ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیرعامل سابق موتورولا به گوگل پیوست
تکنولوژی

مدیرعامل سابق موتورولا به عنوان مدیر واحد سخت افزار به گوگل پیوست

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، به طور قطع مطلع هستید که ریک اوسترلو چندی است از سمت مدیرعاملی کمپانی موتورولا استعفا داده. او که پیش از آن سابقه کار در کمپانی گوگل را داشته، حالا به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۵۶

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، به طور قطع مطلع هستید که ریک اوسترلو چندی است از سمت مدیرعاملی کمپانی موتورولا استعفا داده. او که پیش از آن سابقه کار در کمپانی گوگل را داشته، حالا به شرکت پیشین خود برگشته تا مدیریت کل امور سخت افزاری را در آنجا بر عهده بگیرد.

بر اساس اطلاعاتی که وبسایت Re/code به دست آورده، او قرار است کلیه پروژه های سخت افزاری ناهمخوان و پراکنده گوگل را زیر چتر تیمی واحد درآورده و سر و سامانی به آن ها دهد. اوسترلو با سمت معاون ارشد مدیرعامل مشغول به کار شده و زیر نظر مستقیم او کار خواهد کرد.

سال ها است که گوگل در بخش محصولات سخت افزاری دچار مشکل و نوسان بوده و نتوانسته آن طور که باید با شرکای تولید کننده اش در این زمینه تقابل کند. تاریخچه این شرکت شاهد چندین و چند محصول ناموفق و غیر کاربردی از جمله گوگل کیوب بوده که هرگز نتوانستند جایگاهی در بازار برای خود دست و پا کنند. مشکلات گوگل وقتی بیشتر شد که یکی از کارآمدترین مدیران متخصص در امر سخت افزار، یعنی Regina Dugan، آنجا را به مقصد فیسبوک ترک کرد.

حالا اوسترلو آمده تا کلیه گجت های برند نکسوس را زیر نظر بگیرد. ضمن این که واحد تازه تاسیس او قرار است طیف جدیدی از محصولات را تحت عنوان ایده «Living Room» طراحی و عرضه نماید.

واحد جدید شامل این زیرمجموعه ها خواهد بود:

نکسوس: این واحد مدیریت طراحی و توسعه کلیه محصولات برند نکسوس را بر عهده خواهد داشت و قرار است از این پس هیروشی لاکهایمر به عنوان مدیر بخش اندروید تمرکز بیشتری روی جنبه های نرم افزاری داشته باشد.

کروم کست: ابزار استریم برنامه های تلویزیونی گوگل یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت بوده و از اهمیت ویژه ای برای آن ها برخوردار است.

سخت افزارهای کاربردی: لپ تاپ های کروم بوک و تبلت جدید Pixel C و هر ابزار اندرویدی دیگر در این شاخه قرار می گیرند.

OnHub: ابتدا قرار بود این هاب بی سیم خانگی واحد مستقلی در میان زیرمجموعه های آلفابت باشد، اما حالا تحت مدیریت گوگل و اوسترلو اداره خواهد شد.

ATAP: مجموعه ای از دیوایس های واقعیت مجازی در حال توسعه و ایده های خلاقانه ای چون موبایل های ماژولار و پروژه Ara حالا تحت یک مدیریت واحد قرار می گیرند.

Glass: بالاخره پروژه سرگردان عینک هوشمند گوگل نیز یک متولی قدرتمندی پیدا کرده. تا پیش از این تونی فادل مدیرعامل Nest مسئولیت موقتی این پروژه را به عهده داشته است، اما حالا اوسترلو می تواند با تمرکز بیشتری تیم را برای عرضه نسخه دوم این محصول به پیش ببرد.

به طور قطع خبر این انتصاب سایر شرکای سخت افزاری گوگل را نیز خوشحال خواهد کرد، چون از این پس در گوگل تنها با یک نفر و یک تیم طرف هستند و کارها به شکلی واضح تر و ساده تر به پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    حس میکنم گوگل از این به بعد میخاد سری نکسوز رو خودش تولید کنه... شاید امسال هم نتونه ولی از سال دیگه خودش نکسوز رو کامل تولید میکنه مثل آیفون...

مطالب پیشنهادی