ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت OpenAI «باشگاهی» برای آموزش کامپیوترها توسط توسعه دهندگان راه اندازی کرده است

OpenAI یک شرکت یک میلیارد دلاری فعال در زمینه هوش مصنوعی است که از سوی ایلان ماسک حمایت می شود و امروز اعلام کرده که در نظر دارد «باشگاهی» برای توسعه دهندگان بسازد تا بتوانند سیستم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

OpenAI یک شرکت یک میلیارد دلاری فعال در زمینه هوش مصنوعی است که از سوی ایلان ماسک حمایت می شود و امروز اعلام کرده که در نظر دارد «باشگاهی» برای توسعه دهندگان بسازد تا بتوانند سیستم های هوش مصنوعی خود را در آن پرورش داده و هوشمندسازی کنند.

این قشر می توانند با استفاده از تول کیت متن باز OpenAI که از همین امروز هم برای دانلود آماده است به «محیط»های لازم برای تست ربات های هوش مصنوعی خود دسترسی پیدا کنند.

باشگاهی که از آن صحبت نمودیم و OpenAI Gym نام دارد در حال حاضر در مرحله بتاست و چند محیط مختلف برایش طراحی شده که از آن جمله می توان به بیش از 50 بازی آتاری نظیر Space Invaders، Asteroids و Pac-Man اشاره نمود.

توسعه دهندگان همچنین قادر خواهند بود که هوش مصنوعی طراحی شده خود را روی بازی های تخته ای نظیر Go تست کنند که همین تازگی ها یک استارتاپ لندنی به نام دیپ مایند توانست به درجه استادی در آن برسد.

گرک بروکمن و جان اسکولمن از شرکت OpenAI در مطلبی اینطور نوشتنند: قصد داریم به مرور زمان این محیط ها را افزایش دهیم و هرگونه کمک از سوی اعضای این جامعه نیز مورد استقبال ماست.

گفتنی است Peter Thiel یکی از سرمایه گذاران فیسبوک، سم آلتمن بنیانگذار وای کامبینیتور و رید هافمن از بنیانگذاران لینکدین نیز از دیگر حامیان OpenAI به شمار می روند که وعده داده اند می خواهند مجموعه ای از قدرتمندترین سیستم های هوش مصنوعی را ارائه کنند.

OpenAI Gym مشخصا برای توسعه دهندگانی ساخته شده که در زمینه یادگیری تقویت شده یا RL فعالیت می کنند. براساس اعلام این شرکت، RL یکی از زیرشاخه های یادگیری ماشینی مرتبط با تصمیم گیری و کنترل موتور است. این زیرشاخه در واقع به مطالعه نحوه دستیابی به اهداف در محیط های مبهم و البته پیچیده مربوط می شود.

OpenAI اعلام کرده که هدفش از راه اندازی این باشگاه مشخصا شتاب دادن به فعالیت هایش در زمینه RL است و بروکمن و اسکولمن نیز در این رابطه گفته اند: ما امیدواریم که این کار به نفع کل جامعه توسعه دهندگان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی