ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دو تکه شدن کمپانی ایسوس
تکنولوژی

ایسوس و تغییر ساختاری که به نفعش نخواهد بود

چندیست شایعات زیادی در مورد کمپانی تایوانی ایسوس به گوش می رسد، که خبر از تقسیم قریب الوقوع بخش های این شرکت با سابقه می دهند. طبق این گفته ها، مدیران قصد دارند کسب و ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

چندیست شایعات زیادی در مورد کمپانی تایوانی ایسوس به گوش می رسد، که خبر از تقسیم قریب الوقوع بخش های این شرکت با سابقه می دهند. طبق این گفته ها، مدیران قصد دارند کسب و کار پلتفرم باز (Open Platform business) و بخش سیستم ها (System business) را از یکدیگر جدا کنند. به این ترتیب کل مجموعه ایسوس تک (Asustek) به دو شرکت کوچکتر و البته تخصصی تر تبدیل خواهد شد. این اخبار و شایعات وقتی داغ تر شد که تد هسو (Ted Hsu) به عنوان مدیر ارشد استراتژی ها به این شرکت بازگشت.

گزارش های مالی این کمپانی نشان می دهند که بخش پلتفرم باز، شامل واحدهای طراحی و تولید کارت های گرافیک، مادربردها، مانیتورها و لوازم جانبی، بخش عمده ای از درآمدهای شرکت را به خود اختصاص داده است، در حالی که واحد سیستم ها، که عهده دار تولید موبایل، تبلت و رایانه های رومیزی است، به زحمت خود را در بالای خط سود دهی حفظ کرده. به خصوص که موبایل ها و تبلت های این شرکت می بایست با محصولات بسیار ارزان قیمت چینی و برندهای مطرح کره ای رقابت کنند.

اما کارشناسان این حوزه معتقدند که در کنار هم نگه داشتن این دو واحد، کمک می کند تا کل کمپانی ایسوس تک بتواند به رشد آرام اما مستمر خود ادامه دهد. با آن که طبق آخرین گزارش های مالی، بخش پلتفرم باز این شرکت توانسته سود خالص ۱۸۵ میلیون دلاری را عاید شرکت کند، اما بخش سیستم ها نیز چندان بد عمل نکرده؛ این مجموعه در سال ۲۰۱۵ توانست درآمدی ۹.۱۲ میلیارد دلاری را به حساب های شرکت واریز کرده و ۲۱ میلیون واحد از انواع ذن فون را به سرتاسر دنیا عرضه نماید. ضمن این که آنها در این دوره رکورد فروش نوت بوک های مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود را نیز بهبود ببخشیده اند.

در شرایطی که هر دو شاخه کسب و کار ایسوس در حال رشد هستند، جداسازی آنها از یکدیگر می تواند خسارت بزرگی برای درآمدها و حتی اعتبار آنها محسوب شود، آن هم در بازاری که فروش اسمارت فون ها بعد از سال ها دچار افت شده و بازار رایانه های رومیزی نیز چندان بهتر از گذشته نیست.

با توجه به گفته های فوق، احتمال وقوع چنین تغییری چندان زیاد نیست، اما باید در انتظار اتخاذ تصمیم نهایی از طرف مدیران ارشد این شرکت ماند و دید آیا کمپانی قدیمی و با سابقه ایسوس، ساختار فعلی خود را حفظ خواهد کرد یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی