ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی فیسبوک از سه ماهه اول 2016؛ عملکردی فراتر از انتظارات

فیسبوک در روزهای اوج خود به سر می برد و تقریبا درآمد خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کرده است و سود حاصل از آن نیز سه برابر شده. عملکرد مالی شرکت طی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

فیسبوک در روزهای اوج خود به سر می برد و تقریبا درآمد خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کرده است و سود حاصل از آن نیز سه برابر شده. عملکرد مالی شرکت طی این سه ماهه فوق العاده و پر مفهوم هستند.

اما مهم ترین خبری که امروز در رابطه با فیسبوک منتشر شده، ایجاد سهام نوع سوم است که به مدیران فعلی فیسبوک، اجازه کنترل بیشتر روی اهداف شان می دهد. زاکربرگ به خوبی دنباله رو راه موسسین گوگل، لری پیچ و سرگی برین شده است که در تابستان سال 2014 با ایجاد سهام نوع سوم، کنترل سهام داران خارجی را کمتر کرده و حق رای شان را از بین بردند.

با این حال، طرح مذکور منتقدین بسیاری دارد. این نوع سهام که معمولا شرکت های ثروتمند قادر به داشتن آن هستند، جایگاه مدیران را مستحکم تر کرده و حق رای دیگر سهام داران را از آن ها خواهد گرفت.

زاکربرگ در متنی پیرامون این خبر توضیحاتی ارائه داد. وی در مورد آینده شرکت می گوید که آن ها قصد دارند مردم را در سراسر دنیا به یکدیگر متصل کنند، واقعیت مجازی و افزوده را توسعه داده و روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند.

موسس فیسبوک قصد دادر راه حلی برای درمان تمامی بیماری ها تا انتهای قرن جاری پیدا کند و سیستم آموزشی را دچار تحول کند تا آماده پذیرش تک تک دانش آموزان با سلیقه های مختلف باشد. حفاظت از کره زمین در برابر تغییر اقلیم و بسیاری موارد دیگر، از دلایل اصلی ایجاد بنیاد Chan Zuckerberg بوده است. زاکربرگ سال گذشته 99 درصد سهام خود را به این بنیاد بخشید تا صرف فعالیت های بشردوستانه شود.

اما حالا ایجاد سهام نوع سوم برای فیسبوک به زاکربرگ و دیگر مدیران شرکت اجازه می دهد تا روی فعالیت های خود متمرکز بمانند و دیگران قادر به تغییر مسیر اصلی شرکت به سمت و سویی دیگر نشوند. زاکربرگ در انتهای متن خود می گوید: «همین حالا، دانشمندان، دانش آموزان و دکترهای بسیاری در سراسر دنیا مشغول انجام کارهای خارق العاده هستند. ما می خواهیم به آن ها کمک کنیم تا همین امروز کارهای شان ثمر دهد، نه 30 یا 40 سال دیگر.»

فیسبوک طی این سه ماهه توانست 5.38 میلیارد دلار درآمد کسب کند که نسبت به 3.54 میلیارد سال گذشته رقمی شگفتی آور است. از این میزان، 1.51 میلیارد دلار سهم سود شرکت بوده است. این رقم در سال گذشته 512 میلیون دلار بود که نشان از سودآوری بیشتر امسال دارد.

در حال حاضر، فیسبک ماهانه 1.65 میلیارد کاربر فعال دارد که یک میلیارد از آن ها هر روز فیسبوک خود را از طریق موبایل چک می کنند. ساخت و تماشای ویدیوها در فیسبوک امسال نسبت به سال گذشته رشدی سه برابری داشته است. انتشار این اخبار سبب شد تا امروز سهام فیسبوک 9 درصد رشد را تجربه کند.

در جلسه سهام داران، زاکربرگ گفت که تصمیمات مهم او مثل خرید اینستاگرام یا رد پیشنهاد خریداری شدن توسط یاهو، اتفاقاتی بوده اند که فیسبوک را ساخته اند و توان ریسک پذیری او حالا این شرکت را تا به اینجا رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی