ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگرهای لمسی در شبیه ساز فضاپیما
علمی

ناسا و استفاده از نمایشگرهای بزرگ لمسی برای آموزش فضانوردان [تماشا کنید]

پیش از آن که هر فضانوردی بتواند هدایت یکی از فضاپیماهای تجاری ساخت بوئینگ یا اسپیس ایکس را بر عهده بگیرد، لازم است ساعت ها آموزش و تمرین را با ابزارهای شبیه ساز پشت سر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

پیش از آن که هر فضانوردی بتواند هدایت یکی از فضاپیماهای تجاری ساخت بوئینگ یا اسپیس ایکس را بر عهده بگیرد، لازم است ساعت ها آموزش و تمرین را با ابزارهای شبیه ساز پشت سر بگذارد.

این هفته دو تن از خدمه فضاپیماهای تجاری ناسا، اولین آموزش های شبیه ساز خود را با استفاده از نمایشگرهای بزرگ لمسی در تاسیسات کمپانی بوئینگ واقع در "سنت لوئیز" آغاز کردند. این افراد قرار است در آینده جزو سرنشینان کپسول CST-100 Starliner بوئینگ و کپسول Crew Dragon اسپیس ایکس برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی باشند.

«سانی ویلیامز»، به عنوان یکی از آموزش دهندگان در این باره می گوید: «این شبیه سازها مجهز به نمایشگرهای لمسی هستند، بنابراین می توانند جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارند و انعطاف زیادتری در آموزش ماموریت های مختلف ایجاد نمایند. تنها کافیست نرم افزار مربوطه را تغییر دهید، تا بتوانید شرایط و حتی فضاپیماهای متنوعی را به کمک همان دستگاه آموزش دهید.»

در حال حاضر فقط یک نفر می تواند در آن واحد از این شبیه سازها استفاده کند، اما در آینده ای نزدیک قرار است با اتصال این شبیه سازها به یکدیگر، بتوان کل عملیات پرتاب و اتصال به ایستگاه فضایی را به صورت گروهی به تمام خدمه آموزش داد. ناگفته نماند بوئینگ وعده داده است یک شبیه ساز با ابعاد واقعی از کپسول «Starliner» را تا اوایل سال ۲۰۱۷ برای آموزش خدمه طراحی و آماده کند.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اقا یه سوال تخصصی. این دانشمندای ناسا چرا اینهمه زشتن اخه؟ من به ناسا ارادت دارما ولی خدایی خیلی زشتن.

  • mehrdad
    mehrdad | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ناسا

مطالب پیشنهادی