اما آزمایشات میدانی نشان می دهد که تقریبا تمامی این خودروها در خصوص میزان آلایندگی NOX نمی توانند مطابق با استانداردهای اروپایی عمل کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده از میان 250 خودرو مختلف تست شده، تنها یک دستگاه اشکودا اکتاویا TDI از سری خودروهای یورو 5 موفق به کسب نتیجه ای مطابق با استاندارد های یورو پنج شده است.

VW-3

در میان 62 خودرو یورو 6 نیز فقط 6 خودرو پاک ظاهر شده اند و تمامی 56 دستگاه دیگر آلایندگی ای بیش از حد مجاز داشته اند، نکته جالب تر آنکه اکثر این خودروهای پاک نیز از برند های مربوط به فولکس واگن بوده اند.

حدود یک چهارم خودروهای مورد آزمایش تا 6 برابر بیش از حد مجاز آلایندگی تولید می کردند و این رقم در خصوص یکی از مدل های آئودی R8 و فیات 500X به 12 برابر نیز می رسیده است.

Geneva2-Audi-R8_3217652k

برای اطمینان از صحت آزمایشات، تمام خودروها در مسیر یکسان، توسط راننده های یکسان و در زمان یکسانی از روز مورد بررسی قرار گرفته اند.

در نهایت محققان براین باورند که با تکنولوژی های فعلی، تولید خودروهای دیزلی پاک امکان پذیر است اما خودروسازان در رقابت با یکدیگر معیارهای آلایندگی را نادیده گرفته و از مرز های استاندارد گذشته اند.

حال احتمال دارد که با تشدید نگرانی ها در خصوص آلایندگی این خودروها، سخت گیری های بیشتری در این زمینه صورت گیرد و شاهد بازگشت خودروسازان به مرزهای تولید خودروهای دیزلی پاک باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Abolfazl
    Abolfazl | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من نمیفهمم مگه اپل ماشین داده بیرون که حالا فراخوان داده؟ این اپل اون اپل نیس یا من انقد آپدیت نیستم؟!

    • حسین f
      حسین f | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      اُپِل، نه اَپِل. ?

    • bladestrike
      bladestrike | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      منظور اوپل هست
      Opel

مطالب پیشنهادی