ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیس بوک و حریم شخصی کاربران
تکنولوژی

فیسبوک: ۶۰ درصد از درخواست های دولت همراه با دستور عدم افشا است

فیسبوک در جریان گزارش شش ماهه عملکردش به سرمایه گذاران فاش ساخت که حدود ۶۰ درصد از درخواست های رسیده از دولت های مختلف جهت دریافت اطلاعات کاربران، همراه با دستور عدم افشا هستند. به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

فیسبوک در جریان گزارش شش ماهه عملکردش به سرمایه گذاران فاش ساخت که حدود ۶۰ درصد از درخواست های رسیده از دولت های مختلف جهت دریافت اطلاعات کاربران، همراه با دستور عدم افشا هستند. به این معنی که خود کاربر نمی بایست در خصوص این درخواست چیزی بداند.

بعد از تغییر برخی قوانین در ایالات متحده، حالا فیسبوک برای اولین بار مجاز شده که چنین آماری را منتشر کند. البته هنوز کمپانی هایی چون مایکروسافت درگیر دعوای حقوقی با دولت بر سر حذف این دستورهای عدم افشا هستند. این شرکت ها تاکید دارند که افراد حق دارند بدانند دولت ها به دنبال اطلاعاتی در مورد آن ها هستند.

فیسبوک همچنین در گزارش خود اعلام می کند که میزان کل درخواست های دولتی از این شبکه اجتماعی در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است. میزان درخواست ها برای حذف یا سانسور برخی پست ها به دلیل قوانین محلی نیز با افزایش مواجه بوده است. بخش عمده ای از این موارد شامل عکس ها و مطالب مرتبط با حادثه تروریستی پاریس می شود.

فیس بوک در بیانیه خود آورده: «ما از قانون حفظ حریم خصوصی ایمیل ها که دیروز تصویب شده حمایت می کنیم، چراکه می تواند تضمین های لازم برای حفظ محتوای ایمیل ها را فراهم نموده و قانون های قدیمی برای دسترسی به محتوای اینترنت را به روز کند.»

این شبکه اجتماعی در گزارش خود دوباره تاکید می کند که هرگز با ایجاد «در پشتی» برای دولت ها موافقت نخواهد کرد و آن ها تنها به درخواست هایی پاسخ می دهند که توجیه قانونی و ضروری داشته باشد.

در انتها آمده است: «ما و سایر شرکای مان در کنار جامعه متمدن قرار گرفته ایم تا دولت ها را در سرتاسر دنیا مجاب کنیم سیستم های نظارتی خود را طوری شکل دهند که در نهایت به محافظت بیشتر از شهروندان در عین حفظ حریم خصوصی و آزادی شان منجر شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی