ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی آمازون از فصل اول 2016: بخش سخت افزار قوت می گیرد

گرچه Fire Phone نتوانست موفقیت های عمده ای را برای آمازون به دست آورد و در نتیجه با برخوردی جدی از سوی تیم مدیریتی مواجه شد، اما این خورده فروشی بزرگ آمریکایی حالا با فروش ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

گرچه Fire Phone نتوانست موفقیت های عمده ای را برای آمازون به دست آورد و در نتیجه با برخوردی جدی از سوی تیم مدیریتی مواجه شد، اما این خورده فروشی بزرگ آمریکایی حالا با فروش اکو که به دستیار صوتی الکسا مجهز است و البته Fire TV، توانسته بخش سخت افزاری خود را به سود دهی رسانده و موفق سر بر آورد.

تبلت کیندل 50 دلاری و کیندل اوسیس را هم که اضافه کنید، متوجه می شویم که آمازون چگونه به جایگاه کنونی رسیده است. درآمد خالص آمازون از این فصل مالی 29.1 میلیارد دلار بوده که در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 28 درصدی تجربه کرده است. آمازون در فصل اول 2015 متحمل 53 میلیون دلار ضرر شده بود.

با این حال، در گزارش مالی آمازون، میزان فروش دستگاه ها و سخت افزارها ذکر نشده و کسی نمی داند که تولیدات این شرکت تحت حمایت جف بزوس چقدر فروش داشته اند.

بزوس در بیانیه ای گفت که فروش تبلت های فایر بیش از دو برابر شده و در فروشگاه های آمازون، میزان فروش محصولات خودشان بیش از هر محصول دیگری بوده است. جالب اینجاست که بزوس می گوید تقاضا به قدری برای اکو زیاد است که ما نمی توانیم به اندازی کافی این دستگاه را موجود کنیم. او ادعا می کند که شرکت اش در حال تولید محصولاتی ویژه اما با قیمتی قابل قبول است و به این شیوه توانسته مشتریان را راضی نگه دارد.

در ادامه می توانید جزئیات بیشتری از گزارش های مالی سه سال اخیر را مشاهده کنید:

1

اعداد و ارقام به دست آمده، فراتر از انتظارات وال استریت بوده اند. تحلیلگران انتظار درآمدی 27.98 میلیارد دلاری را داشتند که آمازون موفق تر از این رقم عمل کرد. به همین سبب، سهام آمازون حالا نسبت به روز گذشته، 12 درصد ارزش بیشتری دارند و مایه مسرت بزوس است که حالا ارزش سهام آمازون نسبت به یک سال گذشته بیش از دو برابر شده.

بحش Amazon Web Services هم توانسته با سه برابر کردن درآمد خود و رساندن آن به 2.57 میلیارد دلار و سود خالص 604 میلیون دلار، یک رشد عجیب را تجربه کند.

سرمایه گذاری های آمازون روی سرویس های ابری، برتری خاصی نسبت به مایکروسافت و گوگل ایجاد کرده و تمایل شرکت های بزرگی نظیر نت فلیکس و اسپاتیفای، حالا به استفاده از سرورهای آمازون است. به همین سبب عجیب نیست که در آینده نیز درآمد حاصل از این بخش افزایشی چشمگیر یابد.

درآمد بخش فروشگاه های آمازون و سرویس های ابری اما اوضاع خوبی در قیاس با بازه زمانی مشابه سال گذشته نداشته است. در ادامه می توانید گزارشی از یک سال و نیم گذشته را ببینید:

2

بخش تجارت بین المللی آمازون در سه ماهه پیشین 121 میلیون دلار ضرر متحمل شد در حالی که این رقم برای بازه زمانی مشابه سال قبل 158 میلیون دلار بود. با این حال، آمازون تلاش برای ورود به دنیای حقیقی و تمرکز کمتر روی فضای آنلاین را هم آغاز کرده است.

به طور کلی، گزارش مالی این فصل آمازون، نشان از عملکرد بهتر جف بزوس به عنوان مدیرعامل مجموعه دارد و به نظر می رسد که استراتژی های وی به زودی آمازون را قدرتمندتر از گذشته نگاه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی